کد خبر 1413421
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
اعلام مراکز فعال اهدای خون تهران در تاسوعا و عاشورای حسینی

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: در ۵ ماهه سال جاری یک میلیون و ۱۸۴ هزار نفر به مراکز و کلینیک های اهدای سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد، ۹۵۷ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان انتقال خون، عباس صداقت افزود: با احساس مسوولیت هموطنان شریف و نوع دوست و اهداکنندگان همیشه همراه سازمان انتقال خون ایران، "شاخص اهدای خون" در ۵ ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲.۸درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: استان های خراسان شمالی، کردستان و همدان به ترتیب با ۳۵.۷، ۳۳ و ۲۹ درصد بیشترین رشد شاخص اهدای خون را نسبت به سایر استان های کشور در ۵ ماهه ابتدای سالجاری نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، به خود اختصاص داده اند و با همراهی هموطنان در استان تهران نیز شاهد ۲۱.۵درصدی رشد شاخص اهدای خون در ۵ ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم.

طبق گزارش شبکه ملی خون رسانی کشور، متوسط موجودی ذخایر خون و فرآورده های خون کشور در هفته جاری، ۱۰.۲ روز و ذخایر استان تهران ۱۴.۵ روز برآورده شده است که بالاترین رقم درطی سال های گذشته است. صداقت خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون در ۵ ماه ابتدای سالجاری، حدود یک  میلیون و ۷۰۰ هزار واحد انواع محصولات خون سالم با بالاترین استانداردهای تضمین کیفیت، برای پاسخ به نیاز مراکز درمانی کشور تولید کرده است.    

وی تصریح کرد: طبق گزارش شبکه ملی خون رسانی کشور، متوسط موجودی ذخایر خون و فرآورده های خون کشور در هفته جاری، ۱۰.۲ روز و ذخایر استان تهران ۱۴.۵ روز برآورده شده است که بالاترین رقم درطی سال های گذشته است.

شاخص اهدای مستمر و باسابقه ۸۵ درصد است

 سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: "شاخص اهدای مستمر و باسابقه" که از شاخص های بسیار مهم در عرصه های بین الملل و ملی محسوب می شود و یکی از مؤلفه های تأثیرگذار در شاخص "ضریب سلامتی خون" محسوب می شود، در ۵ ماهه ابتدای سالجاری حدود ۸۵ درصد برآورد شده است.

شاخص اهدای خون بانوان کم است

وی افزود:  "شاخص اهدای خون بانوان" در کشور در ۵ ماهه نخست سالجاری همچنان بصورت چشمگیری کمتر از متوسط کشورهای توسعه یافته و تقریبا حدود۴.۴ درصد برآورد می شود. بانوان استان لرستان در۵ ماهه نخست سالجاری بیشترین مشارکت را در امر اهدای خون در بین دیگر استان های کشور با ۹ درصد مشارکت داشته اند، پس از استان لرستان، سهم اهدای بانوان استان های کردستان و خراسان شمالی در طی ۵ ماهه ابتدای سالجاری بیشتر از سایر استان های کشور برآورد می شود که به ترتیب حدود ۸.۹۶ درصد و ۷.۷۴ درصد بوده است.

صداقت گفت : در ۵ ماه نخست سالجاری ۱۵۱هزار نفر از اهداکنندگان خون، "اهداکننده بار اول" بودند که حدود ۱۶ درصد از کل موارد اهدای خون را در طی این مدت شامل می شوند. اهداکنندگانی که در طی ۱۲ ماه، سابقه اهدای موفق خون را ۲ بار و یا بیشتر ثبت کنند به عنوان اهدای مستمر محسوب می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 0
    با این همه بی مهری های که به بانوان این کشور می شود انتظار مشارکت بیشتر کمی زیاده خواهی است .
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 1
      آنقدر بی مهری می‌شود که زبانشان دراز شده ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 0
    فکر کنم دلایل سلامتی و پزشکی داره، در صده ی ۱۴۰۰ اینا رو نمیدونی!! لابد گوگل مشکل پیدا کرده!
  • رضا IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    ارزونترین میوه ها به بالای چهل هزارتومن رسیدن و مواد غذایی چنان گران شده که اغلب کمبود ویتامین و کمخونی دارن . یه قشر خاص فقط میتونن اهدا خون انجام بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس