فریبا: کی‌روش ترکیب تیم ملی را با لژیونرها چینش می‌کند/ ساپینتو تیم قلعه‌نویی را نمی‌شناسد

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه کارلوس کی‌روش ترکیب تیم ملی را با استفاده از لژیونرها چینش می‌کند گفت: اگر از خط خوردن بازیکنان استقلال انتقاد می‌کنم نظر شخصی‌ام است.

به گزارش مشرق، «بهتاش فریبا» یکی از بازیکنانی است که سال‌ها پیش از این و در جام‌جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بود. او که سابقه حضور در بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تورنمنت ورزشی جهان را در کارنامه‌اش دارد از جدایی اسکوچیچ انتقاد می‌کند! البته این انتقاد بدان معنا نیست که چرا این مربی کروات در قطر روی نیمکت تیم ملی نمی‌نشیند بلکه بر این باور است رفتارها با این مربی که ایران را به جام‌جهانی رساند، درست نبود.

وی حرف‌های جالبی را بر زبان آورد. حرف‌هایی که در قالب پرسش و پاسخ از حضورتان خواهد گذشت.

اول از استقلال شروع کنیم، تیمی که در آخرین بازی خود توانست با سه گل نساجی مازندران را شکست دهد.

استقلال شرایط خوبی را در این مسابقه تجربه کرد. این تیم در بازی با نساجی مازندران به تمامی حرف و حدیث‌ها پایان داد و نمایش عالی و بدون نقصی را در ورزشگاه آزادی به اجرا گذاشت. نساجی تیم ضعیف یا دست و پا بسته‌ای نبود، آنها تاکتیکی و با برنامه هستند اما یک اتفاق باعث برد استقلال نشد بلکه دلایل فنی زیادی داشت.

چه دلایلی؟

بازیکنان استقلال به خوبی از پرس خارج شدند. نفراتی از سوی ریکاردو ساپینتو در ترکیب استقلال قرار گرفته بودند که به راحتی می‌توانستند نفرات روبه‌روی خود را جا بگذارند. دوندگی بازیکنان عالی بود و استقلال به راحتی ایجاد موقعیت می‌کرد.

ساپینتو تحت فشار قرار داشت و با این برد تا حدود زیادی از زیر فشارها خارج شد.

من از همان روز اول که کارش را در استقلال شروع کرد، گفتم نیاز به زمان دارد تا به شناخت برسد و این شناخت هر روز نسبت به روز قبل بیشتر می‌شود. او در همین بازی آخر ترکیب خوبی را به زمین فرستاد، تعویض‌های خوبی انجام داد. او بر اساس نیاز تیم چینش را انجام می‌دهد، در همین بازی با نساجی مازندران آرش رضاوند را نگاه کنید. همه کار انجام داد؛ شوت‌زنی، حمل توپ، توپ‌گیری و پاس خوب.

بیشتر بخوانید:

بازیکن پرسپولیسی به اردوی تیم ملی اضافه شد

این استقلال توانایی تکرار قهرمانی را دارد؟

لیگ امسال پیچیده و سخت است. چند تیم تا اینجای کار مدعی نشان داده‌اند، به طور حتم در ادامه لیگ جذابیت‌های زیادی را شاهد خواهیم بود. استقلال تیمی است که می‌تواند با نفراتی که در اختیار دارد در این فصل باز هم جام قهرمانی را به دست آورد و ابزار لازم را برای تکرار قهرمانی در اختیار دارد.

استقلال بازی سختی را با گل‌گهر سیرجان پیش رو خواهد داشت.

گل‌گهر تا اینجای مسابقات لیگ با امیر قلعه‌نویی مثل یک مدعی جدی ظاهر شده و عملکرد مطلوبی را به اجرا گذاشته است. این تیم از استقلال شناخت کاملی دارد اما ساپینتو این شناخت را از حریف آینده‌ ندارد و وظیفه آنالیزورهاست که در این فاصله زمانی، نقاط ضعف و قوت حریف را کاملا مورد تحلیل فنی قرار دهند.

درباره استقلالی‌های تیم ملی چه نظری دارید؟

نظر شخصی‌ام را می‌گویم. نظرم این است که خط خوردن بازیکنان استقلال از تیم ملی، منطقی نبود.

چرا منطقی نبود؟

گفتم که این نظر شخص من است. روش و تاکتیک کی‌روش را همه می‌شناسیم. تیم او دفاعی بازی می‌کند و در فاز تهاجمی احتیاج به بازیکنانی دارد که سرعتی و تکنیکی باشند. محبی و مهدی قایدی چنین خصوصیاتی دارند و می‌توانستند به تیم ملی کمک کنند اما کی‌روش به بازیکنان لژیونر اهمیت زیادی می‌دهد. مطمئن باشید تیمی که او در جام جهانی به زمین می‌فرستد، ۹۵ درصد از بازیکنانی تشکیل خواهد شد که در تیم‌های خارجی بازی می‌کنند و شاید یک یا دو بازیکن از لیگ ایران فرصت حضور در ترکیب تیم ملی را پیدا کنند.

مثل اینکه زیاد از کی‌روش دل خوشی ندارید!

اینطور نیست؛ اتفاقا بر این باور هستم او مربی بزرگی است. در زمان دراگان اسکوچیچ دو دستگی در تیم ملی ایجاد شد و همین موضوع سرمربی کروات را از تیم ملی جدا کرد. او توانایی جمع کردن حاشیه‌ها را نداشت. کی‌روش از لحاظ تجربه عالی است و چهارمین تجربه جام جهانی‌اش را پشت سر می‌گذارد ضمن اینکه شاه کلید ماجرا در دستان اوست.


منظورتان از شاه‌کلید چیست؟

او تبحر خاصی در یکدست کردن تیم دارد و این را در گذشته نشان داده است. کی‌روش ثابت کرده که هر بازیکنی که نتواند خود را با شرایط وفق دهد باید کنار گذاشته شود. مخالف حضور او در تیم ملی نیستم فقط با رفتن اسکوچیچ مخالف هستم.

چه اتفاقی باید می‌افتاد؟

اسکوچیچ در شرایطی هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت که هیچ مربی جرات قبول کردن این مسئولیت را نداشت. او بهترین نتایج را گرفت و ما را راحت به جام جهانی برد؛ یک باخت و یک مساوی در کارنامه‌اش ثبت شد. البته در آن شکست نفرات اصلی او در زمین حضور نداشتند. جوانمردانه این بود که برای او مراسم با شکوهی تدارک می‌دیدند نه اینکه صرفا به دست زدن برای او در مجمع اکتفا کنند؛ ضمن اینکه بدترین اهانت را به اسکوچیچ کردند.

چه اهانتی؟

اینکه به او پیشنهاد هدایت تیم امید ایران را دادند. این اهانت بزرگی به اسکوچیچ بود. ما همیشه ثابت کردیم که خوش استقبال و بد بدرقه هستیم. مراسم گرفتن و هدیه‌ دادن به او، خواسته زیادی بود؟!

این جدایی قابل پیش‌بینی بود، به نظر شما او استعفا می‌داد بهتر نبود؟

هیچ مربی‌ در این شرایط استعفا نمی‌دهد و اگر او اینکار را می‌کرد، همه می‌گفتند ترسو بود! حرفم این است که بهتر بود او را صدا می‌زدیم می‌گفتیم فوتبال ایران به این نتیجه رسیده در جام جهانی به یک مربی با تجربه نیاز دارد و بعد به بهترین شکل ممکن از او تقدیر می‌کردیم، همین.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس