کد خبر 1429577
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
واکنش امیر قطر به منتقدان میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۰

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، انتقادات برخی منتقدان میزبانی قطر در جام‌جهانی را شدید و تهمت دانست.

به گزارش مشرق، قطر کمتر از یک ماه دیگر میزبان جام‌جهانی است، یک میزبانی بزرگ برای کشوری کوچک که آنها را به کانون توجهات تبدیل می‌کند.

در حالی شمارش معکوس قطری‌ها برای آغاز جام‌جهانی به هفته‌های پایانی رسیده که علاوه بر چگونگی انتخاب به عنوان میزبان که حرف و حدیث‌های زیادی پشت سر آن شنیده می‌شد. وضعیت نامناسب کارگران خارجی و مرگ آنها در قطر که در ساخت ورزشگاه‌ها فعالیت داشتند، اعتراض گروه‌های حامی حقوق بشری را به همراه داشته است.

واکنش امیر قطر به منتقدان میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۰

قطر به عنوان اولین کشور خاورمیانه که میزبان جام‌جهانی شد، به دلیل رفتارش با کارگران خارجی و قوانین اجتماعی محدودکننده مورد انتقاد شدید بین‌المللی قرار گرفته است.کارگران خارجی ۸۵ درصد از جمعیت حدود ۳ میلیون نفری قطر را تشکیل می‌دهند.

این انتقادات که همچنان ادامه دارد، واکنش شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر را به همراه داشت.

شیخ تمیم گفت: قطر از زمان برنده شدن در مناقصه میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ با انتقادهای بی‌سابقه‌ای مواجه شده است که برخی از آنها تهمت بوده است.

واکنش امیر قطر به منتقدان میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۰

امیر قطر در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: ابتدا با حسن نیت با این موضوع برخورد کردیم و برخی از انتقادات اولیه سازنده بود. در ادامه اما کمپین علیه قطر گسترش یافت و شامل خبرهای‌ جعلی و استانداردهای دوگانه‌ای شد که آنقدر شدید بود که متأسفانه بسیاری از مردم را بر آن داشت تا دلایل و انگیزه‌های واقعی پشت این کمپین را زیر سوال ببرند.

با وجود این انتقادها، دوحه آماده میزبانی رویداد جهانی فوتبال از ۲۰ نوامبر آغاز می شود، قطر انتظار دارد یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازدید کننده در طول این مسابقات داشته باشد و  این مسئله چالش لجستیکی و پلیسی بی سابقه‌ای را برای این کشور کوچک عربی خلیج فارس ایجاد خواهد کرد..

البته شیخ تمیم گفت میزبانی جام‌جهانی «آزمایش بزرگی برای کشوری به اندازه قطر» بود.

واکنش امیر قطر به منتقدان میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۰

او گفت:این چالش را به دلیل ایمان به پتانسیل خود پذیرفتیم تا این مأموریت را انجام دهیم و آن را به موفقیت برسانیم.این یک قهرمانی برای همه است و موفقیت آن موفقیت برای همه است.

او گفت که جام‌جهانی به قطر اجازه می‌دهد تا قدرت اقتصادی و نهادی و هویت فرهنگی خود را به نمایش بگذارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس