ترامپ: جرج بوش هم اسناد سری را به یک رستوران چینی برده بود

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه سفرهای انتخاباتی‌اش، در دفاع از خود درباره نگه داشتن اسناد محرمانه دولتی، پای «جرج اچ.دابلیو بوش» را وسط کشید!

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دفاع از تصمیم خود درباره انتقال اسناد محرمانه دولت فدرال به اقامتگاهش در فلوریدا، گفت که جرج بوش پدر، رئیس جمهور اسبق این کشور هم اسناد زیادی را در یک رستوران چینی نگهداری می‌کرده است.

ترامپ در یک گردهمایی در در ایالت آریزونا، گفت: رؤسای جمهور زیادی هستند که میلیون‌ها صفحه سند را در انبارها نگهداری کردند؛ انبارهایی که در برخی موارد، ورودی اصلی آنها هم مسدود بوده است.

وی پیش از این مدعی شده بود که باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا هم بیش از ۳۳ میلیون صفحه سند را به یک فروشگاه مبلمان در شیکاگو منتقل کرده بود. آرشیو ملی آمریکا این ادعا را تکذیب و ادعا کرد که آنها ۳۰ میلیون فقره اسناد غیرطبقه‌بندی‌شده را به ساختمانی امن و دولتی در شیکاگو منتقل کرده‌اند.

ترامپ در ادامه گفت: جرج اچ. دابلیو بوش، میلیون‌ها، میلیون سند را به یک سالن بولینگ که پیش‌تر یک رستوران قدیمی و زهوار در رفتهِ چینی بوده، منتقل کرده است. آنها بقایای رستوران را سر هم کردند؛ رستورانی که درب ورودی و پنجره‌هایش شکسته و غیر از این چند مورد، کاملاً امن بود!

ترامپ همچنین این سوال را مطرح کرد که چرا بوش تحت پیگرد قرار نگرفت؛ کسی که در سال ۲۰۱۸ و پس از آنکه همسرش چند ماه پیش از آن، درگذشته بود، به دلیل عفونت خونی جان خود را از دست داد.

جِب بوش، پسر جورج بوش پدر، در توئیتر به اظهارات ترامپ، واکنش نشان داد و نوشت: خیلی گیج شدم. پدر من از غذای چینی و چالش بولینگ لذت می‌برد. به تو چه دخلی دارد؟

مأموران پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در ماه آگوست به عمارت ترامپ در فلوریدا موسوم به «مار-ئه-لاگو» یورش برده و اسناد زیادی را توقیف کردند؛ ترامپ از آن زمان تاکنون به اتهام نگه داشتن اسناد طبقه‌بندی‌شده تحت پیگرد قضائی قرار دارد. وزارت دادگستری آمریکا در بین این اسناد، ۴۸ سند با برچسب طبقه‌بندی‌شده از خانه ترامپ توقیف کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 2
    از نشانهای افول ایالات متحده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس