کد خبر 1417799
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
۱۲ هزار راننده پرخطر در بلک لیست پلیس

فرمانده انتظامی پلیس راهور فراجا گفت: پلیس گواهینامه رانندگان پرخطری که تخلفات خود را تکرار می‌کنند باطل‌ می‌کند.

به گزارش مشرق، سیدکمال هادیانفر فرمانده انتظامی پلیس راهور فراجا اظهار کرد: این ۱۲ هزار نفر شامل تعداد رانندگانی است که نمره منفی آن‌ها از ۳۰ به ۲۰ و از ۲۰ به ۱۰ رسیده است و دیگر مشمول ابطال گواهینامه شده‌اند و در واقع دیگر گواهینامه ندارند.

وی تصریح کرد: پلیس گواهینامه رانندگان پرخطری که تخلفات خود را تکرار می‌کنند باطل‌ می‌کند و این اقدام به این دلیل است که رانندگان فوق احساس نکنند پلیس گواهینامه ما را نگرفته است؛ ابطال گواهینامه این قبیل رانندگان از طریق سیستم به ثبت می‌رسد و به عنوان راننده بدون گواهینامه تلقی می‌شوند.

فرمانده انتظامی پلیس راهور فراجا همچنین تأکید کرد: اگر خدایی نکرده رانندگان پرخطر فوق تصادف کنند، برابر ماده قانونی ۷۲۳ این راننده‌ها راننده بدون گواهینامه به شمار می‌آیند و مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

عمده‌تدین تخلفات رانندگان پرخطر!

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: عده‌ای اینگونه فکر می‌کنند که مشخصات پرخطر بودن راننده فقط شامل سرعت و سبقت غیرمجاز یا حرکات مارپیچ و مواردی این چنینی است اما در تشریح و تعیین رانندگی پرخطر ۲۰ ردیف متفاوت مشخص شده است و علاوه بر جریمه، شامل نمره منفی نیز هم خواهد بود.

وی اضافه کرد: تخلفاتی که راننده را به عنوان راننده پرخطر معرفی می‌کند شامل انجام هرگونه حرکات نمایشی، مانند دور زدن درجا یا حرکت موتورسیکلت بر روی یک چرخ، تجاوز از سرعت مجاز، سبقت غیرمجاز در راه‌های دوطرفه، عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی، حرکت به طور مارپیچ، حرکت با دنده عقب در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، رانندگی در حالت مستی و در صورت مصرف داروهای روان‌گردان یا موامخدر، تجاوز از سرعت مجاز، عبور از نقاط عبور ممنوع، تجاوز به چپ از محور راه و عبور وسایل‌نقلیه از پیاده‌رو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 0
    حرکت به طورمارپیچ وسرعت غیرمجاز ازبیشترمواردیست که به چشم میادوبارهاتکرارمیشه آنهم درخیابانهای شهری که منجربه تصادف هم می شود
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 1
    جناب هادیانفر فرمانده انتظامی پلیس راهور فراجا چرا همکاران شما درشهر تبریز این رانندگان پر خطر را جریمه وگواهینامه های آنان باطل نمی کنند باور کنید روزی شاهد ویراژ و یا حرکات مارپیچ وعبور از چراغ قرمز وغیره هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس