کد خبر 1415439
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
جمشیدیان: جدیت ساپینتو یعنی استقلال از فرم ایده‌آل دور نشده/ امیدوارم مورایس مثل برانکو و کی‌روش تاثیرگذار باشد

سرمربی سپاهان از عملکرد بازیکنانش در دیدار مقابل ذوب آهن تمجید کرد.

به گزارش مشرق، ذوب آهن و سپاهان دوشنبه شب در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر فوتبال داربی اصفهان را برگزار کردند که این دیدار با تساوی یک، یک به پایان رسید. مدیر رسانه‌ای سپاهان در ابتدای نشست خبری پس از بازی نسبت به میزبانی ذوب‌آهن و اختصاص ندادن ظرفیت بیشتر به هواداران این تیم اعتراض کرد.

مورایس، سرمربی سپاهان در نشست خبری پس از این دیدار اظهار کرد: هر چیزی که هست در زمین اتفاق افتاده است. بازی داربی بود و از احساسات و فشار خاصی برخوردار بود. درباره خیلی چیزها صحبت کرده بودیم اما نمی‌شد آن را کنترل کرد. بعضی اوقات فکر می‌کنم ما از فوتبال درک اشتباهی داریم. ما باید در فوتبال، بازی با کیفیتی برای تماشاگران به نمایش بگذاریم. این ارزشی است که باید به مردم بدهیم.

او افزود: ارزش شامل این است که با مردم و افرادی که فوتبال را دوست دارند، رو راست باشیم. این چیزی بود که در زمین تلاش کردیم. ما بعضی اوقات این کار را انجام می‌دهیم و بعضی اوقات نه. قصد ما این است که بهترین کاری که می‌توانیم را انجام دهیم. همه‌ی ما می‌توانیم مرتکب اشتباه شویم ولی باید راجع به آن فکر کنیم و از موقعیت بعدی بهتر عمل کنیم.

سرمربی سپاهان با کنایه نسبت به قیمت بالای بلیت ورزشگاه فولاد شهر و خالی بودن این ورزشگاه بیان کرد: من درخواستی از باشگاه خودمان داشتیم، این که قیمت بلیت‌ها زیاد نباشد چرا که دوست داریم هواداران ذوب آهن هم در ورزشگاه باشند.

مورایس ادامه داد: فکر می‌کنم نیمه اول و حتی نیمه دوم خوبی داشتیم. ما نسبت به حریف بهتر بودیم. ما داریم تلاش می‌کنیم از توپ‌های بلند و توپ‌های سوم استفاده کنیم. در کل بازی خوبی بود. من باید به بازیکنانم و هافبک‌های تیمم تبریک بگویم. مسعود، مانوئل و یاسین فعلا جایگزینی در آن پست ندارند و کاری که انجام می‌دهند، فراتر از کاری است که ما می‌خواهیم. در کل می‌توانم بگویم که تیم رفتار خوبی از خود نشان داد ولی گلی که خوردیم حیف بود چرا که بازیکن ما تمرکز کمی داشت و نباید چنین پنالتی می‌دادیم و چنین گلی می‌خوردیم.

او تصریح کرد: تا الان مقابل حریفان قدری مثل استقلال، نساجی، فولاد، ذوب آهن و گل‌گهر بازی کردیم. تنها بازی‌ای که برای بازیکنانم ناراحتم این است که در بازی با فولاد حداقل لیاقتمان کسب یک امتیاز بود. حتی لیاقت کسب سه امتیاز هم داشتیم.

سرمربی سپاهان در ادامه در پاسخ به این سوال که به اهدافشان از پنج هفته ابتدایی رسیده است، گفت: هدف ما از پنج بازی، ۱۵ امتیاز بود اما اتفاقی است که برای هر تیمی رخ می‌دهد. هدف ما افزایش کیفیت است تا بازیکنان با چیزی که ما می‌خواهیم وفق پیدا کنند و به اهداف بعدی‌مان برسیم. برعکس نتایجی که کسب کردیم، من بابت امتیازات و نتایج راضی نیستم چرا که لیاقت ما در هر بازی کسب امتیاز بهتر بوده است. با این حال کاری از دستمان برنمی‌آید و باید آینده را نگاه کنیم و برای بازی بعدی آماده شویم.

مورایس در واکنش به این که سپاهان در ایجاد موقعیت ضعف دارد، توضیح داد: دیدگاه من این است که کیفیت تیم را بهتر و بهتر کنم. تیم‌هایی که مقابل ما بازی کردند، اکثرا دفاع کردند و فضای زیادی به ما ندادند. با تمام احترام به تیم‌های مقابلمان، روی این سبک بازی کار می‌کنیم. در مورد خلق موقعیت می‌توانم بگویم که تیم به یک سوم تهاجمی می‌رسد ولی در آخر آن چیزی که می‌خواهیم رخ نمی‌دهد. بعضی اوقات همانطور که می‌بینید، در تصمیم آخر و پاس آخر کمی تاخیر وجود دارد ولی در حال حل این مشکل هستیم. متوجه شدم که فرآیند تهاجمی و تدافعی رو به پیشرفت است. ما در جزئیات انفرادی کم داریم که باعث شدیم امتیاز کمی کسب کنیم. ما قدم به قدم جلو می‌رویم. ضمن این که بازیکنان ماشین نیستند و باید به آن‌ها زمان داده شد تا پیشرفت کنند. ما باید بابت پیشرفت‌های کوچک هم خوشحال باشیم چرا که در آینده نزدیک بزرگ و بزرگتر می‌شود.

او با اشاره به شکست یک بر صفر سپاهان مقابل ذوب‌آهن در فصل گذشته اظهار کرد: مهم است که ما حداقل بتوانیم نتیجه‌ها را نسبت به پارسال بهتر کنیم. البته من از نتیجه‌ای که کسب شده راضی نیستم ولی تلاش می‌کنیم این مشکلات را حل کنیم.

سرمربی سپاهان درباره ملی‌پوشان تیمش گفت: آن‌ها مجبور شدند که برای مراجعه به سفارت اتریش به تهران بروند. علاوه بر این آن‌ها مجبور شدند که با اتومبیل به اصفهان برگردند. البته این را می‌توانم بگویم که این‌ها توجیه نیست چرا که همیشه بازیکنان ما باید در دسترس تیم‌ملی باشند. در آینده هرچه قدر هم سخت باشد باید به آن‌ها اجازه دهم که برای کشورشان بازی کنند. دیدید که این سه بازیکن چه تلاشی در بازی کردند و در پایان بازی چقدر خسته بودند. بابت عملکرد شهریار به دو دلیل خوشحالم چرا که یک، در حال پیشرفت است و دو، جنگجو است. گلی که او به ثمر رساند گل خوبی بود و نشان دهنده دو دلیلی بود که گفتم. من فشاری روی شهریار حس نمی‌کنم و در حال پیشرفت است. مطمئنم او در بازی‌های آینده و بازی‌های مهم‌تر برای ما گل‌زنی می‌کند.

مورایس در پایان بیان کرد: صحبتی با هوادرانمان دارم. از آن‌ها ممنونم که باوجود قیمت بالای بلیت به ورزشگاه آمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس