کد خبر 1420711
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
این نوشیدنی قاتل خشکی دهان

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی نوشیدنی را در درمان سرماخوردگی، آنفولانزا، رفع التهاب لوزه و خشکی دهان موثر دانست.

به گزارش مشرق، شربت سرخارگل (سرخارگل+آویشن+بابونه+عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، روی (زینک)، اسیدفولیک، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، تیمول، گلوبین، آلبومین، اسیدکافئیک و ... است.

برای بررسی خواص شربت سرخارگل (اکیناسه) و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت سرخارگل

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت سرخارگل گفت: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی افزود: شربت سرخارگل خاصیت ضدعفونی کنندگی، ضدقارچی و ضد ویروسی دارد و عفونت معده، دستگاه تنفسی و مجاری ادراری را به طور چشمگیری رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت تاثیر فوق‌العاده‌ای در درمان سرماخوردگی، برونشیت، آنفولانزا، گلودرد و التهاب لوزه‌ها دارد.

عظمایی بیان کرد: از دیگر خواص شربت سرخارگل می‌توان به رفع خشکی دهان، کنترل قند، فشار و چربی‌خون، بهبود کیفیت خواب و رفع سردردهای میگرنی اشاره کرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: مصرف این شربت در درمان مالاریا، دیفتری و حصبه بسیار موثر است.

عظمایی بیان کرد: شربت سرخارگل تاثیر چشمگیری در رفع مشکلات گوارشی دارد؛ لذا برای افراد مبتلا به این بیماری‌ها بسیار مفید و اثربخش است.

وی گفت: این شربت دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است؛ لذا موجب تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و رشد مو می‌شود و از پیری زودرس پیشگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: مصرف شربت سرخارگل موجب بهبود دردهای مفصلی (آرتریت) و دردهای روماتیسمی (آرتریت روماتوئید) می‌شود.

منبع:سلامت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    6 0
    خب حداقل طرز تهیه شربت را هم آموزش می‌دادید
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    2 1
    ولی هیچ نوشیدنی مثل چایی داغ سرحال کننده وبرطرف کننده خواب وکسالت صبحگاهی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس