کد خبر 1416548
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
سکه

سرود ملی انگلیس که هفتاد سال با عبارت «خدا نگهدار ملکه باد»، اجرا شده است، با مرگ او به شکل اولیه‌اش باز می‌گردد.

به گزارش مشرق، سرود ملی انگلیس برای نخستین بار به افتخار «پرنس چارلز ادوارد استوارت» (پسر جیمز فرانسیس ادوارد استوارت مدعی کاتولیک تاج و تخت بریتانیا) پس از شکست دادن ارتش شاه جرج دوم پادشاه بریتانیا در ۱۷۴۵ میلادی ساخته شد.

رهبر ارکستر در تئاتر سلطنتی اجرایی از آن را تنظیم کرد و نواختن این سرود هنگام ورود پادشاه به این مکان سرگرمی عمومی به سرعت مرسوم شد.

کلمات به کار رفته در این سرود در امروز همان کلمات در آن هنگام هستند، از ملکه و ضمایر مونث در جاهای لازم استفاده می‌شد. بیت اول این سرود اکنون اینگونه خوانده خواهد شد:‌ «خدا نگهدا پادشاه پرقدر ما باد! عمر پادشاه شریف ما دراز باد، خدا نگهدار پادشاه ما باد!..»
تغییر چهره سکه‌ها

سکه‌های ضرب‌شده بوسیله ضرابخانه سلطنتی بیش از ۱۱۰۰ سال چهره حکمران وقت بر خود داشته‌اند و در مورد ملکه الیزابت هم چنین بود. سکه‌های جدید به مناسبت هر دهه جدید سلطنت او ضرب شده‌اند.

ضرابخانه سلطنتی طرح‌های رسمی‌اش برای پول ملی را رسما اعلام نکرده است، اما در بیانیه‌ای از فقدان ملکه الیزابت دوم ابراز تاسف کرده است.

اما یک تفاوت در سکه‌های جدید قطعی با چهره «چارلز سوم» قطعی است.- در حالیکه ملکه الیزابت در سکه‌ها با صورت به سمت راست به تصویر کشیده می‌شد، صورت چارلز به سمت چپ خواهد بود. این تفاوت بر اساس رسمی ۳۰۰ ساله است که صورت هر پادشاه یا ملکه‌ای باید در جهت متضاد اسلافشان باشد.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    5 2
    چقدر بامزه واقعا عقب افتاده اند
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    5 1
    اگر ملغی کنن این رژیم سلطنتی و این قوانین مسخره را که یادگار دوره ارباب رعیتی شان است در این بحران اقتصادی کلی صرفه جوئی می کنن
  • حسین IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 1
    یعنی انگلستان 1100 سال از حکومتش میگذره. دمتون گرم؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس