کد خبر 1416153
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
اوربان: بحران انرژی می‌تواند اروپا را به زانو درآورد

نخست‌وزیر مجارستان در اظهاراتی انتقادی از سیاست تحریمی اروپا علیه روسیه گفت تلاش برای تضعیف روس‌ها موفق نبوده و برعکس، تورم شدید و کمبود انرژی ناشی از تحریم می‌تواند اروپا را به زانو درآورد.

به گزارش مشرق، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان گفت هزاران تحریمی که غرب علیه روسیه اعمال کرده آنطور که در نظر گرفته شده بود کارساز نبوده و در عوض اروپا را به کشانده شدن در یک بحران شدید تهدید می‌کند.

او در سخنرانی پنجشنبه (هشتم سپتامبر) در بوداپست گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۱ هزار تحریم علیه روسیه اعمال شده اما تلاش برای تضعیف روس‌ها موفق نبوده است. برعکس، تورم شدید و کمبود انرژی ناشی از تحریم می‌تواند اروپا را به زانو درآورد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، نخست‌وزیر مجارستان در ادامه گفت مطمئن نیست تا چه زمانی بروکسل به این سیاست ادامه خواهد داد و هشدار داد اگر این بلوک تغییر رویه ندهد، وضعیت در اروپا فقط بدتر خواهد شد زیرا انرژی این منطقه تمام شده است. اوربان سپس اطمینان داد که کشورش دچار انواع کمبود انرژی که همسایگان مجارستان با آن درگیر هستند، نخواهد شد.

اوربان در ادامه برنامه‌های بی‌طرفی کربن بروکسل را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که «قاره‌های کمی از نظر امنیت انرژی در شرایطی به سختی اروپا هستند، اما فقط این قاره زندگی خود را تا این حد دشوار می‌کند».

به نوشته اسپوتنیک، مجارستان با امتناع از محدودیت‌هایی که شرکایش بر عرضه نفت و گاز روسیه اعمال کرده‌اند، توانسته از بدترین بحران انرژی که در حال حاضر همسایگان اروپایی این کشور را تحت فشار قرار داده، در امان بماند. سامانه ردیابی تحریم Castellum.Ai محاسبه کرده که آمریکا و متحدانش از زمان آغاز بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴، در مجموع حدود ۱۱۸۰۰ تحریم علیه روسیه وضع کرده‌اند که ۹۲۰۰ موردشان پس از آغاز «عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین» بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس