شولتز: به پوتین گفتم اوکراین تا ۳۰ سال دیگر عضو ناتو نمی‌شود

صدراعظم آلمان مدعی است که قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، به رئیس جمهور این کشور درباره عدم پیوستن اوکراین به ناتو تا سه دهه آینده اطمینان داده بود.

به گزارش مشرق، علی‌رغم در جریان بودن فرآیند عضویت کشورهای فنلاند و سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، آلمان اما مدعی است درباره عدم پیوستن اوکراین به این ائتلاف به روسیه اطمینان داده بود.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز (دوشنبه) مدعی شد که به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه قول داده بود که هیچ چشم‌اندازی برای پیوستن اوکراین به ناتو تا ۳۰ سال دیگر وجود ندارد.

 اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت که وعده عدم عضویت اوکراین در ناتو تا ۳۰ آینده را قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس به پوتین داده بود.

شولتز در این‌باره توضیح داد: «من خیلی واضح گفتم - شما هم این را می‌دانید - که الحاق اوکراین به ناتو در دستور کار نیست. حتی یک بار پس از یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با او (پوتین) گفتم که در ۳۰ سال آینده، این موضوع (الحاق اوکراین به ناتو) در دستور کار نیست».

طبق این گزارش او البته زمان دقیق گفتگوی خود با پوتین را مشخص نکرد. پیش از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، صدراعظم آلمان در ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ با رئیس جمهور روسیه تماس تلفنی داشت و در ۱۵ فوریه ۲۰۲۲ برای گفتگو در مورد بحران اوکراین به مسکو سفر کرده بود.

به نوشته ریانووستی، پارلمان اوکراین در دسامبر ۲۰۱۴ دو قانون را اصلاح کرد و وضعیت بی‌طرف این کشور را کنار گذاشت. در فوریه ۲۰۱۹، پارلمان اوکراین اصلاحاتی را در قانون اساسی تصویب کرد که مسیر این کشور در اتحادیه اروپا و ناتو را تعیین کرد. اوکراین ششمین کشوری است که وضعیت «شریک فرصت‌های پیشرفته» ناتو را دریافت می‌کند. در عین حال، آمریکا گفته که امکان ورود اوکراین به ناتو هنوز بررسی نشده است.

پیش از این نیز «ایهور ژوکوا» معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین، بعد از مواجه شدن با عملیات روسیه در منطقه دونباس، گفته بود که کی‌یف دیگر سودای پیوستن به ناتو را ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    با سلام بر طبق فرمایش آقای شولتز بعد سی سال اوکراین به ناتو ملحق میشد و نه زودتر. عجب منطقی
  • رضا IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    صدر اعظم آلمان هم گفته عملیات ویژه نظامی؟
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    2 1
    چقدر هم قول‌های یانکی‌های گاوچرون و نوکراشون مثل همین آلمانی‌ها قابل اطمینانه!!! خخخخخخخخ
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    2 1
    عوضش امریکا دست اروپا رو تو حنا گذاشت و به زلنسکی گفت برو جلو غمت نباشه . حالا اروپا با قطعی گاز روبروست و امریکا داره می خنده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس