کد خبر 1416627
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
انگلیس

مقامات انگلیسی هشدار دادند تورم افسارگسیخته در این کشور موجب خالی شدن فروشگاه‌ها خواهد شد.

به گزارش مشرق، رئیس فدراسیون غذا و نوشیدنی انگلیس نسبت به خالی شدن قفسه فروشگاه‌ها طی زمستان در این کشور هشدار داد.

 کارن بتز در نشستی با حضور نمایندگان کمیته استراتژی کسب و کار، انرژی و صنعتی (BEIS) مجلس عوام انگلیس تاکید کرد که زمستان امسال انگلیس بسیار دشوار خواهد بود.

او ضمن اشاره به تورم بی‌سابقه و افزایش قیمت مواد غذایی در این کشور گفت: صنایع ما در معرض یک طوفان بسیار قدرتمند قرار گرفته اند. می‌دانیم که مسئولیت بزرگی بر دوش داریم و باید قیمت‌ها را مقرون به صرفه نگه داریم، اما همه شرکت‌های تولیدی با افزایش تصاعدی هزینه مواد خام، انرژی، کار و حمل و نقل مواجه هستند.

مدیرعامل فدراسیون غذا و نوشیدنی انگلیس با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه‌ها صورت می‌دهند افزود: در برخی موارد خطوط تولید جیره‌بندی خواهد شد و کسب‌وکارها ممکن است تحت تاثیر افزایش قیمت‌ها در ماه‌های پیش رو ورشکست شوند.

قیمت حامل‌های انرژی قرار بود از ماه اکتبر سه برابر شود که فعلا با دخالت دولت برای دو سال ثابت نگه داشته شده است. لیز تراس، نخست وزیر انگلیس پنجشنبه گذشته در جلسه اضطراری پارلمان اعلام کرد که بر اساس تصمیم دولت، سقف صورتحساب برق و گاز از ماه آینده میلادی (اکتبر) از دو هزار و ۵۰۰ پوند در سال تجاوز نخواهد کرد. شرکت‌های تجاری هم به مدت ۶ ماه از مزایای مشابهی برخوردار و تمدید آن هر سه ماه بررسی خواهد شد.

جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی در انگلیس را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است. این واقعیت که دورنمایی از بهبود اوضاع دیده نمی‌شود و مقامات رسمی هم درباره تشدید اوضاع هشدار می‌دهند، مردم کشور را وحشت‌زده کرده است.

پیش از جنگ اوکراین پیش‌بینی می‌شد که نرخ تورم با وجود فشارهای ناشی از برگزیت و بحران همه‌گیری کرونا در محدوده ۲ درصد سیر کند. اما طبق اعلام مرکز آمار ملی انگلیس شاخص تورم به ۱۰.۱ درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود که تا اوایل سال آینده میلادی به ۲۲ درصد برسد.

این درحالیست که بانک مرکزی انگلیس نیز نسبت به رکود اقتصادی در این کشور هشدار داده و دورنمای تاریکی را از اوضاع اقتصادی در ماه‌های آینده پیش‌بینی کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    باش تا صبح دولتش بدمد...کاین همه تازه از نتایج سحرست
  • سعید IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    روزه بگیرین صواب هم داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس