جزئیات تولید نفت‌ روسیه پس از تصمیم اخیر اوپک پلاس‌

معاون نخست وزیر روسیه گفت، پس از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید، روسیه در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۳۰ میلیون تن نفت خام و میعانات گازی و تولید خواهد کرد که این رقم برای سال به ۴۹۰ میلیون تن کاهش می‌یابد.

به گزارش مشرق، الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه گفت، پس از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید، روسیه در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۳۰ میلیون تن نفت خام و میعانات گازی و تولید خواهد کرد. این رقم برای سال بعد میلادی (۲۰۲۳) ۴۹۰ میلیون تن خواهد بود.

نوآک توضیح داد: «برآورد ما برای امسال ۵۳۰ میلیون تن در سال جاری است. پیش بینی ما برای سال آینده کمتر و حدود ۴۹۰ میلیون تن است.»

جزئیات تولید نفت‌ روسیه پس از تصمیم اخیر اوپک پلاس‌

اوپک پلاس دیروز با کاهش تولید ۲ میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر موافقت کرد. به این ترتیب این کاهش، بزرگ ترین کاهش تولید از زمان همه گیری کرونا خواهد بود.

این کاهش تولید می تواند قیمت نفت را که در سه ماه گذشته به علت رکود اقتصادی در جهان، افزایش نرخ بهره آمریکا و تقویت دلار، از ۱۲۰ دلار به ۹۰ دلار در هر بشکه کاهش یافته بود، تقویت کند.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز به ۹۴.۲۲ دلار و نفت خام آمریکا به ۸۸.۴۶ دلار  در هر بشکه افزایش یافته است.

گروه اوپک پلاس که از اعضای اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه تشکیل شده است، در سال ۲۰۲۰ به علت کاهش تقاضا تصمیم گرفتند تا میزان تولید خود را با هدف تقویت قیمت نفت و متعادل کردن بازار به رقم بی سابقه ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

با بهبود تقاضا، این گروه به تدریج شروع به افزایش تولید کردند اما از ماه گذشته با توجه به کاهش قیمت نفت دوباره اندکی از میزان تولید خود کم کردند.

کشورهای غربی قرار است از ماه دسامبر سقف قیمتی که برای نفت روسیه تعیین کردند را اجرایی کنند اما مسکو گفته است به کشورهایی که این اقدام را انجام دهند، نفت نمی فروشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس