کد خبر 1424049
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
بایدن: به‌دنبال منابع نفت جایگزین اوپک پلاس هستیم

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش به دنبال یافتن منابع نفتی جایگزین کشورهای اوپک پلاس خواهد بود.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد به‌دنبال منابع نفتی جایگزین کشورهای اوپک پلاس خواهد بود.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، بایدن در جمع خبرنگاران با دفاع از سفر اخیرش به عربستان سعودی گفت: «این سفر ضرورتاً برای نفت نبود. هدف سفر مسائل خاورمیانه و اسرائیل و انطباق منطقی مواضع بود».

او درباره تصمیم برخی کشورهای عضو گروه اوپک پلاس از جمله عربستان سعودی برای کاهش تولیدات نفتی گفت: «این کار مایه نا امیدی و نشانگر وجود یک سری مسائل است».

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که واکنش واشنگتن به این تصمیم اوپک پلاس چه خواهد بود گفت: «به‌دنبال منابع جایگزین هستیم. هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم».

جو بایدن در ماه ژوئن از عربستان سعودی دیدن کرد تا از سران این کشور برای افزایش تولید نفت درخواست کند. با این حال اوپک پلاس روز چهارشنبه با کاهش تولید ۲ میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر موافقت کرد. به این ترتیب این کاهش، بزرگ ترین کاهش تولید از زمان همه گیری کرونا خواهد بود.

این کاهش تولید می‌تواند قیمت نفت را که در سه ماه گذشته به علت رکود اقتصادی در جهان، افزایش نرخ بهره آمریکا و تقویت دلار، از ۱۲۰ دلار به دلار در هر بشکه کاهش یافته بود، تقویت کند.

گروه اوپک پلاس که از اعضای اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه تشکیل شده است، در سال ۲۰۲۰ به علت کاهش تقاضا تصمیم گرفتند تا میزان تولید خود را با هدف تقویت قیمت نفت و متعادل کردن بازار به رقم بی سابقه ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

سه نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه قانونی را برای پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی در عربستان سعودی و امارات متحده عربی در واکنش به کاهش تولید نفت اوپک و متحدانش ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    آفرین پسر تلاش کن تلاش . حداقل بعد از نابودی غرب وجدانت راحته که رفتی و نشد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس