ولز

زمان زیادی به آغاز مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی کشور قطر باقی نمانده و تیم ملی فوتبال ولز در اردوی تدارکاتی خود برای نمایشی باشکوه برابر حریفانی همچون ایران، آمریکا و انگلیس آماده می‌شود.

سرویس ورزش مشرق به نقل از اکسپرس‌انداستار، اردوی تیم ملی فوتبال ولز مثل همیشه و هر سال نیست. یک تفاوت جدی در آن دیده می‌شود و آن این که آنها در تدارک یک شبیه سازی تمام عیار و شاید افراطی در این زمینه هستند.

مقامات فدراسیون فوتبال ولز دستکم ۵ مشاور قطری استخدام کرده‌اند. البته نه برای آنکه از آنها درباره فوتبال قطر بپرسند بلکه این بار به سراغ فرهنگ قطر رفته‌اند. قرار شده رفتار همه بازیکنان طوری باشد که اگر در خاک قطر مغایر با قوانین و فرهنگ آنها باشد، به کادر فنی یا خود بازیکنان تذکر داده شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ولز نیز از این کار استقبال کرده و گفته است که چنین فرایندی برای تیم من لازم است و خوشحالم که فدراسیون فوتبال ولز در آستانه جام جهانی ما را برای حضوری مناسب و با وقار در قطر آماده می‌کند.

ماجرا از آنجا شروع شد که چند نفر از هواداران فوتبال ولز در پست های هماهنگ شده فرهنگ مردم قطر و برخی قوانین اسلامی رایج در این کشور اسلامی را زیر تیغ انتقاد گرفتند و این موضوع با اعتراض کاربران مسلمان همراه بود.

رئیس فدراسیون فوتبال ولز نیز در سخنان خود همین ماجرا را آغاز خلق یک ایده توصیف کرده و گفته است: از چند کارشناس فرهنگی قطر خواستیم در اردو کنار بازیکنان و مربیان باشند و هر عملی که مغایر با فرهنگ و قوانین کشور قطر مشاهده می‌کنند، بلافاصله و با جدیت تذکر بدهند تا بازیکنان کم کم با محیطی که در انتظار آنها است، آشنا بشوند.

گزارش اکسپرس اند استار چنین آغاز می‌شود: «مهم است که به فرهنگ آنها احترام بگذاریم»

ولز برای رسیدگی به هرگونه مشکل در قطر، در کمپ خود اقدام به شبیه سازی کرده است. نصب تابلوهای ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی در اطراف رختکن برای آنکه بازیکنان مدام این نکته را با خود مرور کنند یکی از این اقدامات بوده است. البته قرار نیست بازیکنان فوتبال در جریان مسابقات یا حتی اردوی تیم ملی، مشروبات الکلی مصرف کنند اما هدف از این کارها فرهنگ سازی است و آنها تلاش می‌کنند به بازیکنان و اعضای اردوی تیم ملی فوتبال ولز فرهنگ کشور قطر را یادآوری کرده و آموزش بدهند.

مانور جالب ولز برای احترام گذاشتن به فرهنگ قطر/ احترام به مسلمانان به سبک ولزی‌ها!

در طول هفته سه بار کلاس تئوری آموزش فرهنگی و تاریخی کشور قطر و همسایگان آن نیز در نظر گرفته شده است.

تیم ملی کشور اژدها در هفته آینده برنامه لیگ ملت‌ها را مقابل بلژیک و لهستان به پایان می‌رساند.

ولز اعزامی به جام جهانی این هفته در اردوی خود در لیگ ملت‌ها به هر موضوعی که توسط قوانین و آداب و رسوم قطر مطرح شود، رسیدگی خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال ولز نماینده کشور ولز در مسابقات بین‌المللی و اروپایی است که زیر نظر اتحادیه فوتبال ولز فعالیت می‌کند.

نخستین بازی رسمی این تیم در ۲۶ مارس ۱۸۷۶ میلادی در برابر تیم ملی فوتبال اسکاتلند برگزار شده‌است، تیم ملی ولز در ۲ ژوئیه ۱۹۱۰ عضو فیفا و ۱۸ آوریل ۱۹۵۴ به عضویت یوفا درآمده است.

جالب است که نویسنده گزارش منتشر شده در اکسپرس اند استار به کنایه می‌نویسد: ولز وقتی فوتبال رسمی خود را آغاز کرد، کشور قطر به عنوان یکی از اولین کشورهای اطراف خلیج فارس تاسیس شد!

تیم ملی فوتبال ولز در ۵ ژوئن ۲۰۲۲ با پیروزی یک بر صفر بر تیم ملی فوتبال اوکراین بعد از ۶۴ سال در بازی پلی آف جام جهانی راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد.

یک راهنمای رفتار فرهنگی به قطر که به مسائلی مانند لباس پوشیدن و منع مصرف الکل می‌پردازد، در وب سایت رسمی مسابقات قرار گرفته است.

این فایل متنی به تعداد بازیکنان و کادر فنی پرینت گرفته شده و همه موظف به مطالعه آن هستند.

چندین و چند فیلم آموزشی کوتاه نیز به هزینه فدراسیون فوتبال ولز و البته اتحادیه فوتبال ولز تهیه و تدوین شده که در آن درباره مقررات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توضیح داده شده است. این راهنما تاکید می کند که بازدیدکنندگان نباید به قطری ها خیره شوند یا از زنان اطلاعات بخواهند و پیشنهاد می کند تا حد امکان از دوربین ها و تلفن همراه خود کمتر استفاده کنند.

مانور جالب ولز برای احترام گذاشتن به فرهنگ قطر/ احترام به مسلمانان به سبک ولزی‌ها!

رابرت پیج، سرمربی تیم ملی ولز، که تیمش روز پنج‌شنبه در بلژیک و سه روز بعد در خانه لهستان، رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا را به پایان می‌رساند، گفت: ما جلساتی (برنامه‌ریزی‌شده) برای رسیدگی به هر چیزی که فکر می‌کنیم مشکل‌ساز است، داریم. نباید هیچ بی قانونی در قطر رخ دهد و مهم نیست ما آن را بپسندیم یا نه، مهم این است که باید به فرهنگ کشور قطر احترام بگذاریم. مهم است که وقتی به آنجا می رویم به فرهنگ آنها احترام بگذاریم. ما نمی خواهیم ناخواسته کسی را ناراحت کنیم. باید بفهمیم که به چه جهانی می رویم، چه کاری انجام دهیم و چه کاری را نباید انجام دهیم.

اتهامات مربوط به رفتار با کارگران مهاجر و سابقه ضعیف حقوق بشر از زمانی که قطر به طور بحث انگیزی در فینال زمستان امسال در سال ۲۰۱۰ دریافت شد، گریبان گیر این کشور شده است. اعضای کاروان ولز اما بر این باورند که اکنون دیگر زمان صحبت درباره این ماجراها نیست و اگر قطر در زمینه حقوق بشر مشکلاتی دارد باید بین خود و فیفا آن را حل کند و تیم‌های دعوت شده چیزی جز زبان فوتبال نمی‌فهمند و باید فقط فوتبال بازی کنند. فوتبالی خالی از سیاست و اقتصاد.

مانور جالب ولز برای احترام گذاشتن به فرهنگ قطر/ احترام به مسلمانان به سبک ولزی‌ها!

نوئل مونی، مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال ولز، پس از کسب سهمیه از طریق بازی‌های پلی آف در ماه ژوئن، گفت که بازیکنان درباره نظراتشان در مورد مسائل مربوط به جام جهانی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. آنها باید بدانند که قرار نیست درباره همه چیز نظر بدهند، این مغایر آزادی بیان نیست بلکه تلاشی است برای احترام گذاشتن به فرهنگ کشور قطر.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، در ماه مه در پاسخ به سوالی درباره حضور همجنسگرایان در این مسابقات گفت: ما انتظار داریم و می خواهیم مردم به فرهنگ ما احترام بگذارند. بلافاصله بسیاری از اهالی دنیای فوتبال در این باره واکنش نشان داده و حق را به او دادند.

ولز سه بازی گروهی خود را مقابل انگلیس، ایران و آمریکا در ورزشگاه ۴۰ هزار نفری احمد بن علی برگزار خواهد کرد. مشاوران فوتبال ولز در این مدت این ورزشگاه را زیر نظر داشته‌اند و درباره همه چیز به بازیکنان مشاوره داده‌اند.

مانور جالب ولز برای احترام گذاشتن به فرهنگ قطر/ احترام به مسلمانان به سبک ولزی‌ها!

گرمای قطر یکی دیگر ماجراهایی است که اردوی تیم ملی فوتبال ولز باید خودش را برای آن آماده کند. بر همین اساس در طول روز دو بار بازیکنان در اتاقی که درجه هوای ۴۰ سانتیگراد دارد، وارد شده و برای ۲۰ دقیقه در آن می‌مانند.

آنها تمام تلاش خود را برای تطبیق با شرایط دمایی و فرهنگی و عقیدتی در قطر انجام داده اند.

جالب است که سرمربی تیم ملی فوتبال ولز به همراه یک هیات ۸ نفره تا کنون دو بار به قطر سفر کرده و همه جای استادیومی که ولز در آن مقابل حریفانش می‌رود را بازدید کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حمیدرضا IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    30 8
    انگلوساکسونهای انگل!!
  • JP ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    57 5
    چرا احترام ولزی ها به قانون قطر زیباست، اما یه سری به قانون حجاب مملکتشون احترام نمیذارن، و به عنوان قانون نمیپذیرن، مگه قانون همیشه خوشایند ادمی ست، باید اجرا بشه، اینجا یکسری میان میگن ما این قانون نمیپذیریم، خوب باید بگیم غلط میکنید نمیپذیرید، اگه برید لب ساحل فرانسه با لباس اسلامی برید ایا بیچارتون نمیکنند، انجا باید لباس شنای برهنه باش، چرا انجا زیباست اما برای ما خار داره، ادعا کننده دمکراسی لطفا افکار مسخره خودتون که فقط به نفع خودتون هست به خورد بقیه ندید، هیچ کشوری عدم پذیرش از قانون نمیپذیره، به عنوان کسی خیلی جاهای دنیا دیدم میگم، ایا کسی از اون ملت ها حق اعتراض داره یا پلیس پدر خودش و اجدادش درمیاره و حق اجتماعی محرومش میکنه
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    3 3
    آفرین به فهم، مسؤل این کار
  • یوسف از همدان IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    8 20
    اینکه چیزی نیست قضیه اون گاوه و چرچیل رو تو هندوستان شنیدید؟
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      3 5
      احترام به حرمت یه جامعه آیا عقب موندگیه؟
    • محمد IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      10 5
      اون داستان وجود خارجی نداره و محتویات ذهن عقب مونده شماست این روایت در هیچ سند و مدرکی ثبت نشده
    • یوسف از همدان IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      6 3
      محمد جان منم ادعا نکردم اون داستان واقعیه دقت بفرمایید نوشتم حکایت و البته هیچ توهینی حداقل به شما نکردم که راحت می فرمایید عقب مانده ذهنی شما که جلو رفته ذهنی هستید بفرمایید کجا رو آباد کردید؟
  • سعید IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    11 3
    فعلا همه باید منتظر عکس العمل روسیه باشند که آیا امسال جام جهانی داریم یا نه .
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    13 5
    توی قطر بایدیادبگیرین که نمیشه مثل کشورتون مثل حیوانها همش درحال جفت گیری باشین
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    6 1
    از نشانه های آدم های متمدن احترام به دیگران! احترام متقابل به فرهنگ و قوانین کشورها چه آن را بپسندیم چه نپسندیم!
  • نیما IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    10 3
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • رضا IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    1 1
    همه باید به قوانین اون کشوری که توش زندگی میکنن و یا اون کشوریکه وارد میشن احترام بذارن همچنین به عقاید همدیگه
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    7 2
    قطر خوب تو دهن همجنس بازای نجس زد
  • علوی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    0 0
    آفرین به نزاکت جناب یوسف از همدان .احسنت
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    بله اونجا مثل مثلا نخبه های مملکت ما توی نمازخونه نمیرقصن و به عقاید دیگه احترام میذارن و برای ی ربع نهار خوردن کنار دخترها داد و بیداد نمیکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس