کد خبر 1523758
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
مذاکرات گازی ترکیه با رژیم صهیونیستی

بلومبرگ نوشت: مقامات دولتی ترکیه و رژیم صهیونیستی با هدف گسترش همکاری‌ها در حوزه انرژی با یکدیگر مذاکره کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، گزارشات حاکی از آن است که آلپ ارسلان بیرقدار، وزیر انرژی ترکیه تلفنی با اسرائیل کاتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی، در باره فرصت‌ها برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه انرژی و به خصوص گاز، گفت‌وگو کرده است.

بیرقدار در شبکه اجتماعی ایکس، توئیتر سابق، اعلام کرده که قرار است به زودی به دعوت رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی سفر کند. دو کشور به دنبال آن هستند تا از یک میدان گازی در نزدیکی باریکه غزه گاز برداشت کرده و به اروپا صادر کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هم دو ماه پیش با اشاره به گاز رژیم صهیونیستی گفته بود که بهترین راه انتقال این گاز به اروپا از طریق ترکیه است.

مذاکرات گازی ترکیه با رژیم صهیونیستی

البته با وجود مذاکرات در حوزه انرژی که تا حدودی به نزدیک شدن دو طرف منجر شده، ترکیه و رژیم صهیونیستی هنوز روی مسئله فلسطین با یکدیگر اختلاف دارند. آنکارا مدت‌هاست که نسبت به سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین انتقاد جدی دارد.

حمله سال ۲۰۱۰ رژیم صهیونیستی به یک کاروان کشتی‌های ترکیه‌ای که به غزه می‌رفت، روابط بین دو کشور را به شدت تیره کرد. طی سال‌های گذشته ترکیه با هدف بهبود اوضاع اقتصادی‌ به سمت بهبود روابط با رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی رفته است.

دو کشور در سال گذشته روابط دیپلماتیک برقرار کردند و حتی قرار بود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه جولای به ترکیه سفر کند که به خاطر بیماری‌ لغو شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صمد IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    2 3
    ترکیه صهیونیست بوده، هست و خواهد بود، اینها همیشه از پشت به مسلمانان خنجر زدند. امروز هم نوکری صهیونیست ها رو میکنن. مغول زاده های پست فطرت و کثیف
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    1 0
    اتحاد دنیای اسلام را در رویکرد منافقانه اردوغان و منفعلانه دولت رییسی در این خصوص ملاحظه کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس