واژگونی و انفجار تانکر حمل بنزین در اتوبان شاهین‌شهر بدون تلفات جانی+عکس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عصر امروز در اتوبان آزادگان محور شاهین‌شهر یک دستگاه پژو ۴۰۵ در مقابل یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری بنزین واژگون و سپس هر دو خودرو آتش می‌گیرند.

به گزارش مشرق، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وقوع حادثه ترافیکی اخیر اظهار داشت: در ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه عصر امروز در اتوبان آزادگان محور شاهین‌شهر یک دستگاه پژو ۴۰۵ در مقابل یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری بنزین واژگون و سپس هر دو خودرو آتش می‌گیرند.

واژگونی و انفجار تانکر حمل بنزین در اتوبان شاهین‌شهر بدون تلفات جانی +عکس

وی با بیان اینکه با وقوع این حادثه محدودیت ترافیکی توسط راهور برقرار شد، گفت: بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی شاهین‌شهر به محل اعزام و نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه در حال حاضر محدودیت ترافیکی برطرف شده است، بیان کرد: در این حادثه ۳۰ هزار لیتر بنزین تانکر سوخت شد و تلفات جانی نداشت.

واژگونی و انفجار تانکر حمل بنزین در اتوبان شاهین‌شهر بدون تلفات جانی +عکس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه برای حمل و نقل هرگونه مواد خطرناک در کشور باید مجوزهای قانونی از واحدهای ذیربط اخذ شود، عنوان کرد: براساس آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ مدیریت بحران، حمل و نقل مواد خطرناک ویژگی خاصی دارد و در صورت عدم رعایت ایمنی در هنگام تولید، بارگیری و حمل و نقل سبب آتش‌سوزی و انفجار و آلودگی محیط می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از هزار و ۳۰۰ تانکر از انبار شهید منتظری برای ۱۴ استان سوخت‌گیری  می‌کنند، بیان کرد: ناوگان حمل و نقل سوخت باید رعایت الزامات ایمنی را انجام دهند.

واژگونی و انفجار تانکر حمل بنزین در اتوبان شاهین‌شهر بدون تلفات جانی +عکس

شیشه فروش ادامه داد: آیین‌نامه مواد نفتی به شرکت نفت و شرکت‌های حمل و نقل مواد نفتی ابلاغ شده است که بر اساس این آیین‌نامه باید مسیر حرکت مواد سوختی خطرناک با پلیس هماهنگ شود و بدون هماهنگی تردد نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه از اول سال تاکنون این سیزدهمین حادثه واژگونی تانکر سوخت در استان اصفهان بوده است، خاطرنشان کرد: اصفهان چهارراه ارتباطی در مرکز کشور و مسیر حمل و نقل سوخت است، بنابراین رعایت استانداردهای ایمنی توسط شرکت‌هایی که حمل و نقل سوخت را انجام می‌دهند، ضروری است چرا که در صورت بروز حادثه سبب اختلال در تردد و ایجاد ترافیک، آلودگی هوا و خاک می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس