صدراعظم آلمان: تسلیحات بیشتری به اوکراین ارسال می‌شود

صدراعظم آلمان در واکنش به انتقادات یک ژنرال بازنشسته ارتش از وی، از تامین و ارسال قریب‌الوقوع تسلیحات برای اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان پس از انتقاد یکی از ژنرال‌های بازنشسته ارتش این کشور درباره «هراس» وی از رئیس جمهور روسیه، گفت که برلین فرایند تأمین و عرضه تسلیحات پیشرفته و تجهیزات کاربردی را برای ارسال به اوکراین آغاز کرده است.

شولتز که در جریان رویدادی سنتی در آلمان موسوم به «روز درهای باز» صحبت می‌کرد، مدعی شد که وی همچنان روی این موضوع تمرکز کرده تا از تشدید نشدن جنگ اطمینان حاصل کند.

اظهارات شولتز پس از آن مطرح شد که «کلوس ویتمن» ژنرال اسبق ارتش آلمان، او را به فقدان «مدیریت» و همچنین «هراس» از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه متهم کرده بود.

شولتز در ادامه واکنش‌های خود به اظهارات این ژنرال بازنشسته، در سخنرانی خود حتی متعهد شد که «به‌زودی تسلیحات بیشتری» به کی‌یِف ارسال کند؛ به نظر می‌رسد منظور شولتز از این تسلیحات، سامانه‌های پدافند هوایی Iris-T SLM و رادار توپخانه کبرا است که از مدت‌ها پیش وعده تحویل آن را به اوکراین داده بود؛ البته صدراعظم آلمان هیچ بازه زمانی را برای ارسال این تجهیزات تعیین نکرد.

شولتز، پیش‌تر در سخنانی گفته بود که پیش از آغاز جنگ در اوکراین او در تماس تلفنی با پوتین تلاش داشته تا به مسکو این اطمینان خاطر را بدهد که اوکراین تا ۳۰ سال آینده نیز به ناتو نخواهد پیوست. شولتز همچنین گفته بود که تلاش داشته تا در تماس خود، خیال پوتین را از نگرانی‌هایش درباره تحولات شرق اروپا راحت کند، اما در این کار موفق نبوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس