کد خبر 1420536
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
قتل

دهیار ٤٠ ساله روستایی در شمال‌غرب تهران که در درگیری، یکی از بستگانش را به قتل رسانده و گریخته بود، پس از کمتر از 2ماه دستگیر شد.

به گزارش مشرق، این درگیری نهم مرداد امسال رخ داد. آن روز مأموران پلیس که در جریان یک نزاع دسته‌جمعی در روستایی در شمال‌غرب تهران قرار گرفته بودند راهی آنجا شدند. آنها دریافتند که در جریان این درگیری مردی با ضربات چاقو زخمی و برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌است.با مرگ مرد جوان در بیمارستان،پرونده در اختیار قاضی ساسان غلامی، بازپرس جنایی تهران قرار گرفت. به این ترتیب تحقیقات برای کشف راز جنایت شروع شد. بررسی‌ها حکایت از آن داشت که مقتول توسط یکی از بستگانش که دهیار روستا بوده به قتل رسیده است.

همچنین عامل قتل پس از درگیری فراری شده است. نام متهم در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت. مأموران پس از چند هفته تحقیقات، مخفیگاه وی را شناسایی و او را دستگیرکردند. وی برای تحقیق به شعبه سوم دادسرای جنایی تهران منتقل شد. او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد. وی درحالی‌که اشک می‌ریخت گفت که پشیمان است و هرگز قصد نداشت جان کسی را بگیرد. پس از اعتراف متهم به ارتکاب جنایت وی بازداشت شد و برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم آگاهی تهران قرار گرفت.

گفت‌وگو با متهم

دلیل درگیری‌تان چه بود؟

مقتول مدتی قبل و در جریان ساختمان‌سازی تخلف کرده بود. چون تخلف او را به دهیاری گزارش کرده بودم از من کینه به دل گرفته بود.
 

مگر چه تخلفی کرده بود؟

ببینید، من دهیار روستا بودم. از آذر ماه این سمت را گرفتم. مقتول که از اقوامم بود در زمینه ساخت‌وساز فعالیت داشت تا اینکه متوجه شدم بدون مجوز ساخت‌وساز کرده است. به او تذکر دادم. اما فایده‌ای نداشت. من هم ناچار شدم کار غیرقانونی او را گزارش کنم. چون اگر به دهیاری اعلام نمی‌کردم، خودم توبیخ می‌شدم. حتی ممکن بود کارم را از دست بدهم. همین باعث شد رابطه ما خراب شود و به اینجا بکشد.
 

درگیری چطور رخ داد؟

باور کنید نمی‌خواستم جانش را بگیرم. همه‌چیز در یک لحظه عصبانیت من رخ داد. (متهم شروع به گریه می‌کند و ادامه می‌دهد) روز حادثه مقتول به سراغم آمد.تنها نبود. چند نفر از اقوامش همراهش بودند. عصبانی بود و می‌گفت چرا به دهیاری گزارش کرده‌ام؟ او از من کینه به دل داشت. بر سر این موضوع درگیری شروع شد. آنها مرا مورد ضرب و جرح قرار دادند. آن هم درحالی‌که خانواده‌ام همراهم بودند. ازدستشان فرار کردم و به سمت ماشینم رفتم تا سوار شوم و محل را ترک کنم اما ناگهان چشمم به چشمان نگران پسرم افتاد که وحشتزده گفت: چرا کتکت زده‌اند؟ این را که گفت از خود بی‌خود شدم. کنترلم را از دست دادم. چاقویی از داخل ماشین برداشتم و دیگر نفهمیدم چه شد. فقط یادم هست چند ضربه به مقتول زدم. ‌ای کاش هرگز چاقو در ماشینم نبود و این اتفاق نمی‌افتاد.
 

چرا چاقو در ماشینت بود؟

چند روز قبل از درگیری عید قربان بود و من برای ذبح گوسفند چاقویی برداشتم و داخل ماشینم قرار دادم و هرگز فکرش را نمی‌کردم با آن دست به جنایت بزنم.
 

پس از قتل به کجا فرار کردی؟

به خانه یکی از بستگانم در اطراف تهران رفتم و در آنجا مخفی شدم اما درنهایت پلیس دستگیرم کرد و حالا به‌شدت پشیمانم و ازخانواده مقتول طلب بخشش دارم. حتی شنیدم ریش سفیدان روستا به سراغ خانواده مقتول رفته‌اند تا از آنها حلالیت بطلبند. باور کنید من از روزی که این اتفاق افتاد به‌شدت عذاب وجدان دارم و شب‌ها نمی‌توانم بخوابم و اگر بخوابم کابوس‌های وحشتناکی می‌بینم. هنوزهم باورم نمی‌شود که با دستان خودم جان یک انسان را گرفته‌ام.

منبع:همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    9 2
    اگر واقعا کتکش زدند برای تامین جانش مجبور به دفاع شده
    • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
      0 0
      دفاع مشروع شرعا و قانونا شرایطی دارد؛ و هنگامی است که آنها در حال کتک زدن این بقصد کشتن باشد و یا قبلا تهدید به کشتن کرده باشند و ببیند با اسلحه دارند سمت او به حالت هجومی می آیند؛ و این از ترس جان ضربه ای یا چاقویی یا سنگی یا چماقی یا فشنگی در آن احوال بزند و طرف کشته شود و یا دزد را در خانه ببینیم و از ترس ضربه ای زنیم و بمیرد ولی اگر دزد تسلیم و مطیع ما شد یا با دیدن ما فرار کرد دیگر حق کشتن او به بهانه دفاع مشروع ندریم؛ در حالیکه در اینجا یک کتک کاری(در دعوای خیابانی و کتک کاری معمولی کشتن هدف نیست بلکه تنبیه و ... مد نظر هست) بوده و این دهیار از دست انها فرار کرده و داشته سوار ماشین میشد که بچه اش چیزی گفته و این برگشته سمت انها و...
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    2 4
    خوش بحال روستایی که همچی دهیاری داره!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • علی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    6 0
    خدا برا کسی نیاره انشالله مشکل این عزیز هم رفع بشه
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • ناشناس IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    1 0
    کم تجربه بودنش کاردستش دادمقصراصلی اون شوراهایی هستندکه اینرا معرفی کردند،افرادی که برای سمت دهیاری توسط شوراهامعرفی میشن بایدازهرنظرخوب باشه بخصوص اعصاب وروان ،سرکاردهیاری بامردمه وساخت وسازهای خلاف،هردهیاری ۴۸تاوظیفه داره که این وظایف بیشترمربوطه به کارهای دفتری یاهمان اداره،عمرانی،بهداشتی ومشورتی،۳۰درصدوظایف دهیارمربوطه به کارهای مشورتی،اینکه این دهیارمیگه گزارش تخلف را ارسال کردم به دهیاری خودش تخلفه،هرکسی ساخت وسازخلاف کرددرمرحله اول اخطاربه مالک اگه بااخطارتخلفش رامتوقف نکردگزارش تخلف وتصویری ازاون اخطارارسال میکنه به بخشدارواون هم به نیروی انتظامی ورونوشتش به بنیادمسکن طرف اصلی اش بخشدارونیروی انتظامی وبنیادمسکن است،یاپرونده ای براش تکمیل میکردمیفرستادبه کمیسیون ماده ۹۹،این که میگم شوراهامقصرن به این خاطره که اگه شوراهادهیارسابق را ابقامیکردن کاربه این روزنمی افتاد،دولت سالانه میلیون هاتومان خرج آموزش دهیاران میکنند وبعداز۴سال شورایی ازروی بیسوادی وقومی گری ویاخصومت شخصی دهیارراعوض میکنن واون وقت این دهیارجدیدتا راه رفتن رایادبگیره زمان بره،
  • امیر IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    3 0
    در اینجا ای کاش قانون به این اعدام نمیداد چون اونا جلوی خانواده اش بنده خدا را کوچیک کردند و غرورش رو جلوی فرزندش خرد کرده اند و ای کاش چاقو داخل ماشین نبود وای کاش زنده میماند به هر حال بهش لحظه ای جنون دست داده ای کاش مشکلش حل بشه که دو خانواده داغ دار نشه
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    0 0
    چرا دولت چنین مواردی را که مسئولی میخواد طبق قانون اجرا کند حکومت پشتیبانی نمیکندباید تمام ناظرین وبازرسان و....ازسوی حکومت ونیروی امتطامی حمایت شوند
    • مالک IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
      0 0
      چون دهیاریک پست سیاسی است کتک زدن اوعواقب سختی دارد کافی بود موضوع را بهرنهادهای امنیتی گزارش میداد اون موقع نیازی به درگیری نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس