کد خبر 1414798
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
یونان

وزارت امور خارجه یونان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مقامات ترکیه با اظهارات خود یکپارچگی و همبستگی پیمان ناتو را از بین می برند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه یونان اعلام کرد که مقامات ترکیه با اظهارات خود یکپارچگی ناتو را از بین می‌برند و این موضوع به متحدان و شرکا ابلاغ خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت امور خارجه یونان آمده است: ما فوراً محتوای اظهارات تحریک آمیز اخیر را به اطلاع متحدان و شرکای خود خواهیم رساند تا مشخص شود که چه کسی در این مرحله خطرناک به همبستگی پیمان ما ضربه می‌زند.

این بیانیه می‌افزاید: در همین حال ما به اقدام بر اساس مبانی قوانین بین المللی و کشتیرانی به عنوان ستون امنیت و ثبات در تمام منطقه ادامه خواهیم داد.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیش از این گفته بود که یونان بهای هنگفتی را خواهد پرداخت.

آنکارا همچنین یونان را به رهگیری و تعقیب جنگنده‌های ترکیه با موشک‌های اس -۳۰۰ متهم کرده بود.

در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان آتن و آنکارا، رئیس جمهور ترکیه بار دیگر درباره اشغال جزایر مورد مناقشه با یونان هشدار داد.

«رجب طیب اردوغان» روز شنبه از یونان خواست به تاریخ رجوع کند و هشدار داد در صورت زیاده روی از سوی آتن، این کشور بهای سنگینی برای آن خواهد پرداخت.

رئیس جمهور ترکیه در جریان شرکت در یک رویداد فناوری خطاب به یونان گفت به تاریخ بنگرید، به گذشته برگردید؛ در صورتیکه زیاده روی کنید، بهای آن گزاف خواهد بود. ما یک چیز برای گفتن به یونان داریم: ازمیر را به خاطر بسپارید. اشاره اردوغان به آزادسازی ازمیر در سال ۱۹۲۲ از اشغال یونان بود. رئیس جمهور ترکیه در ادامه هشدار داد اشغال جزایر دریای اژه از سوی آتن دغدغه این کشور نیست.

اردوغان در ادامه گفت که زمانش که برسد، آنچه را لازم است انجام می‌دهیم. همانطور که می‌گوئیم، می‌توانیم یک شبه (به آنجا) بیاییم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    7 2
    حق با ترکیه است. جزیره هایی که فقط دو کیلومتر با سرزمین اصلی ترکیه فاصله دارد با حیله های و نقشه های امپریالیستی به یونان واگذار شده و کلا دنیای صلیبی از این کشور لوس اروپایی پشتیبانی می کنند. ترکیه باید با حمله غالفلگیرانه مجددا این جزایر را اشعال کنه.
    • UA ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      1 2
      انانرک یونانی بود و جزایر رو به یونان بخشید
    • UA ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      3 1
      خود اردوغان نگران ترکیه‌نییت و فقط برای تبلیغات انتخابات دارد اینگونه شلوغ بازی درمیاورد. ولی تو چرا ناگهان عاشق عثمانی ادمخوار شده ای؟
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    1 1
    بابا یک جزیره به این بدید چقدر ناله میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس