کد خبر 1414769
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲
جنگ اوکراین

دیپلمات‌های ناتو می‌گویند: جنگ اوکراین برای کشورهای اروپایی، فرسایشی و خسته‌کننده شده و گسترش اعتراض شهروندان را درباره نادرست بودن حمایت از اوکراین به همراه داشته است.

به گزارش مشرق،روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: در گزارش سی‌ان‌ان خاطرنشان شده است: یکی از تحلیلگران ارشد موسسه تحقیقاتی چتهام هاوس می‌گوید: «چالشی که اوکراین با آن روبه‌روســـت‌، همان چالشی است که روز اول جنگ وجود داشـت؛ یعنی جلب حمایت غرب همزمان با افزایش هزینه این حمایت‌ها برای کشورهای غربی. احتمالا به همین دلیل است که زلنسکی‌، رئیس‌جمهور اوکراین گفته‌، مایل است جنگ قبل از کریسمس پایان یابد. با گذشت زمان‌، عمل به وعده‌ها، یعنی حمایت از اوکراین‌، برای اروپا دشوارتر خواهد شد.»

بحران سوخت در زمستان‌، موضوعی است که مقامات اروپایی هر روز به آن فکر می‌کنند. سال گذشته‌، روسیه ۵۵ درصد گاز موردنیاز اروپا را تامین کرد. سال پیش‌، اتحادیه اروپا روزانه 2/2 میلیون بشکه نفت از روسیه وارد کرد.

مقامات اروپایی همچنین نگران این موضوع هستند که استراتژی غـرب‌، یعنی کمک تسلیحاتی به اوکراین به راه‌حلی کوتاه‌مدت برای مشکلی بلندمدت تبدیل شـود؛ یعنی جنگ پایان مشخصی نداشته باشد. تعدادی از کشورهای اروپایی به اوکراین کمک نظامی ارائه کرده‌اند.

اما جنگ هرچه بیشتر طول بکشد، تامین این‌گونه سلاح‌ها برای اوکراین دشوارتر می‌شود. نکته دیگر این است که غیر از هزینه‌های سیاسی و اقتصادی جنگ که بر تصمیمهای غرب تاثیر می‌گذارد، ممکن اسـت غربی‌ها به تدریج دچار خستگی از جنگ و نوعی به ســـتوه آمدن از وضعیت کنونی شــوند. یکی از دیپلمات‌هـای ناتو می‌گوید: «در ابتدای جنگ‌، موضع‌گیری علیه پوتین بسیار آسان بود؛ اما حـالا جنگ در فاز خسته‌کننده‌ای قرار گرفته است و به شکل فرسایشی درآمده است و هیجان اولیه وجود ندارد.

ماه‌های آینـده سخت‌ترین دوران برای کشورهای اروپایی از زمان شروع جنگ خواهد بود. شهروندان اتحادیه اروپا با تمام وجود، افزایش هزینه زندگی را احساس خواهند کرد و در برخی کشورها مردم باید بین گرم کردن خانه یا تامین غذای موردنیار خـود، یکی را انتخاب کنند.

تعدادی از مقامات اروپایی به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفته‌اند، نگران هستند که در آینده‌، رهبران سیاسی به این باور برسند که بهترین کار، میانجی‌گری برای انعقاد پیمان صلح بین روسیه و اوکراین است؛ توافقی که در آن خواست اوکراین‌، یعنی بازگشت نیروهای روسیه به مرز تحقق نیابد. یکی از تحلیلگران می‌گوید: «این نگرانی فزاینده وجود دارد که اگر اوکرایـن در برخی مناطق از روسیه شکست بخورد، فشارها برای انعقاد پیمان صلح افزایش خواهد یافت. زلنسکی همچنان باید این پیام را ارسال کند که اوکراین می‌تواند مقاومت و پیشروی کند و به سلاح نیاز دارد. به محض آنکه احساس شود، اوکراین در حال شکست خوردن است‌، این سؤال مطرح می‌شود که چرا باید حالا که فشارهای اقتصادی شدید است‌، سلاح‌های گران‌قیمت در اختیار اوکراین قرار دهیم؟»

در تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و بریتانیا انتخابات در پیش است. در آمریکا نیز انتخابـات مـیـاندوره‌ای کنگره حـدود ۸۰ روز دیگر برگـزار خواهد شـد. همزمان با مهم شدن مسائل سیاسی داخلی‌، شهروندان می‌پرسند، چرا باید به‌جای توسعه زیرساخت‌ها در داخل کشور، به اوکراین کمک شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • KURD IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 39
    من جای زلنسکی باشم تا نفر آخر با پوتین می جنگم.والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      6 0
      من هم موافقم، تا نفر آخر اوکراینی های نازی طرفدار غرب و صهیونیزم و مزدوران خارجیشون باید از بین برن تا اوکراین روی. آرامش ببینه!! پیشاپیش از جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین در اجرایی نمودن این امر مهم کمال تشکر را دارم!! خخخخخخخخ
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      6 0
      خوب! تکلیف غرب پرستان هم وطن که پرچم اوکراین از دست شان نمی افتد، چه می شود؟! خاک اوکراین به سر کنند یا خاک یانکیستان!؟
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      1 0
      از هیچ طرف حمایت نکن که در گناهشون شریکی
    • ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      0 0
      اینکه اوکراین دارد آخرین نفراتش را در جنگ از دست می دهد بسیار خبر مسرت بخشی است کسی که برای یک دلقک تلویزیونی بجنگد محکوم به نابودی است
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 0
    میخواین چیکارکنین
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      3 0
      قراره دسته جمعی برن به پای جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین بیفتن بگن غلط خوردیم، قند شکستیم و.... شاید بخشیدشون و از قندیل بستن نجاتشون داد!! خخخخخخ
  • خسرو IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 2
    این حرفا فقط منحرف سازی از اصل طرحه . هی رد گم کنی و پشتش هی برنامه ریزی هر چه دقیقتر . ذره ای امید به روسیه باقی نمانده .
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    زلنسکی ماُمور به راه اندازی جنگ و ویران کردن اوکراین است. او هیچ تعصبی به خاک اوکراین به عنوان وطن ندارد. برای وی بقای یهود و اجرای برنامه های صهیونیسم اهمیت دارد. هدف صهیونیسم برپا کردن اسرائیل جدید بر ویرانه های بخشی از اوکراین میباشد! اسرائیل میداند که دیر یا زود از سرزمین فلسطین رفتنی است. زلنسکی نجات بخش یهود نام خواهد گرفت در آینده.
  • FR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    خیلی زودتر از انچه پیش بینی میشود اوکراین تسلیم میشود....
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    اوکراین یک موش آزمایشگاهی بود برای ستجش توان غرب در مقابل روسیه همین !
  • رضا IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    1 0
    دقت كردين هرچى اخبار عجيب و غريب
  • حمیدرضا IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    روسهاعامدانه جنگ را فرسایشی کردند بزرگترین بازنده این جنگ سیاستمداران بله قربانگوی اتحادیه اروپایی ومردم فقیرو بینوای اروپاخواهندبود
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 3
    جنگ فرسايشی که بيشتر به ضرر روسيه اس تا غرب
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 2
    يادتونه روسيه ميخاست اوکراين رو 4 روزه بگيره؟؟ قشنگ افتاده تو باتلاق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس