.

از روز گذشته و پس از مدت نسبتا طولانی، حملات پرحجم با استفاده از موشک های کروز به شهرهای اوکراین و زیرساخت های نظامی یا اقتصادی آنها آغاز شده است.

سرویس جهان مشرق _ به نظر می‌رسد پس از حمله ارتش اوکراین به پل کریمه و تخریب بخشی از آن، مسکو خویشتنداری خود در عدم حمله به زیرساخت های حیاتی اوکراین را کنار گذاشته است.

تحولات روز دویست و بیست و هفتم جنگ اوکراین:

حمله ارتش اوکراین به پل تنگه کرچ/ ارتباط خاک اصلی روسیه با شبه جزیره کریمه قطع شد +نقشه و تصاویر

از روز گذشته و پس از مدت نسبتا طولانی، حملات پرحجم با استفاده از موشک های کروز به شهرهای اوکراین و زیرساخت های نظامی یا اقتصادی آنها آغاز شده است.

روز گذشته حملات ارتش روسیه با استفاده از موشک های کروز خا ۱۰۱ و پهپادهای انتحاری گران۲ بر روی شهر ژاپروژیا متمرکز بود که حدود ۲۰ موشک و چندین فروند پهپاد به این منطقه شلیک شد.

اما از صبح امروز دامنه حملات گسترده تر شده و شهر کی‌یف پایتخت اوکراین و سایر شهرهای مهم نظیر خارکیف، میکولایف و ژیتومیر را نیز در بر گرفت.

گفته می شود بیش از ۳۰ تیر موشک کروز و ۱۲ فروند پهپاد انتحاری گران۲ به سمت مراکز فرماندهی ارتش اوکراین و تاسیسات برق این مناطق شلیک شده است.

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف اعلام کرد در حملات امروز ارتش روسیه به زیرساخت های حیاتی این شهر خسارات جدی وارد شده است.

انتقام سنگین پوتین؛ حملات موشکی ارتش روسیه به شهر کی‌یف/ شلیک ۵۰ موشک کروز در کمتر از ۴۸ ساعت؛ قطعی گسترده برق در مناطق مختلف اوکراین +فیلم و تصاویر

حداقل یکی از موشک های کروز روسی به ساختمانی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری اوکراین اصابت کرده است.

انتقام سنگین پوتین؛ حملات موشکی ارتش روسیه به شهر کی‌یف/ شلیک ۵۰ موشک کروز در کمتر از ۴۸ ساعت؛ قطعی گسترده برق در مناطق مختلف اوکراین +فیلم و تصاویر

همچنین در عمده شهرهای نامبرده گزارشات قطع کامل برق یا قطعی گسترده در برخی محله های این شهرها گزارش شده است؛ ارتش روسیه علی رغم حدود ۸ ماه نبرد سنگین در خاک اوکراین، تا امروز از حمله به زیرساخت های حیاتی از جمله نیروگاه و خطوط انتقال برق اوکراین خودداری کرده بود، اما پس از حمله اوکراین با کامیون انتحاری به پل کریمه در تنگه کرچ، به نظر می رسد رهبران کرملین سیاست خویشتنداری خود در خصوص عدم حمله به زیرساخت های حیاتی اوکراین را کنار گذاشته اند.

انتقام سنگین پوتین؛ حملات موشکی ارتش روسیه به شهر کی‌یف/ شلیک ۵۰ موشک کروز در کمتر از ۴۸ ساعت؛ قطعی گسترده برق در مناطق مختلف اوکراین +فیلم و تصاویر

در سوی مقابل ارتش اوکراین نیز دست به عملیات متقابل زده و با استفاده از راکت اندازهای هیمارس و پهپادهای انتحاری حملاتی به شهر لوهانسک در شرق این کشور و همچنین منطقه بلگورود در خاک اصلی روسیه انجام داده است.

بسته تسلیحاتی جدید آلمان برای اوکراین

خانم لامبرشت وزیر دفاع آلمان اعلام کرد آلمان ۱۰۰ دستگاه تانک و نفربر از یونان و اسلواکی و سامانه های پدافند هوایی IRIS-T را به اوکراین منتقل می‌کند.

اولین سامانه دفاع هوایی میان‌برد IRIS-T SLM ماه اکتبر و آتشبار دیگر تا پایان ماه نوامبر میلادی به کی‌یف تحویل داده خواهد شد و دو سامانه دیگر در ابتدای سال ۲۰۲۳ به خاک اوکراین ارسال می شوند.

انتقام سنگین پوتین؛ حملات موشکی ارتش روسیه به شهر کی‌یف/ شلیک ۵۰ موشک کروز در کمتر از ۴۸ ساعت؛ قطعی گسترده برق در مناطق مختلف اوکراین +فیلم و تصاویر

رسانه‌های آلمانی قبلاً گزارش دادند که اولین سامانه‌های دفاع هوایی IRIS-T SLM برای تحویل فوری به اوکراین ازسفارش مصر گرفته شده است؛ مصر در سال ۲۰۱۸ سفارش ۷ آتشبار SLM داده بود که اولین دسته را پایان سال ۲۰۲۱ دریافت کرد و ۱۰ آتشبار SLX نیز سفارش داده است.

نسخه SLM دارای برد ۴۰ کیلومتر و ارتفاع عمل ۲۰ کیلومتر است.

تعداد ۴۰ عراده نفربر زرهی BMP-۱ از یونان و ۳۰ عراده دیگر BMP-۱ و ۳۰ عراده تانک اصلی میدان نبرد T-۷۲ نیز توسط آلمان از کشور اسلواکی خریداری شده و به زودی برای اوکراین ارسال خواهد شد.

تشکیل جلسه شورای امنیت روسیه

پوتین در بیانات خود از حملات گسترده با "تسلیحات دقیق دوربرد" به تاسیسات انرژی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در اوکراین گفت.

وی افزود که این حملات به پیشنهاد وزارت دفاع و بر اساس طرح ستاد کل نیروهای مسلح روسیه انجام شده است.

پوتین: کیف خود را با نفرت انگیزترین گروه های تروریستی همتراز کرد. رژیم کیف مدت‌هاست از روش‌های تروریستی استفاده می‌کند. بی پاسخ ماندن جنایات رژیم کیف بدیهی است که غیرممکن است.

بامداد و صبح حمله گسترده ای با سلاح های بسیار دقیق به تأسیسات انرژی، فرماندهی نظامی و ارتباطات اوکراین انجام شد.

در صورت تداوم حملات تروریستی اوکراین به خاک روسیه، پاسخ ما سخت بوده و در مقیاس با سطح تهدیدات مطابقت خواهد داشت.

پوتین از وزارت دفاع روسیه خواست نتایج حملات به اهدافی در اوکراین را به شورای امنیت گزارش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 169
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    92 62
    لوهانسک منطقه ای در غرب روسیه است نه شرق اوکراین.
    • ب IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      27 13
      فرض کن اینطور باشه، این یعنی اوکراینی ها خاک روسیه رو هدف گرفتن
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      12 21
      خوشحالن بعد مدتها شکست روسیه.هههههه
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      32 33
      الان بگیم کودک کش به کسی بر نمیخوره؟
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      19 48
      پوتین دمپایی پاره شده و خون به مغز نداشته اش نمیرسه و کلا قاط زده
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      53 11
      به بازیگر فیلمها نصیحت می کنم بازیچه اروپا و آمریکا نشو و اکراین را نابود نکن تو از سر حماقت داری با دم شیر بازی میکنی تا نقشه اکراین از صفحه روزگار محو نشده عقلت را به کار بینداز و تسلیم روسیه شو
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      2 1
      اشتباه میکنی ، از مناطق الحاق شده است
    • حامد IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      10 27
      فقط اونجاش که نوشتید روسیه تا کنون دست به خویشتنداری زده و به زیر ساخت های انرژی و حیاتی و غیرنظامی اوکراین حمله نکرده بود حالا صبر را کنار گذاشت. خخخخخخخخ باشه روسیه فرشته صلح و رحمته. صد بار توی همین سایت از حمله روسیه به پل ها و سدها و نیروگاه های انرژی اوکراین خبر منتشر کردید. کودک کشی و جنایت های دیگش که جای خود دارد
    • سعید DE ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      3 2
      نکته بسیار ظریفی بود .
    • ازپیج همسایه IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      6 25
      زدن مناطق مسکونی وزیرساختها،نشونه ی کم اوردنه.
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      1 4
      الان واقعا ایرانی جماعت شدن طرفداره روسیه و یه عده دیگه شدن آمریکا پرست؟
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      6 5
      امیدوارم جنگ به وسط اروپا کشیده بشه و اروپا نابود بشه مخصوصا لندن
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      5 3
      امیدوارم جنگ به وسط اروپا کشیده بشه و اروپا نابود بشه مخصوصا لندن
    • IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      4 3
      اینکه چندتا از خونه های مردم را تخریب کردن انتقام سخت هست؟؟؟؟؟!!!!!!!!
    • DE ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      12 5
      خود دلقکینسکی تا حالا چندین سد کوچک و بزرگ و بیش از ۴۵۰ پل را منفجر کرده که ارتش روسیه پیشرفت نکنه هر جایی را هم که اوکراینی ها عقب نشینی میکنند و از دست میدهند میزنند داغون میکنند تا سالم دست روسیه نیافته این تازه علاوه بر خرابی هایی است که لشکر روسیه ایجاد میکنه.علت اصلی آن هم مشخص است. این دلقک بی ناموس کلا اوکراینی نیست که دلش برای اوکراین بسوزد او یک صهیونیست مهاجر به اوکراین است و ابا و اجدادش برای ساختن اوکراین زحمتی نکشیده اند .این بی همه چیز دلقک کودتاچی صهیونیست دقیقا مانند اغتشاشیون تجزیه طلب در ایران خائن و بیشعور است و متوهن احمق تر از این برای نابودی اوکراین کسی را نمیتوانستند پیدا کنند‌ . بخاطر همین هم یک مشت دلقک وطنفروش تجزیه طلب منافق و بهایی و ضد انقلاب در سایت های خصوصا فارسی زبان در کمال حماقت و رذالت از همپالگی خود دلقک دفاع میکنند و علیه ملت و حکومت ایران اغشاش میکنند. این جنگی بود که میخواستند در عرض چند هفته دلقک را عضو ناتو کنند و همین ۶۵ کشو بریزند کار نیمه تمام هیتلر را تمام کنند و روسیه را تکه تکه کنند ولی با تهدید جدی پوتین به جنگ اتمی همه شان مانند سگ ترسو جا زدند و فقط تروریست و مزدور و اسلحه صدها میلیارد دلار تا حالا از جیب مردم هزینه کرده اند .رژیم آپارتاید ۷۵ سال فرصت داشت در کل اروپا و امریکا مهره های دست نشانده خود را درسیاست بچپاند و همه یک مشت عوضی نوکر و دست نشانده صهیون دارند ناتو و اتحادیه اروپا حتی در کشورهای جهان سوم ابو اره ها ....دنیا را به طرف جنگ جهانی سوم میبرند .بعد یک مشت دلقک هم برای دلقک صهیونیست کف و سوت میزنند.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    زدی ضربتی، ضربتی (ضرباتی) نوش بفرما. دنیا اینجوریاست زلنسکی جون
    • مهدی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      31 88
      به زودی خاک روسیه به توبره میکشن بشین تحمل کن کشوری که هیچی برای از دست دادن نداشته باشه دست به هرکاری میزنه
    • SE ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      52 11
      ما بارزانی ها که تروریستهای کومله و سایر بزهای وحشی کوهی را حمایت میکنند را اینگونه باید ادب کنیم
    • کازانتزاکیس IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      23 10
      البته اگر کشوری به نام اوکراین بمونه! نمیدونم چی بگم والا
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      36 9
      نازیهای آلمان نتوانستند. حالا جوجه فکلی نئونازی مواظب باشه سرما نخوره توبره هم ارزونیش.
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      35 16
      مثلا اوکراین میخواد چیکار کنه واقعا بعد از این همه کمکی که غرب بهش کرد و هیچ غلطی نکرد و ۲۰ درصد خاکشم از دست داد نکنه مثه این اغتشاشگرا و برعندازای پلاستیکی ما تو فضای مجازی با توییت و پست گذاشتن میخوان روسیه رو تجزیه کنن
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      39 11
      جناب مهدی ازشکست نوکراربابت اوکراین نسوز اوکراین تاوان نوکری اربابش امریکا را پرداخت لقمه گندهترازدهانش برداشت اوکراین می خواستکورشود پاروی دم شیر نگذاره چه کاره بودی که پل کریمه منفجر کردی دست پوتین درد نکنه این حق نوکر ارباب
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      2 24
      پوتین مثل صدام هست وقتی در میدان نبرد شکست می خورد شهرها را بمباران می کند و از زنان و کودکان انتقام می گیرد.جالبتر انکه کسانی که در موضوع فلسطین و اسرائیل یا یمن و عربستان ادعای حق طلبی می کردند الان خوشحال هستند! در حالی که عمل پوتین مثل بن سلمان و نتانیاهو است
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      5 0
      چقد تابلو به خودشون منفی ومثبت میدن
  • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    80 23
    چه عجب بالاخره روسیه کاری کرد ، جنگ و خویشتنداری جور در نمی اید شتر سواری دولا دولا نمی شود
    • NL ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      2 8
      یه دونه زد دو تا میخوره منتشر شخم خوردن مسکو باشید
    • مسافر IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      5 1
      نمیدونم ولی خیلی خوبه که اسرائیل و آمریکا و انگلیس و ناتو نابود شن.مرگ بر‌ منافق سرخورده و درمانده
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    77 24
    اوکراین نادانی کرد و با پیشنهاد آمریکا در چاهی افتاد که وضع خودش را بدتر کرد. اساسا ارتش روسیه یک ارتش اتشبار است و اینکه تا کنون نتوانسته بود جلو برود به خاطر عدم استفاده از قدرت آتش مخوف خود بود. حالا مناطق مسکونی و زیرساختها هم هدف روسیه خواهد بود. بیچاره مردمی که سرنوشتشان را دادند دست دلقک صهیونیست آمریکا
  • الدار IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    33 66
    این ها هم که به قول مسئولان ما نظام کودک کش هستند! روسیه با الوده کردن دست خود به جنایت دقیقا مثل صدام حسین که در جبهه شکست می خورد غیر نظامیان می کشت، اقدام کرده عافل از اینکه دقیقا مثل صدام حسین محکوم به فناست در ضمن این بگم که اوکراینی ها نثل مسئولان ما غرایم جنگی بی خیال نخواهند شد!
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      62 17
      کودک کش اون ارباب اسرائیلی شما غربگداهاست
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      49 5
      اگر کودکی کشته بشه چنان تو بوق و کرنا میکنن که همه بفهمن. ظاهرا زیرساختها رو زده باید منتظر باشیم
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      47 13
      چهارتا موجود کودک کش هستند.. اسراییل. عربستان. آمریکا و سگ
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      38 11
      اوکراین زیرساخت زده، روسیه هم در جواب زیرساخت زده. فرقش فقط اینه که روسیه بیشتر و بهتر میتونه زیرساخت بزنه. چطور فقط الان جیغتون بلند میشه
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      19 2
      تروریست اربابتون که دختری را به جرم اثار علمی پدرش کشت
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    35 46
    لطفا اینترنت بین الملل را وصل کنید وگرنه این روزها کسب و کارها، دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، بازنشسته ها، و... که با اینترنت سروکار دارند با ادامه این وضعیت عقده ای می شوند و کینه نظام را به دل می گیرند. اینرنت داخلی فقط برای مسئولین و... برقرار شود ولی اینترنت بین الملل برای مردم عادی.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      33 38
      بیخود. فکر یه شغل دیگه باشید. شغلی که بستر اصلی اش در آمریکاست، همان بهتر که نباشد
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      23 13
      اینترنت بین المللی وصله. بحث ما سر پلتفرم ها هست. این مراکز اشوب و شورش و نفرت پراکنی بین ایرانیان دیگه جایی در کشور نخواهند داشت
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      5 4
      همه مثل تو بلد نیستن
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      16 16
      منت نکش یک فیلترشکن 80 تومنی نصب کن منت جیبتو بکش زمان رای گیری هم بزار اینها منت تورو بکشن وقتی بین من و تو که وطن پرستیم با اعتراض کننده تفاوتی قائل نمیشوند مقصر ما نیستیم
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      26 15
      واقعا در قیامت کبری و پیشگاه خدا چه فرقیست بین شهدایی که خالصانه از مال و جان و راحتی و اسایش و سلامت و تندرستی گذشتند تا احکام الهی و نائب امام زمان حاکم باشد با کسی که چند روزی قطعی اینترنت را گروکشی رای دادن و ندادن میکند حقا که داعش گوارای حکومت بر شما باد
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 2
      یا اختیاری در راه خدا انفاق کنید و اجر عظیم ببرید یا با کمترین مکر خداوند ( کرونا ) دو سال خانه نشین باشید و درامد کشک # اینترنت خارجی
    • IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      1 1
      ایلان ماسک مگه بهت اینترنت نداده؟ اگه نداده برو بگیر
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      1 2
      یعنی کشب کار شما بین المللی ست یا دانش آموزان ما در خارج از کشور تحصیل میکنند یا اینکه نمیتوانید فیلم و .....ببیمید و دانلود کنید
  • آرمان IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    53 60
    مشرق! با چه ذوقی تجاوز آشکار روسیه رو بارتاب میدی !!
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      63 27
      تو با چه اندوهی از بازتابش حرف میزنی .خود اوکراینی ها اینقدر غصه نمیخورن ؟؟؟🤣🤣
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      22 10
      نه انصافا تجاوز آشکار زلتسکی هم همینطور بازتاب میده .منتها تو طبق روحیه خودت برداشت میکنی.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    26 32
    تا ۱۰ روز پیش روس ها ادعا می کردند که زاپرویا در همه پرسی اعلام استقلال کرده حالا چرا روس ها باز به ژاپرویا حمله می کنند؟ اخبار صحیح را از جانب روس ها و مشرق نیوز بشنویم و باور کتیم یا نه؟
  • ارتشی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    18 45
    مسکو با عصبانیت تصمیمی اشتباه گرفت اولا موجب کاهش تعداد موشکهای زرادخانه خود شد دوما همونجوریکه قبلا میگفتم موجب ارسال تسلیحات نظامی بیشتر به اوکراین خواهد شد البته اوکراین هم حملات متقابلی را خواهد داشت این اعمال روسیه موجب همبستگی بیشتر بین نیروهای نظامی اوکراین شده این حملات وجهه بین المللی روسیه را هم خراب کرد روسها در جبهه خرسون لیمان تحت فشار شدیدی هستند و بخاطرینکه محاصره نشوند عقب نشینی میکنند استفاده گسترده از پهپادهای انتخاری فقط مخارج گسترده ای برای دو طرف متخاصم تحمیل میکنه بنظر میاد نیروهای روسیه قبل از شروع فصل سرما میخواهند با نابودی نیروگاههای برق اوکراین و نزدیک شدن به انتخابات اوکراین منافع خویش رو درو کنند فصل سرما برای طرفین درگیر چالش بزرگی خواهد بود و طرفین به حملات موشکی و پهپادی و توپخانه بسنده خواهند کرد قطعا اگر امریکا و غرب در برابر روسیه بخاطر حملات اخیرش سکوت کنند موجب جسورتر شدن پوتین برای استفاده از سلاحهای شیمیایی و اتمی تاکتیکی خواهد شد
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      14 10
      روسیه با ۵۰ تا موشک در کردن زرادخانه ش دچار کمبود میشه؟؟ مردک روسیه بیشتر از آمریکایی‌ها فقط کلاهک اتمی داره... این آمار رو از تو کلاهت در میاری؟؟
    • ارتشی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      3 6
      20:18 ابله تو داری به من درس میدی؟ برو مشقاتو بنویس تعداد کلاهکهای اتمی امریکا و روسیه مساویه فکر کردی موشک آجر هست بسازند دپو کنند در انبار؟تاریخ مصرف داره اینو بفهم بعد از مدتی موتور و سوختش و سایر سیستمهاش دچار ایراد میشه
    • DE ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 1
      این متوهم عصبی عطشی هم با اسم ارتشی در کمال سفاهت و نادانی از دلقک دفاع میکنه هم زور الکی میزنه خودش را تحلیلگر نشان بده
    • DE ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 1
      این متوهم عصبی عطشی هم با اسم ارتشی در کمال سفاهت و نادانی از دلقک دفاع میکنه هم زور الکی میزنه خودش را تحلیلگر نشان بده و هم بدون اسم مینویسه و هم با اسم آجان خخخ ولی انشای مسخره و ادعاهای بیجا و دفاع از دلقک دستش را رو میکنه تفاوت تفگ ساچمه ای با خمپاره را نمیدونه فقط گنده گویی میکنه .
    • DE ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 1
      این متوهم عصبی عطشی هم با اسم ارتشی در کمال سفاهت و نادانی از دلقک دفاع میکنه هم زور الکی میزنه خودش را تحلیلگر نشان بده و هم بدون اسم مینویسه و هم با اسم آجان خخخ ولی انشای مسخره و ادعاهای بیجا و دفاع از دلقک دستش را رو میکنه تفاوت تفگ ساچمه ای با خمپاره را نمیدونه فقط گنده گویی میکنه . آخه در کجای دنیا ارتشی ها حتی باز نشسته ها وارد سیاست میشن و شبانه روز در اینترنت چرت و پرت مینویسن علاف.
    • DE ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 1
      این متوهم عصبی عطشی هم با اسم ارتشی در کمال سفاهت و نادانی از دلقک دفاع میکنه هم زور الکی میزنه خودش را تحلیلگر نشان بده و هم بدون اسم مینویسه و هم با اسم آجان خخخ ولی انشای مسخره و ادعاهای بیجا و دفاع از دلقک دستش را رو میکنه تفاوت تفگ ساچمه ای با خمپاره را نمیدونه فقط گنده گویی میکنه . آخه در کجای دنیا ارتشی ها حتی باز نشسته ها وارد سیاست میشن و شبانه روز در اینترنت چرت و پرت مینویسن علاف. منافقین هم حتی تروریست هاشون با پیر پاتالهای اینترنتی شون فرق میکنند.
    • DE ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 1
      این متوهم عصبی عطشی هم با اسم ارتشی در کمال سفاهت و نادانی از دلقک دفاع میکنه هم زور الکی میزنه خودش را تحلیلگر نشان بده و هم بدون اسم مینویسه و هم با اسم آجان خخخ ولی انشای مسخره و ادعاهای بیجا و دفاع از دلقک دستش را رو میکنه تفاوت تفگ ساچمه ای با خمپاره را نمیدونه فقط گنده گویی میکنه . آخه در کجای دنیا ارتشی ها حتی باز نشسته ها وارد سیاست میشن و شبانه روز در اینترنت چرت و پرت مینویسن علاف. منافقین هم حتی تروریست هاشون با پیر پاتالهای اینترنتی شون فرق میکنند. برو عمو خدا روزیت را جای دیگه حواله کنه دوره اسامی ارتشی و بسیجی و برادر شهید و یا حق یا هو .سید ..این اسامی برای گول زدن مردم تمام شده .
  • محمد IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    41 56
    روسيه اي كه بيشتر از ٢٠٠ ساله همه جوربدبختي سر كشور عزيزمان ايران آورده تجاوز و اشغال و قتل و عام و كشتار مردم ايران اونوقت اين همه مزدور و جيره خوار و دست به سينه كه تا زانو جلوي روسيه خم شدن اونم نا اونجا كه ميتونه فشار ميده
    • احمد IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      44 32
      بدبختتی که روسها سر ایران اوردند یک هزارم آن بدبختی که آمریکا و انگلستان آوردن نیست
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      47 15
      یک مقدار بروز شو لطفا.اگر از خواب بیدار شی متوجه می شی مشکلات اقتصادی که الان داریم به خاطر تحریم های اروپا و آمریکاست. داعش ریگی و… بمب گذاری های داخل کشور کار کیه؟
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      34 18
      خیلی مونده به جنایات انگلیس و امریکا برسه وهابیت و داعش ... خودش به اندازه همه جنایات است از بین بردن زبان فارسی در هندوستان نمونه ای از تهاجم به این زبان بود قحطی بزرگ در جنگ جهانی اول ... بالا آوردن رضا سوادکوهی و بی ناموس کردن بخشی از مردم ایران ...
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      33 10
      اگه یزمان شوروری به ایران حمله میکرده بخاطردخالت ونفوذانگلیس بوده ک شاهان ایران راتحریک میکرده دقیقامثل الان اوکراین انزمان هم غرب ازایران سواستفاده میکرده ک شوروی راتضعیف کنه. اگه شوروی جنگیدباایران بخاطرنوکری شاهان ایران برای غرب بوده تمام جنگهایی ک باشوروی داشتیم بخاطرفتنه انگلیسی بوده یارو. ضمناالان شوروی دیگه وجودنداره. مثل عراقی ک زمان صدام دشمن ایران بودالان همپیمان ازسوزش غربزدگیته ک حرفی نداری بزنی میگی روسیه جنایت کرد توایران خخخ
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      12 4
      بازم اونوری غش کردی.داری میگی ۲۰۰ سال پیش
    • دانیال IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      13 66
      شوروی با روسیه فرق داره
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      15 1
      ما دوست و دشمن دائمی نداریم اما منافع دائمی داریم.
  • DE ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    28 12
    خیلی زودتر بایستی اوکراین رو موشک باران میکردن . خط راه آهن در غرب اوکراین هنوز سالم سالمه و ناتو داره براحتی اسلحه وارد اوکراین میکنه . این همه احتیاط و محافظه کاری از طرف پوتین باعث شجاعت اوکراین و تحریم کامل روسیه شد .
    • ارتشی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      11 16
      باز پیدا شد بچه؟ مگه نگفتم در اموری که نه سنت میرسه نه علمت نظر نده؟ فکر میکنی نابودی راه اهن غرب اوکراین واکنشی نداره؟
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      3 2
      گروهبان قندلی. خخخخخ
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    41 21
    دم جناب پرزیدنت پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه گرم ، زودتر کار این نئونازیها رو تموم کنین!!!!
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    17 30
    حالا چه ذوقی کردی شما؟! چیزی بهتون میدن؟
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      18 3
      از شما چیزی کم میشه ؟؟؟ خیلی غصه داری ؟ باور کن این دلقک زلنسکی اینقدر ارزش نداره
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    12 30
    تا ۱۰ روز پیش روس ها یه همه پرسی خیالی برگزار کرده و ادعا می کردند که ژاپروژیا در همه پرسی از اوکراین اعلام استقلال کرده !!!حالا چرا روس ها باز به ژاپروژیا حمله می کنند؟ اخبار صحیح را در این عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات از جانب روس ها و مشرق نیوز بشنویم و باور کتیم یا نه؟
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    32 37
    پوتين رسما ديوانه شده داره کشتار جمعي ميکنه احمق
    • حسن IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      20 5
      هنوز به حد جنون جورج بوش نرسیده
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 3
      خودتی وارباب نادانت امریکا
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    36 31
    بدبختی اينه که هيچ کشوری اندازه روسيه به ايران تجاوز نکرده بعد مسئولای ما دست بسته جلوش تا کمر خم ميشن
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      22 23
      الان روسیه هم پیمان ماست ....می فهمی....گذشته ها گذشته ....سیاست یعنی بروز بودن....الان غرب دشمن ماست و آمریکا...فهمیدی یا باز بگم.... الان روسیه متحد ماست فهمیدی یا باز بگم
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      14 8
      ببین نه اینکه نفهمن.در واقع انتخاب میکنن که نفهم باشن.بیشتر کسایی که این حرف میزنن تاریخ در حد کتاب تاریخ دوران مدرسه هم یادشون نیست .صرفا به چیزهایی که بهشون میگن کفایت میکنن.سوزشون تو ۲۰۰ سال قبل گیر کرده.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      12 8
      ببین نه اینکه نفهمن.در واقع انتخاب میکنن که نفهم باشن.بیشتر کسایی که این حرف میزنن تاریخ در حد کتاب تاریخ دوران مدرسه هم یادشون نیست .صرفا به چیزهایی که بهشون میگن کفایت میکنن.سوزشون تو ۲۰۰ سال قبل گیر کرده.
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      7 5
      متحد تو فقط شیطان است که هنوز حالا حالا نمی فهمی آدمکش داعشی ماست کم چرب بز گر
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      10 5
      تجاوزکردشوروی به ایران انزمان چون شاهان خودفروش واحمق نوکرغرب شده بودندبخاطرانگلیس باشوروری میجنگیدن. قبلش ک. غرب تواسیانفوذی نداشت یک درگیری کوچک هم باشوروی نداشتیم.
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      14 8
      ۱۴:۱۴ چه کاري کرده که شده متحد ما؟ برعليه ما راي مثبت نداده به قطع نامه تو سازمان ملل ، نيروگاه بوشهرو تکميل کرده؟ باج تا دلت بخاد نگرفته؟ هواپيما داده بهمون؟ ....چه کار مثبتي کرده برامون که ميگي هم پيمان ماست جز ضرر زدن هم پيمان مگه اينقدر بيشرف ميشه آخه
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      1 2
      کجا دیدی مسئول ما دست بسته تا کمر خم بشن نمونه بیار آدم خردمند عاقل میگن ماشین های اینترنت در اختیار دشمن برای ما ذهنیت سازی میکنه درسته چشم بسته غیب میگی چون فلان سایت نوشته آیا رهبر ما به روسیه رفته و یا پوتین و بقیه به دیدن ایشان آمدند نحوه نشستن همه بر روی یک صندلی ساده و معمولی در یک اتاق با موکت فرش شده را در فیلم و عکس ها دیدیم کاش این خود تحقیری و محتاج دیگران بودن از سر برخی از ما ایرانیان میرفت و به عزت سرآمد خود احترام میگذاشت
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    15 0
    روی دیگر جنگ صدمات به زیر ساخت و شهرها شروع شد بقول دوستی تخریب سفره ای و ادامه و وسعت بستگی به اوکراین و پشتیبانان دارد صحبت از آسیب به خط لوله انتقال گاز روسیه به ترکیه بعد از دو خط اروپا است
  • ب IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    16 25
    کم آوردن در جبهه ها و حمله به شهرها، چه یادآوری غریبی برای ما ایرانی هاست. یاد و خاطره شهدای حملات هوایی به دزفول و اندیمشک گرامی! پوتین هم سرنوشتی بهتر از صدام نخواهد داشت!
  • مجتبی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    20 24
    شکست در میدان نبرد و انتفام در شهرها ، چقدر شبیه رفتار صدام در جنگ ایران و عراق است ؟!
  • مهدی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    8 11
    چه کیفی میکنند طرفدارن مظلومان جهان
    • وطنم ایران IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      3 2
      الان دلقکنسکی که غرب و ژاپن و کره و استرالیا یکپارچه پشتش ایستادن شده مظلوم؟!! چقدر وقیح هستید شما که اوکراین بازیچه غرب رو که برای تضعیف روسیه مامور شده رو با ایران غیوری که یک تنه در مقابل غرب و شرق ایستاد در حالیکه حتی سیم خاردار بهش نمی دادن مقایسه میکنید، شعور که ندارید شرف هم... !!!
  • اصغر IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    20 20
    روسیه همون جور که از مشروطه خواهان اذربایجان انتقام گرفت درحال انتقام از ازادیخواهان اوکراین هم هست ولی قطعا شکست خواهدخورد
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    20 19
    درود بر پوتین
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    13 10
    روسیه تا امروز نشان داده که بخار نداره. بی بخار
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    19 12
    تروریست های ناتو فهمیدند جنایات تروریستی آنها بی پاسخ نمیماند.
  • جعفر ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    12 11
    کمدین چقدر پوتین گفت منو تهدید به نابودی نکن و با دیدن ناتو شیر نشو بیخیال ناتو شو تا من بیخالت شم شانس اوردی تا الان امریکا و چند قدرت دیگه پشتت بودن وگرنه تو هفته اول نابود بودی
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      39 1
      اتفاقا در هفته اول ابدا کمکی از جانب هیچ کشوری نشد اونها فکر میکردند اوکراین زود شکست میخوره وقتی دیدند اوکراین داره مقاومت میکنه دو هفته بعد کم کم تجهیزات سبک دادند
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    19 25
    درماندگی پوتین به خوبی آشکار شده و نوید پیروزی اوکراين نزدیک است به امید پیروزی ملت‌ها آزادیخواه
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      10 3
      عزیزم .تحلیل گر نیستی ولی تحلیل گر ها رو دوست داری 🤣🤣🤣🤣
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      9 3
      دوز غربگداییت خیای بالاس اور دوز نکنی
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      20 0
      پیروزی ملت های آزادی‌خواه از جمله فلسطین مقابل صهیونیست ها، یمن مقابل عربستان، ایران و ونزوئلا و کوبا و کل آمریکای لاتین در مقابل آمریکا، کانادا و استرالیا و نیوزیلند و دیگر کشورها در مقابل پادشاهی متحد انگلیس
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    4 0
    قابل پیش بینی بود حمله روسیه
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    6 8
    اون که مردم عادی را میزند فقط یک اسم دارد .
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    8 8
    اونا دارن جنایت می کنند ،شما چرا گناهشون رو می شورید
  • یاور IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    10 2
    غربگداها در این صفحه جمع شدن تا از اربابان و نوکر اربابانشان دفاع کنند جای تعجبی نیست نوکر نوکر است چه اوکراینی و یا ایرانی روسیه بالاخره نتوانست زیر تحقیر نظام سلطه زندگی کند و بالاخره جوشید و خروشید و ما بخاطر همسویی روسیه با ایران به نوعی از روسیه حمایت می‌کنیم چون جنگ ما با غرب بخاطر عدم سلطه پذیری ماست و روسیه دقیقا همان کاری می‌کند که ما آرزوی آن را داشتیم و اینجا هر کی از نوکران امریکا که زلنسکی دلقک باشد دفاع کند آگاهانه و یا از روی نادانی نوکر امریکای جنایتکار است
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    10 8
    هر موشکی که روسیه به اوکراین می زنه انگار تیری در قلب ایرانیان جاسوس و خاینفرو می رود بنازمت پوتین
  • نیما IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    9 4
    یکی بزن پنچاه تا بخور اینگونه است
  • ناشناس IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    7 9
    پوتین اگر وجودش را داشت همان چند روز اول جنگ، تکلیف را مشخص می کرد و جنگ و خونریزی را خاتمه می داد نه اینکه بعد از گذشت یکسال و شکست های مفتضحانه، عین ترسوها تهدید به استفاده از سلاح اتمی نماید که این مشی ترسوها و بی مقدار آن است!
  • ساس IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 5
    در دوران مهار روسیه در شرق اوکراین و بروز علائم ضعف سنگین در ساختار ارتش و حکومت روسیه الان زمان شروع حمله بمرکز حلقه یعنی ایران است. سست سازی اجتماعی پایه های حکومت ایران و زدن افسران جنگال ایران در خانه هایشان راه را برای حملات سنگین موشکی و پهپادی نمایندگان ناتو باز میکند اگر ایران جبهه داخلی را سریعا منظم نکند و حرکاتی که وفاق ملی اش را سریعا تقویت نکند هسته های مسلح برای ترور افسران عالیرتبه و موشکی و پهپادی و کارکنان سیستم مخابرات ملی از غرب چراغ سبز خواهند گرفت
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    13 10
    این سایت شما ایرانیه یا روسی ؟
    • یاور IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      14 9
      مطمئن باش مال اربابت (امریکا) نیست
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    8 11
    چه خبر از پهپاد ۱۳۶ قرار بود ورق جنگ برگرده به نفع روسیه
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      کجا گفته شد که ورق بر میگردونه بلکه با دقت و شدت منهدم میکنه در ضمن به صحبت امروز زلنسکی حاضر در میدان کیف گوش کن چرا از سلاح ایران نام برد مثلا میخواد بگه روسیه ابر قدرت از سلاح ایرانی استفاده میکنه و غیر مستقیم به قدرت دفاعی ایران اشاره میکنه در حالیکه فقط یک وسیله بقیش بکنار آنهم انواع و اقسام پدافند غربی و اسرائیلی برای محافظت در اقصی نقاط اوکراین به صف شدند هر چند پیش بینی میشه که از این نوع گفتارها برنامه و منظوری دارند یادتون هست چقدر پمپئو بابت پایان یافتن تحریم معاملات بین الملل تسلیحاتی ایران تلاش داشت
    • حامد پلاس IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      کجای کاری مگه نمیبینی ورق برگشته برادر!!! روسیه کاملا قافیه رو در میدان باخته رو به بمباران شهرها آورده دیگه،مگه باید چه اتفاقی بیفته که بفهمی ورق برگشته،،
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    6 5
    الان روسیه طرف ایرانه -تحریم از طرف غرب و آمریکا وضع شده بزودی ناتو و آمریکا در اوکراین شکست خواهند خورد تا زلنسکی یک دنده امیدوار به حمایت غرب و ناتو و آمریکا نباشد.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    7 1
    امیر قطر با زلنسکی امروز تماس داشته و خواستار خویشتنداری شده احتمالا چون با شیوع جنگ بازی های جام جهانی قطر را تحت تاثیر قرار بدهد
  • TR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    8 8
    مذهب اردوغان همان مذهب طالبان و مذهب طالبان همان مذهب زیلینس کی است.
  • TR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    10 4
    دوباره صدای گاوهای مو بولوند چشم آبی بلند شده است و باید هر چه سریع تر اوکراین به 253 قسمت تقسیم شود.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    8 8
    این جنگ با کریت ابر قدقد شروع شده و با کریت همون ام ادامه دار شده !! خب اونم به بهانی انتقام باز میاد میزنه ، مگه برا اوکراین کاری داره ترکوندن !!؟ وقتی زورت نمیرسه باید دمت بزاری رو کولت بری....بعد از ۸ ماه همونی ام که گرفتی داره اوکراین پس میگیره !!! فکر کن اوکراین داره از روسیه پس میگیره....!!! :)) روسیه الان دیگه داره زور میزنه از همون کریمه ام پرتش نکنند بیرون
    • آزاده IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      1 0
      شوخی میکنی؟!!! الان مطمئنی قرصاتو خوردی؟!! اوکراین به تنهایی فقط میتونست با پیانو بزنه!! کل آمریکا و مستعمراتش مثل ژاپن و کره و استرالیا و اروپا و... تمام قد دارن از اوکراین حمایت نظامی میکنن و با تحریم روسیه علناً جنگ اقتصادی و روانی راه انداختن با این وجود اوکراین ۲۰ درصد خاکش رفته اونوقت میگی روسیه داره شکست میخوره، عجله نکن این جنگ جنگ اراده هاست و پوتین خیلی زود متوجه شد که با یک جنگ فرسایشی مواجه شده بنابراین استراتژی خودشو تغییر داد تا تاب آوری روسیه رو بالا ببره و وضعیت جنگی رو به قلب اروپا بکشونه پس اندکی صبر سحر نزدیک است!
  • TR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    13 1
    اصلاح طلبان به کمک دلقک های صهیونیستی غرب همکاری گسترده ای در جهت تضعیف بلوک شرق انجام داده اند تا جایی که "پل کرچ" را منفجر میکنند آن ها قصد چنین کاری را در "سد کرج" هم داشتند که توسط مردم هوشیار خنثی شد.
  • درسا IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    5 12
    پوتین بدبخت جز کشتار کاری ازش بر نمیاد ، کشوری که ادعای ابرقدرتی دارد اما اقتصاد ۱۳ دنیا رو داره وبعد از کره جنوبی قرار داره با احساس حقارت این جنگ را شروع کرد و در باتلاق اوکراین گیر کرده ! صدام هم زیاد کشت!
  • حجت IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    11 1
    یکی به این آلمانی های نفهم حالی کنه که عصر موشک گذشته و باید مذاکره کرد. نمی دونن فلانی الان تو گور رو ویبرس؟
  • ID ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    7 10
    دیکتاتور ها سقوط خواهند کرد !!!! قرن ۲۱ جای حکومت دیکتاتوری نیست
    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 1
      ملکه مرد واس دیکتاتور مراسم گرفتی؟
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    11 5
    دمت گرم پوتین ،بزن بترکون این دلقکایه احمقو بسه دیگه سکوت ،کم کم داشتیم شک میکردیم به قدرت روسیه که پوشالی باشه 😂
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      10 5
      شما کله پوکا با همین تفکرات جنگ وخونریزی شست شویی مغزی شدید وعمری نخواهید کرد
  • مجنون TR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    5 11
    باز هم میگویم روسیه باید بگذارد مردم تصمیم بگیرند هم اکنون در این کشور 567 ملت با 876 زبان مختلف وجود دارد که باید هر چه سریعتر به آنها آزادی مدنی داد
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    10 1
    بخش فرهنگی و رسانه ای کشور خائن ترین بخش به کشور و مردم هست. با این همه هجمه رسانه ای و کار رسانه ای شماها چیکار کردین؟ تصور کنید هیچ مشکل بزرگی در کشور وجود نداشته باشد باز هم می‌توان با رسانه و تهاجم فرهنگی و پول دادن به اراذل و اوباش و داعشی ها هر کشوری رو بهم ریخت. باید فرهنگ سازی کنید از بچگی از مدرسه با دانش آموزان یاد بدین هر کسی که به قانون عمل نکنه امنیت جانی و مالی یک کشور رو به خطر میندازه. باید یاد بدین ممکنه تو هر کشوری یک پلیسی از عمد بزنه با تیر یک بیگناه رو بکشه قانون با اون یک پلیس برخورد میکنه نه با بقیه پلیس ها که جانشون رو برای امنیت کشور به خطر انداختن. باید بدونن حمله به حافظان امنیت حمله به امنیت تک تک افراد یک کشور هست و هزار تا مساله دیگه. بخش فرهنگی و رسانه خائن ترین و بی عرضه ترین و بی سواد ترین قشر هست. سال هاست دشمن داره روی تک تک موضوعات اعتقادی و فرهنگی کار میکنه و برا خودش سرباز و گوشت جلوی توپ درست میکنه. شماها چیکار کردید؟ بسترها و عوامل نارضایتی هم حل بشه که باید بشه باز این مشکلات به راحتی با شستشوی مغزی و از بین بردن اعتقادات میتونه رخ بده. باید عمل متقابل انجام داد مخصوصا در حوزه رسانه و فرهنگ و ترویج دین و پاسخگویی به شبهات و روشنگری برای نسل جوان. باید دشمن شناسی رو به نوجوان ها یاد داد که با بصیرت بتونن اهداف دشمن رو متوجه بشن و تودهنی به دشمن بزنن. اما نوجوان ها رو سپردید دست رسانه های سعودی و آمریکایی که دشمن خونی این مردم هست. باید دست به کار شد و راه رو برای تکرار همچین اغتشاشاتی بست. باید بر علیه جنگ روانی کارها و اقدامات اساسی کرد. این همه اندیشکده ضد ایرانی در جهان. شماها چیکار کردین در تقابل؟ هیچ
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    4 7
    شما چرا هیجان زده شدین
  • عمیر Uk IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    8 13
    جنگ ننگینی که روسیه جنایتکار و کودک کش روسیه شروع کرد ، ایشالله با برد اوکراین تموم میشه ، و سیاهیش میمونه به کسانی که طرفداری کردن از روسیه و هرکسی که پهباد ننگین ارسال میکنه به روسیه ، هیس پوتین فن ها فریاد نمیزنند ، به امید ازادی و پیروزی کشور مقتدر اوکراین Long viva Ukrn ❤
  • حسین IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    14 4
    پوتین اعصاب نداره
  • یاور IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    21 6
    رسیدن به این نتیجه که هر موشک روسیه به اوکراین دل غربگدا ها را به درد میاورد در این کامنت ها واضح است . بدبخت‌ها به فکر وطنت باش گور بابای اوکراین و امریکا . و اگر واقعا دلتان به اوکراین میسوزد راه باز است بفرمایید بروید و مزدوری مستقیم اربابتان را کنید. شما ها دل هیچ چیزی ندارید فقط غر زدن بلدید.
    • محمد حسین IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      4 0
      شکست یا پیروزی پوتین و روسیه در جنگ اوکراین ، برای ملت ایران خیلی تعیین کننده هست .
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 5
      حالا دیگه اونور هم نمی تونیم بریم دیگه ویزا نمیدن اخه لعنتی ها حدقل سیانور بدید بما اغتشاشگرها تموم شه این زندگی کوفتی
  • امیر IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 1
    المان سلاح داد ولی باز ۲۰ درصد خاک اوکراین ضمیه روسیه شد این درحالی بود که غرب و امریکا کلی کمک های مالی و تسلیحاتی بهش کرده بود نباید به امریکا اعتماد میکرد باید خودش با جوونای اوکراین مثل شیر میزد تو دل نیروهای روسیه مثل جوونای باغیرت ایرانی تو جنگ دفاع مقدس البته اون موقه ۴۰ کشور از کشور هجون کننده (عراق) حمایت کردن ولی نتونستن ایرانو تصرف کنن ولی اینجا همه از کشور مدافع حمایت کردن (اوکراین) ولی بازم ۲۰ درصد از خاکش رفت درسته روسیه قدرت دوم جهانی ولی ابرقدرت هاهم شکست میخورند مثل امریکا که جرات نداره حتی یک ایرانی رو بزنه که بزنه نتیجشو میبینه...
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    13 1
    به نادان هایی که فکر می کنند قدرت روسیه همین است و شکست خورده باید گفت که روس ها برای جنگ اوکراین تنها از 20 درصد نیروی انسانی خود بهره بردند و بخش زیادی از توان خود را یا به شکل کامل وارد میدان نکردند یا کمتر بهره بردند مثلا استفاده از بمب افکن های راهبردی , موشک های خاص مثلا با سر جنگی اتمی ضعیف شده و ... طی 8 ماه گذشته هم , حتی حاضر به قبول شکست در یکسری از جبهه ها و عقب نشینی هم شدند اما شهرها و زیرساخت های اساسی را نزدند حالا اگر خرس روسی روی دو پای خود بایستد و نعره بکشد خواهید فهمید که قدرت روس ها چقدره روسیه به سادگی می تواند کل اوکراین را به خاموشی و قطع آب ببرد تا در نبود آب و برق , مردم در این کشور شورش کنند پشت جبهه نیروهای ناتو (و نه اوکراین) خالی بشه روس ها براحتی می توانند کاری کنند که مردم اوکراین علیه سیاست های غرب و زلنسکی به خیابان ها بریزند فقط کافیست که این ها 1 هفته آب و برق نداشته باشن آنوقت غربی ها باید بجای ریختن جنگ افزار تو اوکراین , کامیون های حمل آب و ژنراتورها را تو خاک اوکراین بریزند و فکری هم برای سوخت اوکراینی ها کنند وقتی خودشون زیر پتو هستند !!!!
  • محمد حسین IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 1
    جنگ هست و در جنگ حلوا پخشنمیکنن . اوکراین در روزهای اول کشتارهای دست جمعی بیشتری رو تجربه کرده بود و میدونن که باز هم جنگ رو ادامه دادند . مهم شکستهای پی در پی روسیه و عقب نشینی اون هست . و روسیه یک شکست بزرگ جنگ زمستان دیگه رو در کارنامه تاریخش ثبت خواهد کرد .
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 2
    خاک بر سر زلنسکی احمق که با طناب پوسیده امریکا به جهنم دارد می رود.
  • محمد حسین IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    3 2
    عملا ایران و روسیه در یک جبهه و سنگر در جنگ اوکراین قرار گرفته اند . اوکراین هم مکررن با یاد اوری استفاده روسیه از پهبادهای ایرانی ، میخواهد ، ایران را شریک این جنگ قرار بدهد و عواقب جنگ را به ایران هم منتقل کنه . فراموش نکنید ، اوکراین در جنگ اطلاعاتی از روسیه بسیار قویتر نشون داده . باید صبر بدیم ببینیم چه آشی برامون پخته شده
  • یوسف از همدان IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    6 1
    واله اینقدر که شما هیجان زده شده و ذوق می کند فکر نکنم خود روس ها اینقدر خوشحال باشند روسیه پیروز بشه یا نه به مت و شما چی می رسه؟
    • محمد حسین IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      وضعیت جنگ اوکراین به ایران حتی بیشتر از روسیه ربط و اهمیت داره . تمام موضوع ایران در این نیم قرن اخیر چالش با غرب و آمریکا بوده و هست و در این لحظه خط مقدم جنگ با غرب و امریکا در اوکراین هست . دلیلش هم اینه ، روسیه بلاخره توان ایجاد توازن با غرب را دارد چه با پیروزی چه با شکست ولی ایران خیر ، ایران باید پیروز شود تا به امنیت کامل برسد . پس پیروزی کدام طرف برای ایران تعیین کننده بودن یا نبودن هست .
  • ابوالفضل IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 1
    اینکه جنگ خیلی بد است شکی نیست اینکه جنگ دشواری های زیادی برای مردم خواهد داشت شکی نیست اما باید مسبب اصلی جنگ رو شناخت که ناتو هست و عدم پایبندی به قرارداد های فی مابین روسیه و ناتو غربی ها مسئول عواقب این جنگ هستند این به معنی حمایت از روسیه یا شخص پوتین نیست لطفا فقط منطقی فکر کنیم.
  • US ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    8 2
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏پوتین و صلابتش و عظمتش و زنده کردن قدرت روسیه و عقب روندن قطب غرب واقعااااا قابل تحسین و نشاط،آوره
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    8 14
    مرگ بر پوتین دیکتاتور
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    3 16
    5درصد کشور خواهان رابطه با روسیه و چین.
  • سامان IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 3
    شیر شیران ابر قدرت تاریخ زلنسکی
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 1
      اف بر س تو ان دلقک اوکراینی
  • محمد حسین IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    4 2
    چرا انتقام سنگینش رو در خط مقدم جنگ نگرفت ؟ به این‌میگن ، واکنش از سر ضعف
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    3 0
    بنویسید انتقام بسیار سنگین
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 1
    پوتین جون ناز شستت
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    5 2
    تک تک اوکراینی های غاصب و متجاوز رو از روی زمین محو کنید
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 0
    آخ جون جنگ جهانی میشه
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    3 3
    زلتنسک به زباله دان تاریخ خواهد پیوست
  • امین IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    3 2
    جنگ و ویرانی محکومه
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 1
    وای از عذاب قیامت
  • علی IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 2
    بایان هرجنگی اشتیست
  • FR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    3 3
    انتقام سنگین پوتین
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 3
    از موشک ها نقطه زن و پهپادهای خودمون استفاده می کردید چهارتا ساختمون ازشون حراب می کردید
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 1
    ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ فقط زیرساختهای کشور دلقک پرور اوکراین رو زده.مناطق مسکونی رو بزنه که چی مثلا؟ جیغ بنفش احمق.
  • جیگر IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    15 1
    دمش گرم وقتی کل دنیا برای کشتن ایرانیها به صدام اسلحه میداد باید فکر اینروزهارو هم میکرد فقط کاش بجاش سوخو35 بگیرن دوبرابر قیمت هم باشه می ارزه نباشه پول دوتا اختلاسص
  • محمد IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    3 5
    اوکراین با هواپیمای جاسوسی بر علیه ایران اقدام کرده بود که ایران اونو زد و همین اکراین بابت هواپیمای جاسوسی غرامت خواست ، منطقه رو از اسراییلی ها پر کردند و پایگاه صهیونیزم شدن بر علیه ایران روسیه هم همبن کارا رو نپسندید و زد
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      👏👏👏👏آفرین
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 2
    غربیها در هیچ جنگی در مقابل روسیه پیروز نشده اند جنگ ناپلئون که با 500 هزار سرباز رفت با 100 هزار برگشت در جنگ جهانی دوم هیتلر در همه جا پیروز شد در روسیه زمین گیر شد و شکست خورد امروز هم منتظر زمستان سرد و یخبندان هستند تا ماشین آلات غربیها را در بین یخ و برف به تصرف در بیاورند و روزگار خواری غربیها فرا خواهد رسید
    • SE ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      1 0
      آخه آدم نادان سرباز روس زمان ناپلئون و هیتلر رو با سرباز الان روسیه مقایسه میکنی؟!
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      یک تفاوت داره و اون اینه فرانسه و آلمان مجبور بودند در دشتهای سرد و وسیع روسیه پیشروی کنند ولی اینجا این روسیه هست که مهاجمه و برای شکست دادنش لازم نیست یک راهپیمایی عظیم نظامی صورت بگیره اونم در استپهای سرد روسیه تفاوت دوم اینه زمانیکه المان حمله کرد امریکا انگلیس ایران فرانسه و بسیاری از کشورهای دنیا بشدت به شوروی کمک کردند اگر اون کمکها نبود قطعا مسکو سقوط میکرد ولی الان روسیه تنهاست در مورد ناپلئون هم فرانسه تنها بود ولی اوکراین حمایت اروپا و امریکا رو داره
  • SE ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    پوتین شاخ شکسته
  • منوچهر IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    بعضی از آدمها در قرون وسطی زندگی میکنند بعد مثل انسانهای مدرن حرف میزنن. آمریکا و صهیونیسم عامل کل بدبختیهای دنیا در هر نقطه هستن. شک نکنید عامل فقط این دوتا هسن با روباه پیر.
  • سعید IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    بعضی انقد احمقن نمیفهمن عضو ناتو شدن اوکراین یعنی حضور دشمن در نزدیکی روسیه و ایران ، چه سندی بالاتراز این که هنوز اتحادیه اروپا اوکراین رو جزء ناتو نمیدونه تا پایان جنگ با روسیه ، اینا وفا و شرافت براشون بی مفهومه، طرف صحبتم با اون دسته از وطن فروشاست که دوس دارن هر چی دارن زیر لگد اجنبی باشع یا خوابین یا خودتونو زدین به خواب ، گور بابای روسیه ولی فعلا متحد ماست و مخالف غرب ، و این سوال و دارم که دلیل حمایتتون از اکراین چیه ؟ بگین تا شاید ماهم مثل شما شدیم طرفدارش .
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 1
    شجاع ترین آدم حال حاضر دنیا زلنسکی .درود بر شرفت
  • سینا IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    سیاست بازی و جناح بازی باعث شده خواسته یا نا خواسته طرف ظالم و متجاوز بشی . فردا چه جوابی خواهی داشت ؟
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    همانطور که آمریکا بعد از پرتاب بمب اتمی ب هیروشیما و ناکازاکی، مهاجرین ژاپنی در آمریکا را ب کمپ فرستاد برای پیش گیری از جرم و جنایت در آمریکا، روسیه هم باید یهودیان سکن روسیه را ب کمپ در سیبری ببرد تا این کشت و کشتار و عملیات تروریستی خاتمه یابد. انفجار لوله های مورد استریم و تخریب گل کرچ کافی نیست.
  • محمد375 IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    به‌امید‌نابودی‌اروپا
  • مرتضی IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    درود بر ولادمیر پوتین درود، شکست روسیه یعنی شکست ایران، چین متحدان آسیایی انشالا که اوکراینو از رو نقشه پاک کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس