کد خبر 1418412
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
تاثیر منیزیم در تسکین سندرم پای بیقرار

سندرم پای بیقرار بیماری است که خواب را مختل می‌کند و باعث کسالت و ناراحتی در افرادی می‌شود که علائم آن را تجربه می‌کنند.

به گزارش مشرق، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مصرف منیزیم به منظور بهبود سندرم پای بیقرار ممکن است به تسکین بخشی از این عارضه کمک کند؛ زیرا در شل کردن عضلات و سلامت اعصاب موثر است.

منیزیم یک ماده معدنی است که در اسکلت بدن ذخیره می‌شود تا در فرآیندهایی مانند آزاد شدن انرژی از غذا، تنظیم فشار خون و عملکرد اعصاب و عضلات استفاده شود. منابع خوب منیزیم عبارتند از خشکبار، دانه‌ها و سبزیجات سبز و برگ‌دار.

کمبود منیزیم می‌تواند عامل انقباض و گرفتگی عضلات باشد که ممکن است برای افرادی که دچار سندرم پای بیقرار هستند، دردسرساز باشد. افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و مصرف کنندگان مواد الکلی که بر جذب مواد مغذی تاثیر می‌گذارد، در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. مکمل‌های منیزیم ممکن است به کنترل این شرایط کمک کند، اما برای بسیاری از افراد مصرف غذاهای غنی از منیزیم کافی است.

سندرم پای بیقرار شامل علائمی همچون احساس خارش و سوزش در پا و ساق پا می‌شود. این علائم با حرکت از بین می‌روند و به طور کلی هنگامی که فرد دوباره بی‌حرکت است، برمی‌گردد. افراد مبتلا به سندرم پای بیقرار ممکن است برای رهایی از این احساس پاهای خود را حرکت دهند، خارش دهند و ضربه بزنند.

منبع:سلامت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    اسطوخودوس برای درمان سندرم پای بی قرار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس