کد خبر 1410815
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
روسیه احتمال پایان جنگ اوکراین را ارزیابی می‌کند

یک دیپلمات ارشد روس با بیان این که کشورهای غربی درگیری در اوکراین را با هدف ضربه زدن به روسیه طولانی می‌کنند، گفت هر چه بیشتر درگیری‌ها طول بکشد، دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک دشوارتر خواهد بود.

به گزارش مشرق، یک دیپلمات ارشد روسیه گفته هدف کشورهای غربی از «طولانی کردن درگیری‌ها در اوکراین» وارد کردن آسیب‌های بیشتر به روسیه است.

«گنادی گاتیلوف» نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو روز دوشنبه (۲۲ اوت) تصریح کرده که هر چه درگیری‌ها بیشتر طول بکشند پایان دادن به جنگ و رسیدن به راه حل مسالمت‌آمیز دشوارتر خواهد بود.

این دیپلمات در مصاحبه‌ای با روزنامه «فایننشال تایمز» گفت: موضع فعلی اوکراین باعث می‌شود تماس دیپلماتیک با روسیه غیرممکن شود.

او اضافه کرد: آمریکا و متحدانش از خصومت‌ها در اوکراین به عنوان موضوع فشار بر روسیه، به عنوان ابزاری برای انزوای روسیه استفاده می‌کنند ... که به موقعیت ما از نظر اقتصادی و سیاسی آسیب می‌رساند.

این دیپلمات روس افزود: در نتیجه، کی‌یف مذاکرات مستقیم با روسیه را که احتمال حل درگیری را می‌داد، در ماه مارس متوقف کرد.

به گزارش «راشا تودی»، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پس از متهم کردن روسیه در ماه آوریل به ارتکاب جنایات جنگی در شهر «بوچا» در نزدیکی کی‌یف، مدعی شد که مذاکرات با روسیه دیگر ممکن نیست. روسیه این اتهامات را رد کرده است.

زلنسکی بارها گفت که آماده است با ولادیمیر پوتین همتای روس خود برای پایان دادن به درگیری گفت‌وگو کند، اما این کار را تنها پس از خروج تمام نیروهای روسی به مواضع قبل از ۲۰۱۴ انجام خواهد داد. گاتیلوف گفت که مسکو معتقد است این نشان می‌دهد که هیچ امکان مذاکره‌ای برای دیدار پوتین و زلنسکی وجود ندارد.

گاتیلوف به روزنامه انگلیسی گفت: «اکنون هیچ امکانی برای تماس‌های دیپلماتیک نمی‌بینم. و هر چه مناقشه بیشتر ادامه یابد، دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک دشوارتر خواهد بود». او افزود که روابط روسیه با کشورهای غربی نیز تقریباً وجود ندارد و هیأتی که او هدایت می‌کند هیچ تماس رسمی یا شخصی با همتایان غربی ندارد.

این دیپلمات روس تصریح کرد: روسیه معتقد است که ایالات متحده به منافع همسایه روسیه (اوکراین) اهمیتی نمی‌دهد و می‌خواهد تا آخرین اوکراینی با روسیه بجنگد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در ماه فوریه، کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا و انگلیس با ارسال سلاح و تجهیزات جنگی به اوکراین به آتش درگیری‌ها افزوده‌اند. «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه جمعه (۱۹ اوت) با بیان این که «ایالات متحده و ناتو با صحبت در مورد حمله احتمالی اوکراین به خاک روسیه، اوضاع را تشدید می‌کنند»، گفت: ما به واشنگتن نسبت به تشدید تنش علیه روسیه از خاک اوکراین هشدار می‌دهیم. وضعیت بسیار خطرناک شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 1
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است پس ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس و اعزام نیرو را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس