کد خبر 1420716
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
۶ راه ساده اما اساسی برای درمان غلظت خون

برای درمان "غلظت خون" در آموزه‌های طب سنتی، دستورات و نسخه‌های مختلفی وجود دارد؛ در این مطلب با ۶ دستور ساده طب سنتی برای درمان "غلظت خون" آشنا می‌شوید.

به گزارش مشرق، "غلظت خون" یکی از اختلالاتی است که امروزه بسیاری از افراد به‌دلیل سبک زندگی نادرست، رژیم غذایی بد و... به آن مبتلا هستند؛ در ادامه به چند نسخه ساده طب سنتی برای درمان غلظت خون اشاره شده است:

ــ باید ۳ قاشق آویشن را با ۱۹ عدد عناب در یک قوری چینی با هم مخلوط کنیم و با اضافه کردن یک تا ۲ لیوان آبجوش به این ترکیب، اجازه دهیم به‌روی شعله ملایم دم بکشد و در ادامه این دمنوش خوش‌طعم را مصرف کنیم.

این ترکیب علاوه بر خاصیت رقیق و لطیف‌کنندگی خون، بالابرنده حرارت غریزی بدن، باعث بهبود پمپاژ قلب، کاهنده چربی خون و تاحدی هم لاغرکننده است همچنین باعث افزایش ظرفیت حیاتی ریه‌ها نیز می‌شود.

ــ، اما از دیگر نسخه‌هایی که می‌توان برای درمان غلظت خون به آن اشاره کرد، ترک مصرف "نان‌های سفید" و فاقد سبوس است که در نانوایی‌های سراسر کشور پخت و توزیع می‌شود (متأسفانه در حال حاضر حتی نان‌های سنگک پخت‌شده در نانوایی‌ها نیز فاقد حد کافی سبوس است).

ــ مصرف نان محلی سبوس کامل و فاقد افزودنی‌هایی مانند آهن و فولیک اسید و... نقش بسزایی در درمان غلظت خون و بیماری‌های گوارشی دارد.

ــ بهره‌مندی از "هوای سالم" و دوری از زندگی در هوای آلوده نیز تأثیر زیادی در کاهش غلظت خون دارد.

ــ انجام "حجامت" به‌ویژه در فصل بهار نیز برای درمان غلظت خون و بیماری‌های خونی بسیار مفید و مجرب است.

ــ ترک مصرف فست‌فودها، محصولات غذایی کنسروشده، گوشت‌های مانده و نمک‌سود، مواد غذایی لزج مانند پنیر پیتزا، لازانیا، ماکارانی، قارچ و... نیز از پرهیزات بسیار ضروری برای درمان غلظت خون و حفظ سلامتی است.

ــ مصرف "آب انار ملس" (ترش و شیرین) نیز برای بهبود غلظت خون و گردش خون نافع است.

منبع:آفتاب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    0 0
    بیماران قلبی که قرص اروفارین مصرف انار نباید بخورند
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      0 0
      بیماران قلبی که قرص وارفاین مصرف می کند آب انار ضر دارد
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    0 0
    خود انار منبع آهن هست نباید مصرف شود
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    2 0
    پسوریازیس دارم مقداری داروی صاف کننده خون طب اسلامی معروف به برگ آلوی هندی را سه ماه نامرتب استفاده کردم از تمام بدنم جمع شد فقط پشت پای راست و یک نقطه روی دست راستم ماند دیابت دارم خونم تیغ میخورد در نمیومد الان دیابت کنترل شده اما خون رقیق تولید میشود نه اینکه مثل طب غربی عاملی تخریبی بدهیم تا خون حاضر رقیق گردد! پزشکی گاه ایده هایی داره آدم تحلیل کنه شاخ در میاره! خوب آب تره و برگ آلوی هندی بدید خود درشت استخوان های خونساز خون تازه و سالم و کافی تولید کنن هی آهن به بدن وارد می کنن آهن خون آدم بره بالا! شما میتونید با سالم سازی کبد و‌گوارش کاری کنید که بدن خودش مواد لازم را از مواد غذایی استخراج کنه مشکل اینه که ارگان های بدن با تغذیه و داروی مصنوعی ، تضعیف شدن بدن را تضعیف نکنید خودش راه خود را خواهد یافت...
  • ایرانی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    مشرق بی سلیقه...!!!
  • ایرانی IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    متوجه شدی چرا گفتم بی سلیقه بنده درباره بیماری دیگه پرسیدم برداشتی بیماری قانقاریا را چاپ کردی خیلی مریضی.! خواستی ناراحتم کنی بخاطر این که میگم هرچی چاپ نکن یه وقت قانقاریا نگیری.! فکر نکن مرگ برای همسایه است.!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس