وزیر بهداشت به قاهره می رود

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، از سفر وزیر بهداشت به قاهره برای شرکت در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدحسین نیکنام، با بیان اینکه اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، همه ساله در ماه اکتبر برگزار می‌شود، گفت: شصت و نهمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو در قاهره به مدت سه روز از ۱۸ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و وزیر بهداشت و هیأت همراه در این اجلاس حضور خواهند داشت.

وی افزود: وزیر بهداشت روز سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ در این اجلاس سخنرانی خواهد داشت و موضوعات مهم بهداشتی ایران و منطقه را مورد بحث قرار می‌دهد.

نیکنام گفت: این اجلاس شامل سه بخش پیش اجلاس، بخش تخصصی و نشست‌های جانبی است که در آن موضوعات مهم بهداشتی در سطح کشورهای منطقه در قالب اسناد مورد بررسی قرار می‌گیرد و خروجی این اسناد در قالب قطعنامه، نقشه راه، اقدامات مصوب و برنامه عملیاتی به کشورها برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در سطوح ملی ارائه می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: طبق برنامه ریزی به عمل آمده برای بررسی پیشرفت کار و اقدامات لازم، نشست وزرای بهداشت گروه پنج در روز سه شنبه در حاشیه اجلاس برگزار می‌شود.

نیکنام گفت: همچنین، وزیر بهداشت به منظور گسترش و تعمیق همکاری‌های دو جانبه، با برخی از وزرای بهداشت کشورهای عضو دیدار خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس