کد خبر 1422164
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
دفاع ایران بی نقص است/ خط حمله‌مان مشکل هماهنگی دارد

یک پیشکوست فوتبال می‌گوید خط حمله‌ ایران مشکل هماهنگی دارد اما کی‌روش مقصر نیست چون فرصت زیادی برای شناخت، کار و انتخاب بازیکنان ندارد.

به گزارش مشرق، منصور رشیدی درباره دیدارهای دوستانه ایران مقابل اروگوئه و سنگال اظهار کرد: خط دفاع ما در بازی اول عالی کار کرد و هماهنگی کامل داشتند. در بازی دوم هم کمی سبک تیم عوض شد اما به هر حال همان تیم بود و هماهنگی لازم را داشتند. بازی دوم بهتر از بازی اول بودیم و مخصوصا در نیمه‌ دوم بازیکنان توانستند به برنامه کی‌روش عمل کنند و سنگ تمام گذاشتند. تیم ملی مقابل سنگال در نیمه دوم، بازی سطح بالایی را از خودش به نمایش گذاشت. سرمربی ما برای شناخت تیم حریف ابتدا تیم را دفاعی می‌چیند و بعد از آن در نیمه‌ دوم رو به جلو بازی می‌کند. این استراتژی خوبی است.

بیشتر بخوانید:

با این ترکیب در جام جهانی به مشکل می‌خوریم

او ادامه داد: حاج صفی و صادق محرمی بسیار خوب کار کردند و هم در کارهای دفاعی و هم حمله به خوبی شرکت می‌کردند. دو بازیکن خط میانی هم در هر دو بازی عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشتند. خط دفاعی ما بسیار با کیفیت است و به نظر من هیچ نقصی نداشتند. البته ما در خط حمله هنوز مشکل هماهنگی داریم و این به خاطر زمان بسیار محدود است. آزمون، طارمی و انصاری فرد آماده هستند و این مساله کار را برای کی‌روش سخت می‌کند. کی‌روش مقصر نیست چون فرصت زیادی برای شناخت و انتخاب بازیکنان ندارد.

این پیشکسوت فوتبال در رابطه با انتخاب دروازه‌بان اول تیم ملی عنوان کرد: علیرضا بیرانوند در بازی اول مقابل اروگوئه پر کار نبود اما چند سیو خوب داشت. در بازی دوم حسینی بسیار خوب کار کرد و موقعیت‌های تک به تک خوبی را از حریف می‌گرفت. ما خوشبختانه دروازه‌بان‌های خوبی در تیم ملی داریم. البته مشخص است که از بیرانوند برای دروازه تیم ملی استفاده می‌کنند اما حسینی هم دروازه‌بان بسیار خوبی است و اگر از او هم استفاده کنند، مشکلی پیش نخواهد آمد.

او در پایان اضافه کرد: با شرایطی که داریم، می‌توانیم در رقابت‌های جام جهانی عملکرد قابل قبولی را ثبت کنیم. ما در نقاط مختلف زمین بازیکنان خوبی داریم و فقط هماهنگی در خط حمله را لازم داریم. مهاجمان با کیفیتی داریم و با رفع مشکلات‌مان می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    2 0
    خط دفاع بسیار پر اشتباه در برابر تیم آفریقایی بود جاب این اشتباه ها برابر انگلیس و ولز نیست
  • رسول FI ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    1 0
    کم روی پیشکسوت پیشکسوت مانور بدهید خواهشنأ انگار از بکن باور یا رومنیگه کاپیتان دهه ۸۰ میلادی آلمان حرف میزنید که با ورودش به زمین دو صفر از فرانسه عقب بود آلمان در عرض ده پانزده دقیقه یک گل زد و یک گل هم ساخت و بازی باخته را به برد تبدیل کردند آلمانها. تازه تا اندازه ای هم مسدوم بود از اجبار فرستادنش تو زمین از نیمه دوم فکر کنم جام جهانی سال۸۶ میلادی بود. یا آندریاس برمه دفاع آلمان کرنر را مستقیم یکضرب گل میکرد. فوتبال ایران و فوتبالیست های ایران بخاطر اینکه آماتور هستند و از تو کوچه و زمین خاکی محله خود فوتبال را شروع کردند نه از کودکی در آموزشگاه و مدرسه فوتبال توانایی یک بازی حرفه ای و روان را ندارند! همه بشدت تکنیکی ولی تو تاکتیک و اجرای دستور مربی در داخل زمین ناتوان.عاجز از بازی روان و اجرای بازی تاکتیکی تیمی هستند. مثل اروپایی ها و مثل آمریکای جنوبی تیم های چون برزیل آرژانتین.نمیتوانند دو سه پاس در طول و عرض زمین بدونه اشتباه بازی کنند فوری پاس اشتباه و توپ را لو میدهند. مربی سابق تیم ملی هم همین را گفته بود طارمی چنان خشمگین شد و باعث شد که کی روش برگردد دفاع با ۱۱ بازیکن.بازیکنان ایرانی بدرد فوتسال گل کوچک میخورند تا فوتبال مدرن امروزه.باید از کودکی به مدرسه فوتبال بروند و قبل از هر چیز تأمین مالی باشند! مجبور نشوند دنبال کار و حرفه دومی هم بروند برای گذراندن زندگی خود و یا خانواده فقیرشان!
  • رسول FI ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    از دو جام جهانی بعد از ۸۶ میلادی هم دیگر فوتبال را دنبال نکردم. بازی با اروگوئه ده پانزده دقیقه اول را نگاه کردم کامپیوتر را خاموش کردم خوابیدم چون زمین و توپ دست حریف بود با سنگال هم ۵ دقیقه.فوتبال باید زیبا باشد لذت ببرید از تماشایی آن. بازیکنان تیم ایران چسپیده به هم پر تعداد پشت توپ پر اشتباه همینکه یک پاس بلند میفرستند اشتباه و توپ لو میرود. باید فوتبال را روان بازی کرد مثل اروپایها مثل آب جاری در یک رودخانه به جلو میروند.
  • رسول FI ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    این روزها که گاهی چند دقیقه فوتبال باشگاهای ایران را تماشا میکنم مبینم همان آش و همان کاسه مثل اوایل دهه ۹۰ میلادی پیراهن سفید میزند زیر توپ هوا میرود و جلو پای بازیکن پیراهن قرمز حریف پائین می آید و برعکسش و چپ و راست بازی متوقف میشود یا خطا یا توپ چند بار به خارج میرود ده متر هم به پیش نفرفتند فوری شبکه را عوض میکنم.اینها است فرق آماتور و حرفه ای آماتور چپ و راست بهم بر میخورند هر دو روی زمین ولی حرفه ای ها مثل جریان و فشار آب در یک رودخانه روان بجلو میروند..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس