کد خبر 1419291
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
ژاپن

با نزدیک‌شدن طوفان قدرتمند نانمادول به مناطق غربی ژاپن، دولت این کشور، با اعلام سطح هشدار ۴ و ۵، دستور تخلیه نزدیک به ۱۰ میلیون نفر را صادر کرد.

به گزارش مشرق، با نزدیک‌شدن طوفان بسیار قدرتمندِ نانمادول (Nanmadol)، به مناطق غربی ژاپن، دولت ژاپن دستور تخلیه ۹.۵ میلیون نفر را صادر کرد.

بنا بر گزارش «NHK»، با نزدیک‌شدن طوفان نانمادول، سازمان هواشناسی ژاپن برای مناطق غربی هشدار سطح ۴ صادر کرده؛ هشدار سطح ۴ توصیه به تخلیه و اسکان در محل امن می‌کند و زمان برای تخلیه همچنان وجود دارد. هشدار سطح ۵ و بالاتر، نشانگر تهدید فوری است و فرد برای نجات جان خود باید فوراً وارد عمل شود.

سازمان هواشناسی ژاپن برای .۹.۵ میلیون نفر (۴.۲ خانواده) در مناطق کیوشو، شیکوکو، و چوگوکو در غرب این کشور هشدار سطح ۴ صادر کرده است. همچنین برای ۲۵۰ هزار خانواده و نزدیک به ۵۳۹ هزار نفر در استان‌های کاگوشیما، میازاکی، اویتا، کوماموتو، و یاماگوچی، هشدار سطح ۵ صادر شده است.

پیش‌بینی شده که این طوفان از سواحل غربی ژاپن به سمت مناطق شرقی این کشور حرکت کند و در حرکت از سمت غرب به شرق، تا صبح سه‌شنبه از مناطق شمالی جزایر هونشو نیز عبور کند. گفته می‌شود فشار در مرکز این طوفان ۹۷۵ هکتوپاسکال است.

بنا بر گزارش رسانه‌های ژاپن، این طوفان قدرتمند تا صبح امروز دوشنبه یک نفر کشته و ۶۹ نفر زخمی کرده است. «فومیو کیشیدا»، نخست‌وزیر ژاپن به علت وقوع این طوفان، سفر خود به نیویورک و شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل را به روز سه‌شنبه موکول کرده است.

سازمان هواشناسی ژاپن همچنین اعلام کرده این طوفان باعث بارش باران‌های بسیار شدید و بی سابقه در ایالت کاگوشیما، در جنوب غربی خواهد شد. نانمادول چهاردهمین طوفان بزرگی است که ژاپن طی سال جاری تجربه خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • صفدر IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    10 3
    اینا تو ژاپن چی دیدن موندن اون وسط آب خوب مهاجرت کنید بیایید پیش ما قوقولی ها
    • JP ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      1 0
      واقعا، موافقم، زلزله سیل، فضای کم، مواد غذایی تلخ، ایالت پنجاه و سوم امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس