کد خبر 1421801
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
مرکل

صدراعظم سابق آلمان از مقامات اتحادیه اروپا خواست هشدارهای هسته‌ای پوتین را «جدی» بگیرند.

به گزارش مشرق، آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان امروز چهارشنبه از سیاستمداران اروپایی خواست سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد استفاده احتمالی از سلاح هسته‌ای را جدی بگیرند. او همچنین تاکید کرد که سخنان پوتین نباید «بلوف» تلقی شود.

مرکل در مصاحبه با روزنامه آلمانی (Suddeutsche Zeitung) گفت: باید با سخنان او جدی برخورد کرد. نگرش جدی نسبت به سخنان او به جای رد کردن آن‌ها به عنوان بلوف، به هیچ وجه نشانه ضعف نیست. این نشانه خرد سیاسی است که به حفظ فضا برای مانور کمک می‌کند.

در همین حال، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: واشنگتن بدون هیچ حد و مرزی تمام حربه‌های خود را برای وادار کردن مسکو به استفاده از برنامه‌ها هسته‌ای به کار گرفته است. همه بر این مساله اذعان دارند که در این بحران سیستمی- اقتصادی، ایدئولوژیکی و سیاسی - واشنگتن پا را از حد فراتر گذاشته است.

در ۲۱ سپتامبر، پوتین در نطقی از بسیج نسبی نیروهای مسلح این کشور برای کمک به عملیات نظامی روسیه در اوکراین خبر داد و اعلام کرد که غرب شروع به استفاده از «باج خواهی هسته ای» علیه مسکو کرده است. وی تاکید کرد روسیه با استفاده از تمام ابزارهای موجود از تمامیت ارضی خود دفاع خواهد کرد و «این یک بلوف نیست».

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 1
    مرکل اگه اندازه سگ شرف وحس مسئولیت داشت صهیونیستا که فسادوجاسوسی ازشهروندان اروپایی میکنن ول نمیکردخودشو درباتلاق اوکراین نابودکنه که فقط داعشی هارومسلح کنه جنگ اوکراین سراسرصهیونیستی است ازانقلاب رنگی گوربگوری فاسدجرج یوروس تااوردن یه مهره ی جنگ ایجادکن وفاسدوبی اراده درمقابل صهیونیستها وشرکتهای سلاح سازی مثل زلنسکی که باسموت وتشویق به کشتاررسانه ای مردم دونباس وتحریکات راکتی به مرزهای روسیه واولتیماتوم رسانه های کثیف لیبرال وبسیج مردم اوکراین رابه ویرانه واوکراینی رابه اواره تبدیل کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس