رژیم صهیونیستی توافق ترسیم مرزها را تایید کرد/سخنان جدید میشل عون

شبکه المیادین در خبری فوری به نقل از منابع عبری، از تایید توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان از سوی کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه امروز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین دقایقی پیش در خبری فوری به نقل از منابع عبری، از تایید توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان از سوی کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه امروز چهارشنبه خبر داد.

بنابراین گزارش، اعضای کابینه رژیم صهیونیستی با اکثریت آرا این توافق را تایید کرده اند. صبح امروز چهارشنبه رسانه های صهیونیستی از آغاز نشست کابینه رژیم صهیونیستی برای بررسی توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان خبر داده بودند.

در تحولی دیگر، میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز درباره توافق ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی ابراز نظر کرد. وی در این باره با اشاره به بحران اقتصادی لبنان در سال های اخیر، گفت: اجرای توافق ترسیم مرزها، لبنان را از پرتگاهی که در آن سقوط کرده نجات می دهد.

گفتنی است یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرده بود: بیروت و تل آویو به یک توافق تاریخی در زمینه ترسیم مرزهای دریایی رسیده‌اند.  ایال حولاتا رئیس کمیته امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در توئیتی از رسیدن بیروت و تل آویو به یک توافق تاریخی در زمینه ترسیم مرزهای دریایی خبر داده بود. البته با وجود اینکه این دو مقام ارشد صهیونیست از دستاورد مهم تل آویو در این توافق سخن به میان آورده‌اند، اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در موضعی متفاوت، مواضع آنها را زیر سوال برده است. نتانیاهو در این باره گفت: این یک توافق تاریخی نیست بلکه یک تسلیم تاریخی در برابر لبنان است.

هفته گذشته پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا به بیروت و تل آویو ارائه شد و مقامات لبنانی درباره آن ابراز رضایت مندی کردند. این توافق از سوی بیروت تایید شده است و برای اعلام نهایی در روزهای آینده مانع جدی ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس