سفر دوره ای صدر اعظم آلمان به عربستان، امارات و قطر

«اولاف شولتز» قرار است در سفر به عربستان، امارات و قطر این سه کشور را به سرمایه گذاری بیشتر در آلمان ترغیب کند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان شنبه آینده طی سفر رسمی دو روزه به عنوان بخشی از سفر دوره‌ای به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که شامل امارات و قطر می‌شود، عازم عربستان سعودی خواهد شد.

خبرگزاری رسمی آلمان به نقل از یک منبع دیپلماتیک در سفارت این کشور در ریاض که نخواست نامش فاش شود، گفت که شولتز اهمیت زیادی برای نتایج مذاکرات آتی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و شمار دیگری از مقامات این کشور قائل است.

این منبع تصریح کرد: گفتگوهای دو طرف بر اهمیت اصلاح مسیر روابط دو کشور که در نتیجه اختلاف مواضع درباره تعدادی از موضوعات از جمله جنگ یمن و حقوق بشر به سستی گراییده بود، متمرکز خواهد شد. همچنین بحران انرژی، پیامدهای جنگ اوکراین، وضعیت یمن، پرونده هسته‌ای ایران و دستور کار اجلاس سران G-۲۰ که نوامبر آینده در جزیره بالی اندونزی برگزار می‌شود، در دستور کار مذاکرات دو هیئت خواهد بود.

سخنگوی دولت آلمان امروز دوشنبه در برلین درباره این سفر به خبرنگاران گفت که سفر آتی شولتز به سه کشور عربی حاشیه خلیج فارس بر ترغیب این سه کشور به ارتقای سرمایه گذاری در آلمان متمرکز خواهد بود.

طبق برنامه قرار است صدر اعظم آلمان روز یکشنبه آینده با شیخ محمد بن زائد آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی دیدار کند؛ سپس برای مذاکره با مقامات قطر راهی دوحه شود و در همان روز به آلمان بازگردد.

شایان ذکر است که اولاف شولتز صدراعظم آلمان روز ۱۷ آگوست در تماس تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در مورد مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفتگو کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 0
    این و اون وزیر خارجه‌ش دوتا گاو به تمام معنا هستند.
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 0
    اومده گدایی برای نفت و گاز!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس