کد خبر 1417673
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
اربعین

احمد وحیدی با بیان اینکه شرایط در هر ۶ مرز مطلوب و ترددها بسیار روان است؛ گفت: تاکنون بالغ بر ۳ میلیون نفر از کشور خارج شده‌اند و ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار زائر هم به ایران بازگشته اند.

به گزارش مشرق،احمد وحیدی وزیر کشور در گفت وگویی تلویزیونی در باره آخرین وضعیت مرزها و تردد زائرین گفت: شرایط در هر ۶ مرز مطلوب و ترددها بسیار روان است؛ تاکنون بالغ بر ۳ میلیون نفر از کشور خارج شده‌اند و ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار زائر هم به ایران بازگشته اند.

وی افزود: علیرغم اینکه ورود و خروج زائران همزمان انجام می شود، اما تردد روان است، زیرساخت های خوبی ایجاد شده و شاهد هستیم در مرزها فضای بسیار خوبی حاکم است.

وحیدی تصریح کرد: اتوبوس ها برای بازگرداندن زائران آماده هستند. از طرفی زائران افغانستانی می توانند از مرز شلمچه خارج شوند. علاوه بر آن، مشکلات زائران پاکستانی برای عبور از مرز حل شده و  آمادگی برای عبور بیشتر زائران پاکستانی برای عبور از مرز شلمچه هم وجود دارد.

وحیدی در مورد تمهیدات اندیشیده شده برای مدیریت موج بازگشت زائران گفت: شاهد پیک جدیدی برای خروج هستیم چراکه هرچه به روزهای اربعین نزدیک می شویم، خروجی ها به سمت عراق بیشتر می شوند.

وزیر کشور افزود: علاوه بر آن ورود به کشور هم تا امروز به نحوی مدیریت شده است که کسی دچار مشکل نشود و اگر کسی به داخل کشور بیاید برای بازگشت به شهر مبدا با مشکلی مواجه نشود. در موارد اندکی زائران باید منتظر وسایل حمل و نقل بمانند ولی سرعت انتقال بسیار خوب است.

وحیدی تصریح کرد: علاوه بر اتوبوس برای حمل و نقل زائران از قطار هم استفاده می شود و قطارها مسافران را از خرمشهر به تهران، مشهد و زاهدان منتقل می کنند. ظرفیت حمل و نقل ریلی تا سه برابر افزایش پیدا کرده است. علاوه بر آن تعدادی از مسافران با وسایل نقلیه شخصی به مرز مراجعه کرده بودند و بخشی از حمل و نقل زائران هم بدین صورت شکل می گیرد

وزیر کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر اتوبوس های شرکت ها اتوبوسرانی از سازمان ها، وزارتخانه‌ها و شهرداری‌ها نیز برای خدمت به زوار استفاده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس