خاندوزی

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا یکی از مطالبات جدی رئیس جمهور است.

به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: مسأله واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا که از درخواست‌های جدی رییس‌جمهور بود در حال پیگیری است.

به گفته وی، کارگروه ویژه ای از وزارت اقتصاد ووزارت صمت تشکیل شده تا بهره وری بهتری در صنعت خودرو را شاهد باشیم. 

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: حتما این چارچوب مشترک را در معرض اظهار نظر صاحبنظران این حوزه قرار خواهیم داد. چون دولت قصد خالی کردن شانه از مسیولیت یا کسب درآمد ندارد و به دنبال ارائه کارنامه موفق در صنعت خودرو سازی در سالهای آینده است.
خاندوزی گفت: تنظیم گری در صنعت خودرو در سالهای آینده و چاره سازی برای قیمت‌های دستوری در صنعت خودرو به عنوان دو پیش نیاز قطعی با دوستان وزارت صمت مطرح شده است.

سود سهام عدالت در اختیار دارندگان این سهام است

وزیر اقتصاد درباره پرداخت نشدن سود سهام عدالت برای برخی از مردم گفت: کل مبالغ واریزی برای سود سهام عدالت، در اختیار خود دارندگان این سهام قرار گرفته و اختیار مدیریت سود سهام با خود مردم و صاحبان سهام عدالت است.

وی افزود: در مورد افرادی که نقص مدارک دارند یا متوفیان، سود سهام به محض اعلام مدارک در روز پرداخت خواهد شد.

خاندوزی در پاسخ به اینکه چرا سازمان خصوصی سازی به درگاه الکترونیک نپیوست، اظهار کرد: ما کاملاً همراه و همدل با وزارت ارتباطات همراهی کردیم. و در حوزه مالیاتی و گمرکی اتصال کامل به درگاه و پنجره الکترونیک اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی ممکن است در سال برای تعداد انگشت شماری از شرکت‌های دولتی آمار واگذاری داشته باشد و عامه مردم خدمتی از آن سازمان دریافت نمی‌کنند غیر از واریزی سود سهام عدالت که درخواست داشتیم سازمان‌هایی که به عامه مردم خدمت ارائه نمی‌کنند از این لیست استثنا شوند.

وزیر اقتصاد در رابطه با اقدام دولت در حوزه تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری گفت: بنای دولت در حوزه تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری، تکیه بر خود اظهاری افراد و قبول آن از سوی دولت است. اطلاع رسانی دقیق را دوستان شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی اعلام خواهند کرد.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره چرایی قطع شدن دستگاه‌های پوز از سوی خبازان به دلیل عدم پرداخت مالیات، گفت: نباید چنین تخلفی انجام شود و آگاه باشند که با چنین تخلفی برخورد خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    2 0
    از بورس چه خبر جناب خاندوزی.. زمان روحانی چپ و راست از دولت روحانی و وزیر اقتصادشو و ...... انتقاد میکردی و اونهارو به نابلدی متهم میکردی.یک دقیقه هم استراحت نداشتی. الان کلا دهان مبارکت را بستی و هیچ خبری از بورس نمیگی و نمیگیری؟؟؟
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 0
    هر چه زودتر واگذاری کنید سهام های تو دلی تا بازار بورس یک جونی بگیره . چرا انقدر لفتش میدید؟؟؟
  • DE ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 0
    مافیای خودرو (سرچ در اینترنت و از جمله ویکی پدیا کنید)، مستند اختاپوس- کدام گروه خصوص قطعه سازی سهام شرکتهای خودروسازی دولتی خریدند و طی سی سال اخیر بارها موجب کمبود خودرو و توقف تولید و انحصار و عملا همکار اجانب تحریمچی است و غول مافیای خودرو است؟ چه کسانی در دولتهای گذشته با این مافیای خودر بودند و نقش این مافیایا در به بیراهه کشاندن آیین نامه واردات خوردو بوده؟! https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D9%82%D9%84%D8%B9%D9%87%E2%80%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C#%D9%85%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%A7%DB%8C_%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس