کد خبر 1416890
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

خرید دوربین مدار بسته یکی از موضوعاتی است که همگی در برهه‌ای، برای محل زندگی یا کار خود به آن فکر کرده‌اند. معمولا هم عاملی که آن‌ها را از عملی کردن تصمیم خود باز می‌دارد، قیمت چنین سیستم‌هایی است. اما چیزی که در مورد این موضوع به آن توجهی نمی‌شود، قابلیت‌ها و امکانات آن‌ها است. در ادامه با استفاده از آمار و ارقام دلایل کاهش جرم به وسیله دوربین را به شما خواهیم گفت. در نهایت نیز تصمیم نهایی با شماست که چنین سیستمی را تهیه کنید یا نه؟ 

آیا دوربین مدار بسته جلوی وقوع جرم را می‌گیرد؟

دستگاه‌های حفاظتی چیستند؟

به هر سیستمی که ما را در برابر تهدیدات احتمالی محافظت کند، سیستم حفاظتی گفته می‌شود. گاهی ما با خرید دوربین مدار بسته به هدف حفاظت می‌رسیم و گاهی هم از طریق دستگاه‌های دیگر این هدف را برآورده می‌کنیم. دستگاه‌های جلوگیری از سرقت انواع مختلفی دارند؛ برخی از آن‌ها بازدارنده هستند و اعلام خطر می‌کنند؛ برخی دیگر نیز به شما اعلان خطر را انتقال می‌دهند و حتی اگر کوچک‌ترین تغییری در فضای حفاظتی شما رخ داده باشد، متوجه آن خواهند شد. به طور کلی موضوع ما در این مقاله خرید دوربین مدار بسته و تاثیر آن در امنیت است. پس هر جا که صحبت از سیستم حفاظتی می‌شود، این نکته را در نظر بگیرید.

علل تاثیر در کاهش جرم

مهمترین تاثیر دوربین مدار بسته، بازدارندگی آن و جلوگیری از سرقت است. این سیستم‌ها توانایی این را دارند که مجرم را معرفی کنند و ما را نسبت به خطر آگاه سازند. بازدارندگی، به هویت این سیستم‌ها برمی‌گردد و یکی از عوامل مهم در کاهش جرم است.

تاثیر ظاهری یا واقعی؟

باید بدانید که وجود چنین سیستمی 25 درصد سارقان را نسبت به انجام سرقت خود منصرف می‌کند. یعنی تنها حضور آن‌ها، تا این حد در کاهش جرم موثر است؛ حتی زمانی که هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نشود. با توجه به این موضوع پیشنهاد می‌شود که برای خرید دوربین مدار بسته از موارد مخفی و پنهانی استفاده نکنید و اصراری برای مخفی بودن آن‌ها نداشته باشید. اگر دقت کنید، برخی حتی وجود چنین دوربین‌هایی را به وسیله تابلو به دیگران اعلام می‌کنند؛ چراکه سارقان خانه‌هایی را که دارای این سیستم‌ها هستند کمتر مورد سرقت قرار می‌دهند.

استفاده برای شناسایی مجرم

دومین کاربرد خرید دوربین مدار بسته، استفاده از آن برای شناسایی مجرم و جرم است. در فرایند شکایت قانونی ما به مدارک و دلایل مستحکم نیاز داریم تا بتوانیم ادعای خود را ثابت کنیم. فیلم این دوربین‌ها در دادگاه‌ها و مراجع قانونی بسیار به کمک خواهند آمد. آن‌ها به شکل غیرمستقیم در فرایند مستندسازی جرم موثر هستند. مواردی که ذکر شدند، مرحله پس از سرقت هستند؛ درحالی که شما در حین سرقت نیز می‌توانید به کمک دوربین این مورد را شناسایی کنید و قبل از کار از کار گذشتن، پلیس را در جریان این موضوع بگذارید.

نظر کارشناسان درباره این موضوع

بر اساس نظر کارشناسان و معاونین نیروی انتظامی، خرید دوربین مدار بسته و استفاده از آن در خانه و مکان عمومی نقش بسیاری در کاهش جرم داشته است. تحقیقات نشان داده که مردم با نصب چنین سیستم‌هایی به نوعی اموال خود را در برابر سرقت بیمه می‌کنند. آن‌ها تاکید کردند که داده‌های ضبط شده توسط دوربین مدار بسته سرعت بیشتری به تحقیقات پلیس خواهند بخشید. کارشناسان همگی هم نظر هستند که مجرمین اگر از وجود این سیستم‌ها اطمینان حاصل کنند، ممکن است به سراغ اماکنی بروند که مشکلی از این بابت نداشته باشند.

نتیجه‌گیری کاهش جرم با خرید دوربین مدار بسته

با توجه به تمام موضوعات گفته شده، خرید دوربین مدار بسته، سیستم اعلام حریق و دیگر تجهیزات حفاظتی، ایمنی و امنیتی برای به خطر نیفتادن جان و مال ما هستند. هزینه کردن برای چنین موضوعاتی به شکلی دیگر به ما بازخواهد گشت. خصوصا در مواردی مثل سرقت که علاوه بر بحث مالی، روح و روان ما هم درگیر موضوع خواهد شد. پس اگر دارای محیطی هستند که حفظ امنیت آن برایتان اهمیت بالایی دارد، توصیه می‌کنیم حتما از چنین سیستم‌هایی در آن محل استفاده کنید تا خطر سرقت را به حداقل برسانید. با بیلیون بیت چنین کاری امکان‌پذیر خواهد بود. در ادامه بیشتر با بیلیون بیت آشنا می‌شویم.

آیا دوربین مدار بسته جلوی وقوع جرم را می‌گیرد؟

درباره بیلیون بیت

بیلیون بیت یک شرکت خلاق در زمینه ارائه خدمات حفاظتی و امنیتی است. خرید سیستم اعلام حریق و دوربین مدار بسته از طریق این شرکت امکان‌پذیر است و شما می‌توانید امنیت ساختمان خود را به محصولات بیلیون بسپارید. برای خرید سیستم اعلام حریق و دیگر محصولات حفاظتی و ایمنی کافی است سری به وب‌سایت این مجموعه بزنید و با خدمات آن‌ها آشنا شوید. در این مجموعه طیف زیادی از محصولات مختلف فراهم آمده که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید هر یک از آن‌ها را برای ساختمان خود تهیه کنید.

سخن آخر

با تمام موارد گفته شده، خرید دوربین مدار بسته کاری منطقی و اصولی است و کارشناسان امنیت آن را توصیه می‌کنند. برای خرید، انواع مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید تهیه کنید. برخی از آن‌ها پیشرفته و به روز هستند و برخی دیگر مدتی از عمر نسلشان می‌گذرد. با این حال تاثیر بازدارندگی در همه نسل‌ها یکی است. با این تفاوت که شناسایی مجرم در دوربین‌های نسل جدید راحت‌تر شده و شما امکان حفاظت بیشتری از محیط دارید. به نظر شما خرید دوربین برای صرف نظر کردن مجرم از جرم صرفه اقتصادی دارد؟


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس