کد خبر 1422652
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
سفر سرزده وزیر دفاع آلمان به اوکراین

وزیر دفاع اوکراین در سفر از پیش اعلام نشده خود به اوکراین قول داد که طی روزهای آینده سامانه دفاع موشکی به اوکراین ارسال خواهد شد.

به گزارش مشرق، «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان شنبه به صورت سرزده به اوکراین سفر و با مقامات این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های آلمانی، لامبرشت در این سفر به اوکراین قول داد که سامانه‌های دفاع موشکی IRIS-T SLM طی چند روز به این کشور ارسال شود.

 وزیر دفاع آلمان چندی پیش اعلام کرده بود که برلین درخواست کی‌یف برای فروش تانک‌های اصلی جنگی به اوکراین را رد کرده است.

لامبرشت در این‌باره توضیح داد: «هیچ کشوری تاکنون خودروهای تهاجمی ساخت غرب یا تانک‌های اصلی جنگی را [به اوکراین] نداده است. ما هم با شرکای خود توافق کردیم که آلمان نیز چنین اقدام یکجانبه‌ای انجام نخواهد داد».

مقامات کی‌یف برای چندمین بار از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس از آلمان درخواست کردند که به ارتش اوکراین تانک ارائه دهند اما دولت برلین به‌دلیل نگرانی از استفاده‌شدن این تانک‌ها برای حمله مستقیم به خاک روسیه یا ورود به آن، این درخواست‌ها را رد کردند.

 «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان نیز چندی پیش گفته بود که برلین قصد ندارد به اوکراین تانک ارسال کند چون این اقدام، گامی خطرناک بوده که به تشدید درگیری‌ها در اوکراین منتهی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: «آلمان کارهای زیادی برای اوکراین انجام داده و به حمایت از نظام کی‌یف ادامه خواهد داد اما هیچ گونه گام یکجانبه‌ای بدون موافقت همپیمانان ناتو اتخاذ نخواهد کرد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس