ارز ۴۲۰۰ تومانی فسادزا بود/ دولت دنبال بهبود معیشت مردم است

اگر دولت سابق در واگذاری ارز ۴۲۰۰ تومانی دقت و تدبیر خرج می‌داد، شاهد ازهم‌گسیختگی اقتصاد کشور نبودیم.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: روزنامه آفتاب یزد از قول سعید پورآبادی، فعال اقتصادی نوشت: اصلاح مسیر ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت سیزدهم، یک حرکت شجاعانه و انقلابی بود تا وضعیت معیشت مردم بدتر نشود.

اقدام دولت باعث می‌شود دست دلال‌ها و واسطه‌ها از سر بازار کم شود و دیگر مردم مجبور نیستند برای پر کردن جیب دلال‌ها چند برابر هزینه بپردازند. وقتی دولت راساً وارد کار با تولیدکنندگان شود و بر کار آنها نظارت کند طبیعتاً دیگر واسطه‌ها و دلال‌ها وجود نخواهند داشت که قیمت‌ها به شکل حباب‌گونه و بیمارگونه‌ای بالا برود و در نتیجه اجناس و تولیدات داخلی قیمت واقعی خود را خواهند داشت.

سعید پورآبادی راجع به پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت قبلی گفت: برخلاف بسیاری از همکاران که معتقد هستند پرداخت

ارز ۴۲۰۰ تومانی کار اشتباهی بود، من این‌گونه فکر نمی‌کنم اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی به اهلش داده می‌شد اتفاقا کمک خوبی بود و می‌توانست ثبات را در اقتصاد رقم بزند. متاسفانه ارز ۴۲۰۰ دست کسانی افتاد که با این ارز کالا وارد کردند اما به‌دلیل عدم نظارت با قیمت بازار به فروشنده دادند و فروشنده هم یک مبلغی روی جنس کشاند و به دست مردم داد و همین مسئله باعث شد بسیاری از مردم قدرت خریدشان را از دست دهند. اگر دولت قبل برای اینکه این ارز به دست اهلش بیفتد هم تمهیداتی اندیشیده بود و شتاب‌زده ارز را ارائه نمی‌کرد قطعاً شاهد ازهم‌گسیخته شدن اقتصاد امروزه نبودیم.

 به نظر من دولت نباید به تولیدکنندگان کمک کند باید به بخش خصوصی واگذار کند و تنها بر آنها نظارت داشته باشد که از تخلفات احتمالی جلوگیری کند.

او ادامه داد: تولیدکنندگان باید در یک فضای رقابتی کار کنند و دولت ضمن نظارت بر آنها زمینه را برای صادرات مهیا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرشادآزاد IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 1
    بنام خدا چرا هرمطلبی رابدون بررسی آثارش برجامعه می نویسیداگرتحمیل گرانی صدبرابری وعدم کفایت دولت درکنترل قیمتها واشاعه گسترده فقر شجاعت است پس ایکاش دولت ترسوبود
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      کاملا مخالفم. این ارز سراسر فسادزا و تاراجگر منابع ملی با قیمت کذب می‌بایست حذف میشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس