کد خبر 1414482
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
تازه ترین رنگ بندی کرونایی کشور/ ۳۴۳ شهر در وضعیت آبی

در حال حاضر ۸ شهر در وضعیت قرمز، ۱۱۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰۲ شهر در وضعیت زرد و ۲۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش مشرق، بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، به مانند هفته گذشته، وضعیت کرونایی در ایران بهبود یافته است تا جایی که تنها چند نقطه از نقشه به رنگ قرمز باقی مانده و شاهد افزایش گستره رنگ آبی هستیم.

این را می‌شود با دقت در تغییرات نقشه رنگ بندی کشورمان در هفته‌های گذشته نیز دریافت که بر اساس بروزرسانی اخیر، شمار شهرهای قرمز آن با کاهشی چشمگیر از ۶۴ به ۸ شهرستان کاهش یافته و معنایش بهبود اوضاع کرونایی در ۵۸ شهرستان کشورمان است. تغییری شگرف و خوشحال کننده که امیدواریم تداوم بیابد.

بر اساس نقشه جدید که از امروز، ۱۲ شهریور اعمال شده است، شمار شهرهای نارنجی هم از ۱۶۳ به ۱۱۶ شهرستان کاهش یافته که نشان می‌دهد ابعاد بهبود اوضاع وسیع تر از کاهش شهرهای قرمز کرونایی (قرمز=بسیار پرخطر) است و شامل شهرهای نارنجی (پرخطر) هم می شود.

بدین ترتیب ناگفته پیداست که بر اساس بروزرسانی اخیر نقشه، شمار شهرهای زرد و آبی که وضعیت کم خطرتری دارند، افزایش یافته است که اتفاق خوشجال کننده ای است؛ تعداد شهرهای زرد از ۲۰۷ به ۳۰۲ رسیده و تعداد شهرهای آبی از ۱۴ به ۲۲ شهرستان افزایش یافته است.

البته نباید از یاد ببریم که همچنان روند واکسیناسیون در کشورمان فاصله زیادی با روند مطلوب دارد و در آستانه فصل بازگشایی مدارس هم قرار داریم که برخلاف دو سال گذشته، قرار است به صورت حضوری دایر باشند. بازگشایی های که در دانشگاه ها هم با تمام ظرفیت رقم خواهد خورد و باید امیدوار باشیم به کاهش رعایت پروتکل ها و افزایش روند بیماری منجر نشود.

آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرها +نقشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    8 2
    وزیر بهداشت و درمان چرا برخی بعد از دریافت واکسن کاهش وزن داشتن ؟تا جایی که فقط پوست و استخوان شدن .
  • بازنشسته فرهنگی IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 1
    چرا درعاشورا شهرها قرمز می شوند ولی در اربعین ابی ؟
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    9 0
    بعد از اربعین وحشتناک آمار میره بالا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس