ترامپ می‌خواست اسناد توقیفی را با پرونده «راشاگیت» تاخت بزند

گفته می‌شود رئیس جمهور سابق آمریکا قصد داشته به اف‌بی‌آی پیشنهاد دهد تا اسنادی که در ژانویه ۲۰۲۱ با خود به خانه‌اش برده را با اسنادی مرتبط با همدستی وی با کرملین، معاوضه کند.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش‌ها، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به وکلای خود گفته بوده تا برای معاوضه اسنادی که وی در سال ۲۰۲۱ به عمارتش در فلوریدا برده، با پلیس فدرال آمریکا وارد یک معامله شوند.

رئیس جمهور سابق آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور و «دموکرات‌های دغل‌باز» را متهم کرده که آنها از تحقیقات وزارت دادگستری این کشور درباره نگهداری غیرقانونی اسناد دولتی در خانه‌اش که به «مار-ئه-لاگو» موسوم است، استفاده کرده‌اند تا مانع نامزدی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا شوند.

ترامپ همچنین مدعی شده که رئیس جمهور می‌تواند اسناد حساس را صرفاً و صرفاً «با فکر کردن»، از حالت طبقه‌بندی شده خارج کند.

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، ترامپ اطمینان پیدا کرده که آرشیو ملی آمریکا، اسنادی را نگه می‌دارد که ثابت می‌کند اتهامات وارد شده به وی در پرونده موسوم به راشاگیت، حقه و فریبکاری اف بی‌آی بوده است.

ترامپ به طور مشخص اعلام نکرده که دقیقاً در ازای تحویل اسناد مار-ئه-لاگو، چه مدارکی را می‌خواهد اما به طور ضمنی اشاره کرده اسنادی وجود دارد که تخلف اف‌بی‌آی را اثبات می‌کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا حدود سه سال از دوران ریاست جمهوری‌اش را صرف دفاع از خود در پرونده ادعاهای همدستی وی با کرملین در جریان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ کرد؛ ادعاهایی که توسط کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون، دولت باراک اوباما و همچنین اف‌بی‌آی در هفته‌های پایانی ریاست جمهوری اوباما مطرح شد.

رابرت مولر، بازرس ویژه این پرونده در بهار ۲۰۱۹ اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر توطئه آمریکا و روسیه در کار نبوده و به اصطلاح «مداخله» مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا تنها به هزینه‌های تبلیغاتی در شبکه فیسبوک و ترول‌های مجازی محدود بوده است. 

اف‌بی‌آی در ماه آگوست پس از یورش به مار-ئه-لاگو، چندین جعبه حاوی ۱۱ هزار سند از جمله ۱۸ جعبه با برچسب «فوق محرمانه» و ۵۴ جعبه با برچسب «سری» و همچنین ۳۱ جعبه با برچسب «محرمانه» را توقیف کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس