کد خبر 1416514
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به استقرار ۱۰قرارگاه مرزی در استان‌های منتهی به عتبات عالیات گفت: حدود ۴۰۰۰دستگاه خودروی امدادی و ۱۰فروند بالگرد امدادی در این مناطق مستقر هستند.

به گزارش مشرق، مهدی ولی پور با اشاره به وضعیت خدمت رسانی به زائران اربعین در مرزها اظهارکرد: طبق برنامه ریزی‌ها قرار بود خدمات ما از ۱۵ شهریورماه آغاز شود اما با توجه به استقبال زائران از ابتدای شهریور ماه و به مرور پایگاه‌ها و پست‌هایی که باید در داخل کشورمان و عراق مستقر می‌شد را ایجاد کردیم.

وی از استقرار ۱۲۰۵ مرکز عملیاتی، پایگاه و پست موقت در مبادی ورودی و خروجی و مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی کشور و داخل کشور عراق شامل مسیرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا خبرداد و گفت: پست‌های ما با حضور ۴۶۰۰ نفر از امدادگران و نجات گران و تجهیزات و امکاناتی که باید در حوادث احتمالی به کار گرفته شوند درحال ارائه خدمات هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به استقرار ۱۰ قرارگاه مرزی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، گیلان، اردبیل و آذربایجان غربی و نیز مرزهای مهران و خسروی و شلمچه و چذابه عنوان کرد: حدود ۴۰۰۰ دستگاه خودروی امدادی و ۱۰ فروند بالگرد امدادی در این مناطق مستقر هستند.

ولی پور گفت: ما همه ظرفیت‌های موجود را برای پوشش حوادث احتمالی در این ایام تا ۵ مهر ماه به کار گرفتیم و در کشور عراق نیز همکاران ما در مرکز پزشکی حج و عتبات و جمعیت هلال احمر و نجات گران سازمان امداد و نجات در ۵۰ پست موقت و مراکز درمانی مستقر هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهارکرد: با توجه به گرمای هوا و گرد و غبار در منطقه و جمعیت زیاد زائران قطعاً با حوادث احتمالی مانند گرمازدگی زائران و مشکلات تنفسی و حوادث ناشی از جمعیت زیاد مواجه هستیم لذا از زائران درخواست می‌کنیم که به نکات بهداشتی توجه داشته باشند، ماسک بزنند و در صورت نیاز به مراکز ما مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس