کد خبر 1418512
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
مسکو ۴۱ استرالیایی را تحریم کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در اقدامی متقابل ۴۱ استرالیایی را تحریم کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه امروز جمعه با صدور بیانیه ای از اقدام متقابل مسکو در اعمال تحریم هایی بر ۴۱ استرالیایی خبر داد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه، این افراد دیگر نمی توانند به روسیه سفر کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: در پاسخ به تحریم های سیاسی علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه توسط دولت استرالیا که به عنوان بخشی از کارزار روسیه هراسی غرب معرفی شده است، ورود ۴۱ استرالیایی دیگر از میان نیروهای نظامی- صنعتی به کشور مان به طور نامحدود ممنوع می شود.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر هم در اقدامی متقابل ۱۲۱ نفر از اتباع استرالیا را به فهرست تحریم های خود علیه مقامات این کشور اضافه کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده بود که این تصمیم به تلافی تحریم های استرالیا علیه شهروندان روس و خانواده‌ های آنها اتخاذ شده است.

گفتنی است که استرالیا مدتی پیش در اقدامی خصمانه و به بهانه تحولات اوکراین، تعدادی از شهروندان و مقامات روسیه را تحریم کرده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محور غربی و متحدان آن از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه علیه اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۰)، به بهانه حمایت از کی یف در اقداماتی هماهنگ تحریم هایی را علیه مقامات مسکو اعلام کردند؛ تصمیماتی که با واکنش تلافی‌جویانه و متقابل از سوی کرملین مواجه شده است.

روسیه تاکنون بارها تصریح کرده است که در صورت انجام اقداماتی از سوی اوکراین به ویژه در ارتباط با نازی زدایی و تأمین امنیت مرزها و نیز تعهد به عدم انجام اقدامات تحریک‌آمیز، حاضر به توقف عملیات ویژه نظامی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس