آلمان سامانه دفاع موشکی و 100 تانک به اوکراین می‌دهد

وزیر دفاع آلمان خبر داد که این کشور سامانه دفاع موشکی و ۱۰۰ تانک از یونان و اسلواکی به اوکراین خواهد داد.

به گزارش مشرق، «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه خبر داد که این کشور تسلیحات بیشتری را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بر اساس گفته این مقام آلمانی، این تسلیحات شامل سامانه دفاع موشکی IRIS-T و ۱۰۰ تانک از یونان و اسلواکی است.

لامبرشت گفت آلمان برای مقابله با تهدیدهای فزاینده، یک یگان مسلح جدید ایجاد خواهد کرد که در صورت نیاز می‌تواند به سرعت در لیتوانی مستقر شود.

وی پیشتر نیز گفته بود که تهدیدات روسیه درباره استفاده از تسلیحات هسته‌ای نشان از آن دارد که مسکو هیچ تردید و ابایی ندارد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ناتو باید تلاش بیشتری در راستای حمایت از اعضای این پیمان از روسیه و پوتین انجام دهد».

«ماریا زاخارووا» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز روز پنجشنبه بار دیگر از ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی توسط کشورهای غربی به اوکراین انتقاد کرد.

زاخارووا طی نشست خبری درباره برنامه‌های ضد روسی رژیم کی‌یف گفت: «هدف اوکراینی‌ها کشتن هرچه بیشتر تعداد روس‌ها است که توسط سفیران کی‌یف در سراسر جهان اعلام شده است».

وی با محکوم کردن تحریم‌های مکرر کشورهای غربی علیه روسیه، اظهار داشت: «هدف تحریم‌های جدید، تشدید فشار بر دولت و اقتصاد روسیه و تضعیف توانایی‌های نظامی کشور ما است».

این مقام روس با بیان اینکه اگر واشنگتن می‌خواهد درگیری‌ها و خونریزی در اوکراین به پایان برسد باید ارسال تسلیحات به کی‌یف را متوقف کند، تصریح کرد: «حمایت نظامی کشورهای غربی از اوکراین، هر کدام از آنها را به یکی از طرف‌های درگیری تبدیل می‌کند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 5
    چرا روسیه مسیر سلاحهای ارسالی به اوکراین و نقاط تحویل آنها به اوکراین را زیر حملات موشکی و بمب و توپخانه نمی گیرد؟ تانک و سیستم ضد موشکی که آدامس نیست که بتوان آن را در جیب کت و شلوار جابجا کرد. روسیه کاملأ توانایی نابودی فرودگاهها، خطوط راه آهن و پلها و نقاط ارتباطی اوکراین را دارد ولی اجازه می دهد که کشورهای غربی اوکراین را لبریز از سلاح کرده و با آن روسی ها را به قتل برسانند. این هم از معماهای این جنگ است.
    • IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      3 1
      چون اینجوری بقیه کشورها هم وارد جنگ میشن کمونیستا تو باتلاق همین اوکراینش موندن حالا فرض کن ارتش های تازه نفس اروپایی و ناتو وارد نبرد بشن
    • علی IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 3
      این جنگ قرارنیست تا ابد ادامه داشته باشه اروپا هرکاری بکنه از نظر انرژی یک وارد کننده بزرگه و روسیه هم میلیارد ها دلار رو برای صادرات انرژی ش به اروپا سرمایه گذاری کرده اگه بزنه همه چی رو داغون کنه که عملا صنعت انرژی خودشو نابود کرده اروپا هم ارژی ارزانتر از روسیه پیدا نمیکنه. اگه اروپا می خوهد که اقتصاد رقابت پذیر با جهان علی الخصوص با چین وامریکا داشته باشه باید انرژی ارزان فراهم کنه وگر نه دچار رکود و کاهش سطح رفاه عمومی میشه که اصلا بهش عادت نداره.
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 0
      چون زیرابرای اینکه!!! حالا متوجه شدی چرا؟
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    4 3
    دم المان گرم
    • DE ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 4
      دم المان گرم روح هیتلر عموی دلقینسکی شاذ .در تاریخ بشر ننگی به احمقی این دلقک متوهم وجود ندارد. خاک بر سرت کشور اوکراین را زد تل خاک کرد.متوهم دلقک.انتخابات بعدی اگه باز جورج سوسیس صهیونیست با کودتای مخملی یک دلقک جدید سرکار نیاره ملت اوکراین اینبار دیگه به هیچ دلقکی رای نخواهند داد.
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 4
    چونکه روسیه خودش میخواهد غربی هارا از این طریق استنزاف کنه هرچی دار و ندار از تسلیحات شون بفرسن و اوکراین را تبدیل ب انبار تسلیحات کنند و در نهایت همشون را یکجا پودر کند و بفرسته هوا......
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 1
    نسوز. چه غرب چه شرق خصوصا روسیه که متجاوزه به ایران هست برن بدرک .فقط فهمیدم تو ایران روسیه شده اربابش.که سایت خبری طرفدارش میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس