کد خبر 1425030
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
ارتش آلمان فقط برای دو روز جنگ مهمات دارد

به گفته منابع پارلمانی و صنایع دفاعی آلمان، ارتش این کشور (بوندس‌وهر) مهمات کافی برای تنها یک یا دو روز جنگ دارد.

به گزارش مشرق، بخش آلمانی وبسایت «بیزنس اینسایدر» شنبه (هشتم اکتبر) به نقل از منابع پارلمانی و صنایع دفاعی گزارش داد ارتش آلمان (بوندس‌وهر) مهمات کافی برای تنها یک یا دو روز جنگ دارد.

طبق این گزارش، برلین به طور قابل توجهی از الزامات ناتو در حفظ ذخایر برای حداقل ۳۰ روز جنگ عقب است. گفته شده که این مشکل سال‌هاست شناسایی شده زیرا مانورهای نظامی دچار کمبود ذخایر بوده‌اند.

این کمبود از زمان آغاز ارسال سلاح از سوی آلمان به همراه بسیاری دیگر از کشورهای غربی به اوکراین تشدید شده است. طبق اعلام دولت آلمان، موارد ارسال شده شامل ۵۳ هزار گلوله برای اسلحه ضد هوایی خودکششی، ۲۱.۸ میلیون گلوله برای سلاح گرم و ۵۰ موشک سنگرشکن است.

به نوشته شبکه روسی «راشا تودی»، «هانس کریستوف آتزپودین» رئیس انجمن صنایع امنیتی و دفاعی آلمان به بیزنس اینسایدر گفت: «اگر مهمات از ذخایر ارتش برداشته شود، در حالی که سفارشات مربوطه به صنایع دفاعی همزمان داده نمی‌شود، وضعیت کمبودها بهبود نخواهد یافت». در همین حال، به نقل از منابع این رسانه گفته شده که هیچ سفارشات قابل توهی به شرکت‌های دفاعی برای تولید تسلیحات بیشتر داده نشده است.

«اوا هوگل» کمیسر دفاع پارلمان آلمان گفت ۲۰ میلیارد یورو بیشتر برای تکمیل ذخایر نیاز است. آلمان در ماه فوریه برای تقویت ارتش در سایه جنگ اوکراین از ایجاد صندوق  ۱۰۰ میلیارد یورویی خبر داد.

«کریسیتن لامبرشت» وزیر دفاع آلمان اخیراً به شهر بندری جنوبی اودسا در اوکراین سفر کرد و به‌رغم مشکلات ارتش آلمان وعده داد برلین تا زمانی که لازم است به حمایت از کی‌یف ادامه می‌دهد.

وزیر دفاع آلمان دوشنبه (۱۶ مهر) هم اعلام کرد این کشور تسلیحات بیشتری را به اوکراین ارسال خواهد کرد و افزود برلین برای مقابله با تهدیدهای فزاینده، یک یگان مسلح جدید ایجاد خواهد کرد که در صورت نیاز می‌تواند به سرعت در لیتوانی مستقر شود. وی در ادامه سخنانش گفت: ناتو باید تلاش بیشتری در راستای حمایت از اعضای این پیمان در برابر روسیه و پوتین انجام دهد.

این در حالی است که روسیه بارها از ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی توسط کشورهای غربی به اوکراین انتقاد کرده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اخیراً طی نشست خبری با محکوم کردن تحریم‌های مکرر کشورهای غربی علیه روسیه، اظهار داشت: هدف تحریم‌های جدید، تشدید فشار بر دولت و اقتصاد روسیه و تضعیف توانایی‌های نظامی کشور ما است.

این مقام روس با بیان اینکه اگر واشنگتن می‌خواهد درگیری‌ها و خونریزی در اوکراین به پایان برسد باید ارسال تسلیحات به کی‌یف را متوقف کند، تصریح کرد: حمایت نظامی کشورهای غربی از اوکراین، هر کدام از آن‌ها را به یکی از طرف‌های درگیری تبدیل می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    4 3
    اروپایی ها با این وضعیت اقتصادی و نظامی میخواهند در برابر روسیه پیروز شوند ؟
    • ID ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      1 0
      روسیه تو اوکراین زاییده !!! اروپا !!!! :)) حاجی بیا برو تحقیق کن در مورد تجهیزات ناتو....هر چرندیاتی و که نباید باور کرد !!! این حرفها جوکه ، اونم از نوع احمقانه
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    3 2
    احمق تر از این سران جدید آلمان نیست . کمی سیاست به خرج نمی دهند . اون از افتضاحی که علیه ایران خواستند در بیاورند و یقه خودشان را گرفت . و این هم از نداشتن مهمات جنگی برای دفاع از کشور . آمریکا کشور آلمان را تو بد مخمصه ای قرار داده است .
  • ناشناس IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 1
    ارتش آلمان تا سی و خورده ای سال پیش تحت سلطه ی شوروی و آمریکا بود بعدش که مستقل شد باز هم تمامش در اختیار آمریکاس همشو داده به زلنسکی صهیونیست پس توقع نداشته باشیم شاید هم دروغه محضه!
  • از شهرستان سراب IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    4 4
    همین مهمات هم از سرتون زیاده شما مهمات میخواین چیکار؟شما مگه استقلال دارین؟شما مگه یک کشور مستقل هستین؟بعد از جنگ جهانی دوم آلمان یک مستعمره هست مستعمره ای مجلل که به کارخانجات بنز و بی ام وه خودش باید بسنده بکنه و فراتر نمیتونه بره جنگنده و مهمات نمیتونه داشته باشه چرا که مثلا عضو ناتو هست و این سازمان داره امنیتشو تضمین میکنه کاش شرافت کره شمالی و ایران رو داشتین ولی گویا زرق و برق بنز و بی ام وه در مقابل نوکری و وابستگی غرب بهتون ساخته ولی در مقابلش شرف استقلال تاریخ فرهنگتونو ازتون گرفته
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      2 2
      شرافت کره شمالی می خوای خوب چرا ٱقازاده ها را کره شمالی نمی فرستند توده ای وطن فروش!!!
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    3 4
    باطناب امریکا توجاه افتادن قابل توجه نوچه ها شیطان بزرگ
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      3 2
      ارزشی بسوز که خوب میسوزی
  • DE ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 1
    خرابکاری گسترده در صنعت برق و مخابرات و راه آهن آلمان به راه افتاده و روزی نیست که به علت قطع کابلهای حیاتی برق و تلفن و قطارها از مدار خارج نشین. بیخودی خودشون را توی دردسری انداختن که بیرون اومدن ازش کار حضرت فیله فقط به خاطر خوشنودی آمریکا و لهستان فردا هم بربوک وزیر خارجه پیش باباش میره توی آمریکا و به ریش همه می‌خنده جالبه که باباش آمریکایی هست و مادرش از یهودیان لهستان چه شود .
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 1
    پس تا دیر نشده با بچه ها بریزیم آلمانو بگیریم
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    ترفند سازمان سیا برای فروش سلاحهای بنجل و از رده خارج به کشورهای هوشمند و متمدن اروپایی!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس