تکاپوی آلمان برای زمستان؛ برلین و ابوظبی توافق گازی امضا کردند

به دنبال سفر صدراعظم آلمان به امارات، شرکت ملی نفت ابوظبی با برلین برای فروش گاز طبیعی مایع و همچنین ارسال گازوئیل به آلمان توافق امضا کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که تکاپوی «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان برای مقابله با مصائب زمستان ادامه دارد، برلین و ابوظبی در زمینه ارسال گاز و گازوئیل توافق کردند.

بنا بر گزارش منابع رسانه‌ای از ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی، دولت این کشور از یک «توافق تاریخی» با آلمان در زمینه انرژی خبر داد.

به گزارش «بلومبرگ»، به دنبال سفر «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان به امارات متحده عربی، شرکت ملی نفت ابوظبی برای فروش گاز طبیعی مایع (ال‌‎ان‌جی) و همچنین ارسال گازوئیل به آلمان توافق امضا کرد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) گزارشی درباره جزئیات این توافق منتشر و آن را «یک توافق جدید تاریخی» توصیف کرد.

اعلام توافق آلمان و امارات متحده عربی در حالی انجام شده که اولاف شولتز پیش از سفر به ابوظبی، به عربستان سعودی سفر و با مقام‌های ریاض دیدار کرده بود.

طبق توافق دو طرف، قرار بر آن شد که شرکت ملی نفت ابوظبی تا پایان ماه دسامبر ۱۳۷ هزار متر مکعب گاز طبیعی مایع در اختیار شرکت بزرگ آلمانی «اِر و اِ آ گ» (RWE AG) قرار دهد. همچنین قرار است سال آینده میلادی میزان بیشتری گاز طبیعی مایع از امارات به آلمان تحویل داده شود.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان طی سخنانی در ابوظبی گفت که ما باید اطمینان حاصل کنیم که گاز طبیعی مایع در جهان به اندازه کافی پیشرفت می‌کند تا جوابگوی میزان تقاضای بالا باشد.

طبق توافق آلمان و امارات متحده عربی، شرکت ملی نفت ابوظبی با ارسال ۲۵۰ هزار تُن گازوئیل در هر ماه طی سال ۲۰۲۳ موافقت کرده است.

بلومبرگ در گزارش خود نوشت: «توافق گازی (با امارات) باعث تقویت (دولت) شولز است چرا که دولتش در تلاش برای متعادل کردن منابع روسیه پس از توقف یک خط لوله کلیدی توسط کرملین است. مقام‌های آلمانی به طور فزاینده در مورد قطعی برق و جیره بندی در زمستان امسال نگران هستند و اقتصاد این کشور به سمت رکود پیش می‌رود».

پیش از این در خبرها آمده بود که اولاف شولتز صدراعظم آلمان در تکاپو برای فصل زمستان پیش رو است. خود او پیشتر در سخنرانی در برلین گفته بود که به‌منظور کاهش فشار بر مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها در فصل زمستان، خواهان تعجیل در انجام اصلاحات در بازار برق است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 1
    دمش گرم نوش جوون اماراتی ها.
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 0
    امان از این موشکهای نقطه زن یمنی ها
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    1 0
    سپهبدی که در جریان عقب نشینی روسیه از خارکف اسیر شد او خود یک خاین است که فرمان تسلیم به لشکر 30 هزار نفری در برابر تیپ 92 که 3000 نفر نیرو دارد را داده عامل شکست روسیه تنها و تنها برخی فرماندهان خود فروخته روسیه هستند پوتین باید سازمان اطلاعات این کشور را سریع بازسازی نماید تنها راه پیروزی روسیه همین است
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    1 0
    روسیه نباید خساست بخرج دهد و در عوض گندم و نفت به کره شمالی از ارتش این کشور 150 هزار نفر را برای پیشروی در غرب رود دنیپر و میکولایف استفاده کند چون سازمان اطلاعات کره شمالی بسیار قویتر و مخوفتر از روسیه می باشد در نتیجه افراد خاین در راس فرماندهی ارتش کره شمالی وجود ندارد حتی با دست خالی می توانند ارتش اوکراین را تا مرز لهستان عقب برانند
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    1 0
    باید یمنی ها این تاسیسات گازی اماراتی را تهدید به حمله کنند چون یمن متحد ارتش روسیه می باشد
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    0 0
    باید موشک های ضد کشتی به صربستان انتقال یابد همچنین موشک های بالستیک نیز به صربستان داده شود
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    0 0
    هدف از جنگ اوکراین فقط 4 کشور المان ژاپن ایتالیا و فرانسه ژنرال پتن هست دول محور همان ها که باید از لحاظ اقتصادی نابود شوند تا امریکا و انگلیس دوباره پیروز شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس