چند درصد مردم آمریکا به ارتش این کشور اعتماد دارند؟+اینفوگرافی

پژوهشکده تحقیقاتی رونالد ریگان نتایج یک نظرسنجی جدید را منتشر کرد که بیانگر افول جایگاه ارتش آمریکا در بین مردم این کشور است.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه الجزیره، پژوهشکده تحقیقاتی رونالد ریگان اخیرا نتایج یک نظرسنجی جدید را منتشر کرد که بیانگر افول جایگاه ارتش آمریکا در بین مردم این کشور است.

در این نظرسنجی این سوال به عنوان سوال محوری از شرکت کنندگان در نظرسنجی پرسیده شده است که «آیا به عنوان یک آمریکایی به نیروهای مسلح آمریکا اعتماد دارید؟»

در پاسخ به این سوال تنها ۴۸ درصد از شرکت کنندگان آمریکایی اعلام کرده اند که به نیروهای مسلح آمریکا اعتماد دارند.

پژوهشکده تحقیقاتی رونالد ریگان سه عامل؛ سیاست بازی مفرط رهبران نظامی، فقدان شایسته سالاری در میان فرماندهان ارتش و ضعف عملکرد ارتش آمریکا در جنگ های اخیر به ویژه در عراق و افغانستان را به عنوان دلایل اصلی ایجاد دیوار بی اعتمادی میان مردم و ارتش آمریکا اعلام کرده است.

در بخش دیگری از این نظرسنجی به نگاه جوانان آمریکایی ۱۸ تا ۲۹ ساله برای پیوستن به ارتش این کشور، تعلق دارد. براین اساس ، از بین شرکت کنندگان در این نظرسنجی تنها ۱۳ درصد گزینه ابراز تمایل شدید و ۲۵ درصد گزینه تمایل دارم را انتخاب کرده اند.

در مقابل ۲۶ درصد از جوانان آمریکایی اعلام کرده اند که هرگز تمایلی برای پیوستن به ارتش ندارند. همچنین ۲۰ درصد دیگر اعلام کرده اند که تمایلی برای پیوستن به ارتش ندارد. ۱۶ درصد دیگر نیز این سوال را بی پاسخ گذاشته اند.

در واقع می توان گفت در برابر ۳۸ درصدی که برای پیوستن به ارتش ابراز تمایل کرده اند، ۶۲ درصد دیگر از جوانان آمریکایی هیچ گونه تمایلی برای حضور در ارتش آمریکا نداشته اند.

پژوهشکده تحقیقاتی رونالد ریگان در پایان براساس نتایج نظرسنجی خود اعلام کرده در شرایط کنونی تنها ۲۵ درصد از آمریکایی ها، ارتش این کشور را قویترین ارتش دنیا می دانند. همچنین ۵۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به قدرت تعیین کنندگی ارتش آمریکا در جنگ های آینده اعتمادی ندارند.

چند درصد مردم آمریکا به ارتش این کشور اعتماد دارند؟+اینفوگرافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس