کد خبر 1415715
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۰
گلبول سفید

وجود گلبول سفید در بدن اهمیت زیادی دارد و در صورت کمبود آن بدن با مشکلات جدی روبرو خواهد شد. نشانه ها به شما برای تشخیص سریع تر کمبود گلبول سفید کمک میکند.

به گزارش مشرق، گلبول های سفید بخش حیاتی از سیستم ایمنی محسوب می‌ شوند که با عفونت مبارزه می کنند و زمانی که تعداد آن ها کم باشد، شما بیشتر در معرض بیمار شدن قرار می گیرید. با آزمایش می توان فهمید که وضعیت گلبول های سفید چگونه است؛ اما خود بدن هم در چنین شرایطی سیگنال‌ هایی ارسال می‌ کند که می‌ توان از طریق نشانه ها متوجه پایین بودن تعداد آن ها شد که در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک این نشانه ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

خستگی زیاد

طبق اطلاعات موجود خستگی رایج ترین علامت پایین بودن تعداد گلبول های سفید است. گلبول های سفید بخش اساسی سیستم ایمنی هستند که با عفونت مبارزه می کنند. وقتی که بدن به اندازه کافی از آن ها برخوردار نباشد، بیشتر در معرض بیماری است و از آنجایی که نمی تواند پاسخ ایمنی درستی داشته باشد، یعنی تلاش بیهوده می کند و در نتیجه همیشه خسته هستید.خستگی زیاد

بیشتر شدن عفونت ها

عفونت ها رایج ترین علامت وجود باکتری، ویروس و قارچ هستند. سیستم ایمنی بدن با مهاجم ها مبارزه می کند که بخشی از آن را گلبول های سفید تشکیل می دهند. اگر تعداد گلبول های سفید کم باشد؛ یعنی بدن به اندازه کافی سلول های مبارزه کننده با عفونت تولید نمی کند و در نتیجه شما بیشتر دچار عفونت می شوید.

افزایش کبودی

عفونت های ویروسی رایج ترین علت گلبول های سفید هستند. وقتی که بدن به خاطر برخی از بیماری های خود ایمنی، مشکلات مغز استخوان و مصرف بعضی از داروها با عفونت مبارزه می‌ کند، تعداد گلبول های سفید کم می شود.

کبودی زمانی اتفاق می افتد که رگ های خونی کوچک آسیب دیده متورم شده اند و خون به بافت های اطراف نشت کند. اگر تعداد گلبول های سفید کم باشد، این نشت خون بیشتر اتفاق می افتد و کبودی بیشتر می شود.

افزایش خونریزی

اگر تعداد گلبول های سفید کم باشد، خونریزی بیشتر می شود؛ زیرا در واقع گلبول های سفید به انعقاد خون کمک می کنند و اگر کافی نباشند، خون منعقد نمی شود و این باعث می‌ شود که خونریزی حتی به خاطر یک خراش خیلی کوچک هم در حد زیادی اتفاق بیفتد.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    7 3
    خب مشرق تو که مطلب علمی چاپ میکنی بگو چطور میشه گلبول‌های سفيد رو افزايش داد تا این علائم رو نداشته باشیم.
  • مسلم IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    5 2
    سلام w.B.C گلبول سفید من تو جواب ازمایش که اومده ۴.۱ هستش این الان پایین یا خوبه
    • ab.qashqai IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      3 0
      البته فک کنم نظر بنده اشتباه بود زیر چهار هزار مشکل ایجاد میکنه بالای ۴هزار نرمال و طبیعی است اشتباهم را اصلاح میکنم
    • اسماعیل IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      15 4
      گلبول سفید من در آزمایش از حد نرمال پایین است آیا خطرناک است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس