صدور مجوز بررسی تلفن همراه رهبر جمهوریخواه آریزونا

یک قاضی فدرال آمریکا مجوز بررسی تلفن همراه رهبر حزب جمهوریخواهان آریزونا را به کمیته تحقیقات کنگره داده است.

به گزارش مشرق، یک قاضی فدرال آمریکا به کمیته تحقیقات درباره حملات کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ اجازه داد تا تلفن همراه «کلی وارد» رهبر حزب جمهوریخواهان ایالت آریزونا را بررسی کنند.

به گزارش آکسیوس، با صدور این مجوز در واقع قاضی فدرال آمریکا ادعاهای کلی وارد را رد کرد، او پیشتر ادعا کرده بود اگر بازرسان برای فهمیدن آنکه او در زمان چالش‌های نتایج انتخابات با چه کسی صحبت کرده تلاش کنند، حقوق متمم اول او به چالش کشیده خواهد شد.

«دایان هومتوا» قاضی فدرال آمریکا، اعلام کرد که دستور خود مبنی بر تحویل سوابق تلفن وارد به هیئت منتخب در ۶ ژانویه را اجرایی خواهد کرد و همچنین اعلام کرد که این مقام حزب جمهوریخواهان نتوانسته ادعاهای خود مبنی بر آسیب رسیدن به حقوق اولیه متمم قانون اساسی را اثبات کند.

در زمان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا دونالد ترامپ در آریزونا به بایدن باخته بود، اما نمایندگان جمهوریخواه به رهبری وارد همچنان با یکدیگر نشست داشتند تا نتایج را به چالش بکشند. سپس در جریان دادگاه‌های مربوط به ترامپ، کلی وارد که به عنوان شاهد حاضر بود از پاسخ به سوالات کمیته تحقیقات خودداری کرد و مدعی حقوق خود بر اساس متمم قانون اساسی شد.

حامیان ترامپ پس از باخت او در انتخابات حملات مختلفی را به تشویق رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به کنگره انجام دادند تا شاید مقابل نتایج انتخابات این کشور ایستاده و بار دیگر ترامپ را پیروز میدان بدانند.

در همین راستا به تازگی «بری باردن» مدیر مرکز تحقیقات انتخابات در دانشگاه «ویسکانسین-مدیسون» به ای‌بی‌سی نیوز گفت: «بعد از هر انتخابات، به‌ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری، در میان افرادی که به نامزد بازنده رأی دادند، این حس وجود دارد که انتخابات کاملاً منصفانه نبوده است. اما سال ۲۰۲۰ متفاوت است. رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه در سطح بسیار پایینی از حمایت گیر کرده‌اند.»

در تازه‌ترین نظرسنجی هم روند دموکراسی در آمریکا پس از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره این کشور به طور خطرناکی مورد آزمایش قرار گرفته است و بسیاری از آمریکایی‌ها را با اعتماد کمی به سیستم انتخاباتی رها کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس