کد خبر 1416579
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
"پرنس چارلز

کارشناس و استاد دانشگاه روس معتقد است که به علت افزایش فشارهای اقتصادی و دگرگونی عرصه بین‌الملل، نهاد «تشریفاتی» سلطنت در انگلیس، کم‌کم ضرورت خود را از دست خواهد داد.

به گزارش مشرق، «میخائیل مایگدوف»، استاد دانشگاه و مدیر علمی «مؤسسه تاریخی نظامی روسیه» در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: به دلیل فشارهای اقتصادی بر مردم انگلیس، احتمالاً «چارلز سوم» آخرین پادشاه انگلیس باشد.

مایگدوف استدلال می‌کند که به دلیل فشارهای اقتصادی، مردم انگلیس کم‌کم این سوال را مطرح خواهند کرد که نهاد «تشریفاتی» پادشاهی، در دوران بی‌ثباتی جهانی و بحران‌های اقتصادی نهادی پرهزینه خواهد بود.

وی دراین‌باره افزود: اروپا در بحران قرار دارد و زندگی مردم انگلیس پس از برگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) هم سخت‌تر شده، به همین دلیل نهاد پادشاهی احتمالاً فشار مضاعف اعمال می‌کند و بنابراین چارلز سوم آخرین پادشاه انگلیس خواهد بود.

به گفته مایگدوف «اگر شرایط اقتصادی بدتر شود و قیمت‌های انرژی باز هم جهشی افزایش پیدا کند، مردم انگلیس احتمالاً این سوال را از خود خواهند پرسید که چرا ما باید صدها میلیون پوند را صرف یک خانواده اشرافی کنیم که هیچ نقش مفیدی در اداره کشور ندارند؟

شامگاه پنج‌شنبه گذشته، کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای مرگ الیزابت دوم، ملکه انگلیس را در سن ۹۶ سالگی، اعلام کرد. با پایان سلطنت ۷۰ ساله الیزابت دوم، شاهزاده «چارلز» ۷۳ ساله، پسر ارشد ملکه انگلیس بلافاصله بعد از مرگ مادرش، به عنون پادشاه انگلیس معرفی شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    2 1
    احتمالش زیاد است به پایان دوره ایشون هم نرسد، البته ممکن است نظام سلطنتی انگلیس به طور کامل نپاشد، ولی مانند سوئد به شدت ضعیف میشود. و قدرت دخالت در امور را نخواهد داشت
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    1 2
    نارضایتی مردم انگلیس را در آخرین گردهمایی مناسبتی خاندان سلطنتی در خیابان‌های لندن به وضوح میشد دید.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    1 2
    ضمنا همسر نوه ملکه، که سکاندار بعدی خواهد بود، اشراف زاده نبوده و هیچ تمایلی به بروز رفتارهای متکبرانه و آمرانه درباری و حتی در نوع پوشش لباس ندارد.
  • مرتضی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 2
    تعجب میکنم از نادانها یا دشمنانی که در این پستها منفی داده اند پستها همه حکایت از پستی و رذالت انگلیس و افریطه به درک واصل شده اش دارد در این پستها اشاره به فشار مضاعف بر خود مردم انگلیس از ناکارامدی شاه و ملکه بازی است علت منفی نشان دهنده جهل مخاطب یا همدستی با انگلیس است این کشور مکار و سیاستهایش ضربه بزرگی به همه ملتها زده و مسئول همه انفجارها بمب گزاری ها قتل عام ها قحطی ها فساد و فحشا قاچاق زنان و دختران و هزاران فتنه دیگر است و رسوایی های چند ساله اخیر فقط گوشه ای از ظلم ایم ابلیسان انگلو ساکسون بود چهفاجعه ایی بالاتر از تشکیل دولت غاصب اسراییل این غده سرطانی که سیل کثیری از مردم دران خطه به خاک و خون کشیده شده اند خدا لعنت کند افریطه خرفت ابلیس انگلیس را روحش در عذاب بی پایان الهی قرار بگیرد هر غلطی انگلیس کند هیچوقت هیچوقت نمیتواند جبران این همه ظلم را بکند بعید میدانم که اصلا کاری برای جبران باشد افریطه انگلیس شایسته نام ملکه نیست او خود ابلیس بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس