آمریکا

سفارت آمریکا در مسکو در بیانیه‌ای فوری ضمن هشدار به شهروندان آمریکایی درباره هرگونه سفر به روسیه، از اتباعی که در این کشور خواست بلافاصله از روسیه خارج شوند.

به گزارش مشرق،همزمان با اعلام نتایج همه‌پرسی الحاق به روسیه در مناطق دونباس، صدور دستور بسیج بخشی از نیروهای مسکو و تهدید کرملین به استفاده از سلاح اتمی برای دفاع از خود، آمریکا از اتباعش خواست فوراً خاک روسیه را ترک کنند.

سفارت آمریکا در مسکو امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای فوری ضمن هشدار به شهروندان آمریکایی برای عدم سفر به روسیه، از اتباعی که در این کشور حضور دارند خواست بلافاصله از روسیه خارج شوند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، در بیانیه این سفارتخانه آمده است: «شهروندان آمریکایی نباید به روسیه سفر کنند و کسانی که در این کشور اقامت دارند یا به آن سفر کرده‌اند، باید بلافاصله روسیه را تا زمانی که شرایط فراهم است، این کشور را ترک کنند».

هیأت دیپلماتیک آمریکایی همچنین افزود: «پروازهای مسافری هم اکنون محدود هستند و احتمالا در آینده نزدیک در دسترس نباشند. مسیرهای زمینی با ماشین یا اتوبوس در دسترس هستند. اگر می‌خواهید روسیه را ترک کنید، باید خودتان مسیرهای مناسب را انتخاب کنید».

البته وزارت خارجه آمریکا در ماه فوریه و پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین نیز هشدار مشابهی را صادر کرده و از آن زمان تاکنون این توصیه را تغییر نداده است.

ریانووستی نوشت: «دلیل صدور مجدد این اخطار، بسیج بخشی از نیروهای روسیه اعلام شده است. این سفارتخانه همچنین گفت که تابعیت دوگانه روسی-آمریکایی احتمالا برای روسیه مهم نیست و ممکن است کسانی را که دارای آن هستند به خدمت سربازی فرا بخواند».

هفته قبل بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اعلام بسیج نظامی محدود، گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند اما مسکو هم دارای سلاح اتمی است و از هر ابزاری برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

بعد از آن، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت که از نظر او، وقتی پوتین از آمادگی مسکو برای به‌کار بردن تسلیحات اتمی صحبت کرد، بلوف نزده است.

با این حال، امروز شبکه «سی‌اِن‌بی‌سی» به نقل از کارشناسان نظامی گزارش داد که انبار سلاح‌ها و مهمات آمریکا و اروپا که از آنها برای ارسال به اوکراین استفاده می‌شود، در حال تمام شدن هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    13 3
    الحاق دونباسک به روسیه باعث نجات مردم این منطقه از نژادپرستان اوکراینی میشه. و این منطقه بهیچوجه مذاکره پذیر نیست.
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    11 3
    سارمات و آماده کن ولادیمیر. یانکی ها تنشون میخاره
  • یک ایرانی IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اینکه گوترش وکشورهای آلمان وفرانسه وانگلیس،اصرار برگفتگوی برجامی دارند،یک جورسلاح فشاربرایران است که حداقل ایران،روسیه را ازخوددورکرده وتنها بگذارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس