کد خبر 1419342
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
کلاف پیچیده بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

حسام زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد: الجزایر هیچ پیش شرطی درباره مشارکت در نشست سران اتحادیه عرب مطرح نکرده و مشارکت خودش را منوط به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نکرده است.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، حسام زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد: الجزایر هیچ پیش شرطی درباره مشارکت در نشست سران اتحادیه عرب مطرح نکرده و مشارکت خودش را منوط به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نکرده است.

وی افزود: حضور سوریه در نشست آینده اتحادیه عرب، شرط الجزایر نبوده، البته مقامات الجزایر تمایل داشتند که سوریه در نشست آینده اتحادیه عرب در راستای تقویت همگرایی از بین رفته در جهان عرب، حضور داشته باشد.

حسام زکی تصریح کرد: البته تمایل برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، تنها مختص به الجزایر نیست و کشورهای دیگر عربی نیز خواهان بازگشت سوریه هستند، اما برای تحقق این مساله موانعی وجود دارد که همچنان بر طرف نشده اند.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب افزود: احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در سفر اخیرش به الجزایر درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، گفتگوهای مفصلی داشت. در این سفر رایزنی های متعددی با مقامات الجزایری انجام شد که نتیجه آن، این بود که هنوز زمان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب فرا نرسیده و این مساله به توافق (جمعی) نیاز دارد.

پیش از این، رمضان لعمامره وزیرخارجه الجزایر گفته بود که عدم حضور سوریه در نشست آینده اتحادیه عرب با تصمیم دمشق بوده و اتحادیه عرب در این زمینه نظری اعمال نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس