مشاور زلنسکی: آنچه در پل کریمه رخ داد، تازه اول ماجرا است

مشاور ارشد ریاست جمهوری اوکراین درباره انفجار در پل کریمه اعلام کرد، این تازه آغاز ماجرا است و همه تجهیزات غیرقانونی باید نابود شود.

به گزارش مشرق، «میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ضمن استقبال از انفجار پل کریمه اعلام کرد که این منطقه باید به اوکراین برگردانده شود.

منابع رسانه‌ای از کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین از وقوع انفجار در پل کریمه و فرو ریختن بخشی از سازه آن استقبال کرد.

«میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در پیام توییتری اعلام کرد، آنچه «در پل (کریمه) رخ داد، تازه شروع ماجرا است».

این مقام اوکراینی با تاکید بر لزوم بازگشت کریمه به اوکراین افزود: «همه (تجهیزات و سازه‌های) غیرقانونی باید نابود شود و همه آنچه سرقت شده باید به اوکراین بازگردانده شود. هر چیزی (منطقه‌ای) که توسط روسیه اشغال شده باید اخراج شود».

پودولیاک مرداد ماه سال جاری گفته بود که اوکراین قصد دارد پل کریمه را تخریب کند. وی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» گفت که این پل، «غیرقانونی» است و باید نابود شود.  پل کریمه، این شبه جزیره را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند. کریمه بعد از همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد .

بامداد روز شنبه (امروز) بود که وقوع انفجار در پل کریمه و فرو ریختن بخشی از سازه آن خبرساز شد. با گذشت ساعتی بعد از انتشار خبرها درباره انفجار در پل کریمه، «کمیته ملی ضد تروریسم» روسیه اعلام کرد که یک کامیون روی پل منفجر شده و باعث آسیب به پل کریمه شده است. به گفته این کمیته، این فرض وجود دارد که انفجار، کار نیروهای عملیات ویژه اوکراین باشد.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دستور تشکیل کمیته دولتی برای بررسی بحران پیش آمده برای پل کریمه را صادر کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    20 18
    مرگ بر روسیه متجاوز
  • ممد CA ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 8
    تسلیت
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    7 5
    مرگ بر نسل یهود
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 5
    روسیه بایداوکراین را از باقیمانده ساحل دریای سیاه دور کند .
  • DE ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    ..... میزان تولید روزانه نفت خام در سوریه، در نیمه نخست سال ۲۰۲۲، حدود ۸۰ هزار و ۳۰۰ بشکه در روز بوده است که آمریکایی‌ها و مزدورانشان شبه‌نظامیان کُرد سوریه موسوم به «قسد» ، ۶۶ هزار بشکه از این مقدار را غارت کرده‌اند. نظامیان آمریکا ۸۲ درصد از تولید نفت سوریه را غارت کرده‌اند، از آغاز ماه آگوست حدود ۸۰۰ تانکر نفت پس از سرقت، به پایگاه‌های آمریکا در خارج از سوریه انتقال یافته است. // دلقک اوکراین را هم برای الحاق اوکراین به ناتو و حمله به روسیه و غارت نفت و گاز روسیه با کودتای مخملی جورج سوسیس صهیونیست آوردند سر کار .که با تهدید پوتین به بمب اتم سگ ترسوها جازدند و فقط هزاران مزدور و تروریست و صدها میلیارد اسلحه دادند و۶۵ کشور ناتو و ابرقدقد ترسوی امریکا زیر زیرکی دارند با روسیه میجنگند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس