جزییات درگیری ناوشکن جماران با دزدی و تروریسم دریایی

ناوشکن جماران با چندین شناور ویژه داده برداری کوچک که در مسیر کشتیرانی بین المللی رها بود مواجه شده و با اقدام به موقع و بمنظور جلوگیری از وقوع حادثه و احتمال تصادف دریایی از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند.

به گزارش مشرق، ‌ ناوشکن جماران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حین اجرای ماموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتیرانی در دریای سرخ و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی با چندین شناور ویژه داده برداری کوچک که در مسیر کشتیرانی بین المللی رها بود مواجه شده و با اقدام به موقع و بمنظور جلوگیری از وقوع حادثه و احتمال تصادف دریایی از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند.

لکن با تغییر مسیر ناوشکن نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای سرخ، مجددا مواجه با سایر این شناورها گردید و ناگزیر پس از توقف و کنترل شناورهای موصوف و اطمینان از امنیت دریانوردی کشتی‌های فوق را رها نمود و از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند، لکن مجددا مواجه با کشتی‌ها گردید و ناگزیر فرماندهی برای جلوگیری از حوادث احتمالی تروریستی نسبت به کنترل و توقف شناورها اقدام نموده و مانع از بروز حوادث پیش‌بینی نشده گردید. پس از توقف وکنترل این کشتی‌ها و اطمینان از امنیت دریانوردی و به تماس های مکرر ناوشکن ج. ا.ا پاسخی نداده و خارج از کنترل در حال دریانوردی بود و موجب ناامنی و به خطر افتادن ایمنی شناور های در مسیر گردیده و احتمال انجام اقدامات تروریستی نیز متصور بود.

در راستای اطمینان از برقراری امنیت دریانوردی با رعایت نکات ایمنی و امنیتی شناورهای فوق بازیافت و پس از بررسی های لازم و اطمینان از امنیت دریانوردی شناورهای یاد شده با تصمیم فرمانده ناوشکن ایرانی در منطقه ای ایمن رها و توسط یگان های امریکایی دریافت و به آنها تفهیم گردید در خصوص امنیت دریانوردی مسئولیت پذیر باشند و از تکرار موارد مشابه خودداری نمایند.

جمهوری اسلامی ایران این موارد مغایر با امنیت و ایمنی دریانوردی را از طریق مراجع سیاسی و بین المللی پیگیری خواهد نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    7 2
    عالی
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 0
    باید روشون کار کرد هم روش ساخت و هم روش خنثی کردنشون
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 0
    به یکیش مشکوک میشدین میاوردین مهندسی معکوسش میکردیم .... احتمالا اینا قهپاد هستند یعنی قایق هدایت پذیر از دور 😊
  • DE ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 2
    و بدین ترتیب باخت بین الملی رو با کمک مشرق نیوز به برد داخلی تبدیل شد.
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 0
      سوختیا آلمانی _ اسرائیلی
  • AT ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 0
    آمریکا یا کشورهای دیگر بیخود میکنند شهپاد جاسوسی در دریاها و اقیانوسها رها میکنند»چون برای کشتیرانی جهانی خطر دارد و زیاده روی است و باید توسط سازمان جهانی دریانوردی ممنوع شود.>>اگر ممنوع نشد،ایران نیز باید چنین شهپادهایی ساخته و نزدیک مرزهای دریایی آمریکا رها کند.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    خخخخخ.بدجوری افتادین پی یکی از این شهپادا!!! چه خبره؟!
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 0
      لازم داریم ... شما مشکلی داری؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس